Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland

Auteur Topic: Brandweer rukt veel uit voor niets, elke twaalf minuten automatisch brandalarm in Nederland  (gelezen 86050 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Hahaha, nou ik denk dat dat voorlopig nog niet gaat gebeuren nee.

Voor zover ik begrepen heb heeft er pas terug een onderzoekk plaatsgevonden door de arbeidsinspectie en daaruit kwam naar voren dat alles perfect geregeld was en er geen op of aanmerkingen waren..... alle (uitruk)procedures waren doorgelicht en geen commentaar dus dat zal voorlopig nog wel zo blijven denk ik hahaha

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Hahaha, nou ik denk dat dat voorlopig nog niet gaat gebeuren nee.

Voor zover ik begrepen heb heeft er pas terug een onderzoekk plaatsgevonden door de arbeidsinspectie en daaruit kwam naar voren dat alles perfect geregeld was en er geen op of aanmerkingen waren..... alle (uitruk)procedures waren doorgelicht en geen commentaar dus dat zal voorlopig nog wel zo blijven denk ik hahaha
:D Dat is goed op te horen. Zo ga je iig effecties met paraatheid en slagkracht om en een onderzoek die dat (in)direct bevestigd is helemaal prettig

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Ja dat is zeker, en ik mag aannemen dat er een dergelijke scan gehouden wordt en procedures onder de loep worden genomen dat ook dergelijke zaken daarin meegenomen worden!

Maar goed misschien dat er om welke reden dan ook in de toekomst toch wel veranderingen komen want er staat nog wel het een en ander te veranderen dus we wachten rustig af   :)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Ik lees hier nu voornamelijk dat jullie altijd doorgaan voor nacontrole na een automatische brandmelding. Ik denk is dat nu wel nodig.  ???

Wanneer telefonisch contact is geweest en het blijkt loos, kan de brandweer toch wegblijven? Ik hoor nog vaak dat brandweer meldersystemen reset. Waar is dat voor nodig? Ten eerste je bent geen technische dienst is jou taak niet. Ten tweede je bent ook niet verantwoordelijk voor het functioneren van het systeem dat is de eigenaar. ik denk dat doorrijden dan gewoon overbodig is en alleen maar meer tijd en dus geld kost.

Het is de taak van de preventieafdeling om de gebouwen in de gaten te houden en controleren of deze procedures volgen en of er niet te veel loze meldingen komen.
Brandwacht 1e klas + WVD

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ik lees hier nu voornamelijk dat jullie altijd doorgaan voor nacontrole na een automatische brandmelding. Ik denk is dat nu wel nodig.  ???

Wanneer telefonisch contact is geweest en het blijkt loos, kan de brandweer toch wegblijven? Ik hoor nog vaak dat brandweer meldersystemen reset. Waar is dat voor nodig? Ten eerste je bent geen technische dienst is jou taak niet. Ten tweede je bent ook niet verantwoordelijk voor het functioneren van het systeem dat is de eigenaar. ik denk dat doorrijden dan gewoon overbodig is en alleen maar meer tijd en dus geld kost.

Het is de taak van de preventieafdeling om de gebouwen in de gaten te houden en controleren of deze procedures volgen en of er niet te veel loze meldingen komen.
op het congres in Ermelo,een maandje of 2 geleden is er juist afgesproken om door te rijden.Zodat bedrijven zien wat het allemaal teweeg brengt een loze melding ;)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!

op het congres in Ermelo,een maandje of 2 geleden is er juist afgesproken om door te rijden.Zodat bedrijven zien wat het allemaal teweeg brengt een loze melding ;)

Ik denk dat niemand ervan wakker ligt als één of twee brandweervoertuigen rustig voor de deur staan te wachten. De bevelvoerder zal dan doorgaans alleen naar binnen lopen. Als het iets regelmatiger gebeurd, zal dat ook geen uitwerking meer hebben.     
Brandwacht 1e klas + WVD

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht

Ik denk dat niemand ervan wakker ligt als één of twee brandweervoertuigen rustig voor de deur staan te wachten. De bevevoerder zal dan doorgaans alleen naar binnen lopen. Als het iets regelmatiger gebeurd, zal dat ook geen uitwerking meer hebben.     
meer dan je denkt.Wij kwamen regelmatig voor een automaatje bij een hotel hier,daar zijn we ook een aantal keren terplaatse geweest.
En hebben we met 3 man de boel verkent,de restaurants enz.En we zijn een aantal keren midden in de nacht daar geweest,en ook binnen weer eens verkent onder luid protest van de nachtportier.Het laatste jaar zijn we er niet meer geweest ;D ;D

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
zodra er een bericht komt van loos dan is het voor ons direct omdraaien en terug naar de kazerne. Wel wordt er een brief gestuurd met de vraag waarom deze is afgegaan en er wordt ook op gereageerd wanneer deze brief niet terug komt.

Een tip om loze meldingen tegen te gaan:
heel simpel alles ontruimen!
werkt erg goed of niet Shave :P :-X ;)

fireman77

• Gast
Nadat we een nader bericht hebben gekregen van de AC dan gaan we prio 3 verder voor een onderzoekje.

Alles ontruimen om loze meldingen tegen te gaan lijkt me nogal een vreemde manier om dit te doen!!!!

Indien er veel automatische brandmeldingen bij een object/instelling zijn, die veroorzaakt zijn door een veelvoorkomende reden,  dan worden deze verwijtbaar gemaakt. Bij een x-aantal verwijtbare meldingen krijgt het desbetreffende object/instelling een mededeling dat ze bij de volgende verwijtbare melding de rekening voor hun is.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Citaat
op het congres in Ermelo,een maandje of 2 geleden is er juist afgesproken om door te rijden.Zodat bedrijven zien wat het allemaal teweeg brengt een loze melding

Op dat congres is niks afgesproken volgens mij maar is er een uiteenzetting gedaan hoe andere korpsen er mee om gaan........

Daarnaast ben ik wel van mening om bij een loos alarm even ter plaatse te gaan maar dan meer in de vorm van de object kennis op te doen...... het nacontroleren en zelf kunnen zien dat er onder een melder gerookt is of dat een pannetje op het vuur heeft gestaan zie ik ook het nut niet van in.

En inderdaad Fikkie, ontruimen kan een hoop helpen om in de toekomst niet voor niets ter plaatse te komen  ;D