Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86052 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
ja precies, daar zitten ook de nodige kosten aan verbonden
En zeker de kleine bedrijven zijn daar gevoelig voor. En een Chef TD/gebouwonderhoud heeft weer het voordeel dat hij die munten weer ergens anders aan uit kan geven. Zo snijdt het mes aan twee kanten

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Stel het voor zou ik zeggen hahaha

Patrick

• Forum gebruiker
Stel het voor zou ik zeggen hahaha

Zo raar is het niet, wij hebben de verordering ander half jaar geleden daar op aangepast. (dus geen gedeeltelijke bewaking meer)

Artikel 2.6.3 Omvang van de bewaking door brandmeldinstallaties 1. De omvang van de bewaking van de brandmeldinstallatie als bedoeld in NEN 2535, uitgave 1996, en NEN 2535/A1, uitgave 2002, is uitgevoerd als: a. niet-automatische bewaking; of b. gedeeltelijke bewaking; of c. volledige bewaking; zoals aangegeven in tabel 2.6.1 van bijlage 10 van deze verordening, of d. ruimte bewaking voor gedeeltelijk samenvallende vluchtroutes en risicoruimten.

2. Een op grond van artikel 2.6.2, lid 1, a,b en c in een bouwwerk aanwezige brandmeldinstallatie, welke ingevolge het eerste lid is uitgevoerd als volledige bewaking, meldt rechtstreeks door naar de alarmcentrale van de brandweer.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Het was ook niet raar bedoeld maar juist serieus hahaha........

Alleen vraag ik me af hoe de verzekeringsmaatschappijen daar over denken? Die eisen tegenwoordig toch ook al snel iets.........maar dan vauit hun oogpunt.

Patrick

• Forum gebruiker
Het was ook niet raar bedoeld maar juist serieus hahaha........

Alleen vraag ik me af hoe de verzekeringsmaatschappijen daar over denken? Die eisen tegenwoordig toch ook al snel iets.........maar dan vauit hun oogpunt.
Ben ik ook benieuwd, want we hebben namelijk ook een aantal andere veranderingen in de bouwverordening gedaan. Eind vorig jaar zijn er een 30 tal voornemens onder last van dwangsom uit gegaan en begin janauri gaan er een paar lasten onder dwangsom uit. Dus ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren

Patrick

• Forum gebruiker
IS het nu niet een echt preventie onderwerp geworden?

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
ja daar begint het wel op te lijken inderdaad.......wij zijn ook bezig het handhavongstraject aan te scherpen en dan zowel strafrechtelijk als bestuursrechtelijk.

ik denk dat we in de toekomst ook strakker gaan zitten in het handhaven van het aantal loze oms'en, maar goed dat is nog toekomst muziek.

Patrick

• Forum gebruiker
ja daar begint het wel op te lijken inderdaad.......wij zijn ook bezig het handhavongstraject aan te scherpen en dan zowel strafrechtelijk als bestuursrechtelijk.

ik denk dat we in de toekomst ook strakker gaan zitten in het handhaven van het aantal loze oms'en, maar goed dat is nog toekomst muziek.
Als het goed is hebben jullie sinds een aantal maanden een nieuwe commandant, die bij ze vorige werkgever hoofd preventie was. Hij heeft daar redelijk preventie vormgeven inclusief dat handhaven. Dus wie weet gaat het sneller dan je denkt.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Ja je bent goed op de hoogte Patrick hahaha......

ik heb hem inderdaad al bezig gehoord over het aanpakken van die oms'en en daar in de toekomst tegen te gaan optreden. Samen met andere afdelingen van de gemeente wordt nu een plan opgesteld om eenduidig op te kunnen treden tegen overtreders van vergunningen, zoals ik al eerder hier aangaf.

Maar als ik de plannen zo hoor dan gaat er wel meer veranderen zowel preventief als repressief dus ik ben benieuwd.

Patrick

• Forum gebruiker

Maar als ik de plannen zo hoor dan gaat er wel meer veranderen zowel preventief als repressief dus ik ben benieuwd.

Jullie 3 mans tankautospuit naar buitenbranden gaat toch niet over de horizon?