Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86024 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Omdat de preventieve voorzieningen gefaald hebben.

en waarom staan er dan altijd zoveel brandweerwagens rond een brandend pand?
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

Brandpreventist

• Senior gebruiker
bij BvB panden werken de preventieve voorzieningen prima... De eigenaar heeft zelf gekozen voor een afbrandscenario en toch gaan de rode wagens met veel inspanning (en kosten voor de gemeenschap) proberen de brand zo klein mogelijk te houden... ::)

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Eh BvB is meer als uitbrandscenario....................

Bij een uitbrandscenario heb je over de inzet gelijk.

bij BvB panden werken de preventieve voorzieningen prima... De eigenaar heeft zelf gekozen voor een afbrandscenario en toch gaan de rode wagens met veel inspanning (en kosten voor de gemeenschap) proberen de brand zo klein mogelijk te houden... ::)
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Eh BvB is meer als uitbrandscenario....................

Bij een uitbrandscenario heb je over de inzet gelijk.

ik schreef natuurlijk over maatregelenpakket I ;)

Maar ook bij II wordt de brandweer onderdeel van de gelijkwaardigheid... Omdat de aanvrager een groter brandcompartiment wil bouwen mag de brandweer zorgen dat de brand uitgaat... Ik denk dat we daar in de toekomst nog maar eens goed over moeten nadenken. Mogen deze kosten ten laste komen van de gemeenschap omdat een 'klant' groter wil bouwen? Hetzelfde geld natuurlijk bij parkeergarages...

Ik pleit voor alleen nog maar maatregelenpakket IV toepassen vanaf 1001 m2  ;)

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Even aan de moderators: Volgens mij zijn 2 topics over hetzelfe onderwerp gaanden.

Juist, dan begrijp we elkaar.

Tuurlijk II is gewoon het probleem van de eigenaar bij de brw neerleggen, geen goed idee. Natuurlijk een leuk theoretisch verhaal en de brw zal vroeg er "ja" tegen gezegd hebben omdat dat nu eenmaal in ons zit. Maar met De Punt e.d. in ons achterhoofd niet meer toelaatbaar wat mij betreft en dus afschaffen. Zeker als de voorzieningen vaak niet voldoen of werken. En ik heb het geeneens over de kosten van de gemeenschap maar onze veiligheid.

Idd pakket IV, verspreidt het woord!

ik schreef natuurlijk over maatregelenpakket I ;)

Maar ook bij II wordt de brandweer onderdeel van de gelijkwaardigheid... Omdat de aanvrager een groter brandcompartiment wil bouwen mag de brandweer zorgen dat de brand uitgaat... Ik denk dat we daar in de toekomst nog maar eens goed over moeten nadenken. Mogen deze kosten ten laste komen van de gemeenschap omdat een 'klant' groter wil bouwen? Hetzelfde geld natuurlijk bij parkeergarages...

Ik pleit voor alleen nog maar maatregelenpakket IV toepassen vanaf 1001 m2  ;)

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
    • Brandweer Mook & Middelaar
Doormeldingen eraf halen, dat schiet pas op...

Waar is precies die onderbouwing?
TWITTER foto's suck....

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
+/- 98% van de OMS-meldingen zijn loos. Als je dus alle OMSen van zelfredzame personen er af haald ben je van een heleboel onnodige onterechte meldingen af.

Lees de volgende presentaties even door en je weet genoeg: http://www.nifv.nl/web/show/id=197395

Doormeldingen eraf halen, dat schiet pas op...

Waar is precies die onderbouwing?

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Ik was erbij.....  :-X

Kansloze ideen gehoord. Vooral het plan om beveiligers enz.. te laten rijden voor een oms.
TWITTER foto's suck....

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Ja de opzet van de dag was niet best nee maar goed, daar moet je doorheen prikken. Het gaat om het idee dat we doorgeschoten zijn met OMS-aansluitingen en terug naar basics moeten.

Ik was erbij.....  :-X

Kansloze ideen gehoord. Vooral het plan om beveiligers enz.. te laten rijden voor een oms.

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Het enigste goede aan de dag was de lunch!
Volgens mij zijn we helemaal doorgeslagen.
Als we de regie uit handen geven zijn we de controle helemaal kwijt.
Op het moment dat er dan een ontruimingsalarm komt of een brandmelding bij een pac bellen ze toch gelijk 112.
Dus rijden we dan naar 112 meldingen.
TWITTER foto's suck....