GRIP 1 Treinbrand - Schiedam 25-05-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Treinbrand - Schiedam 25-05-2010  (gelezen 3217 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

bkleijer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2010, 19:05:41
Kom juist van de plek.

Gevalletje remmetje te heet.

Iedereen gaat op dit moment terug in een andere trein.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2010, 19:06:35
Volgens mij zit hier ook een meter of honderd tussen de weg en het spoor.  ;) Zie in google maps : 51.941441,4.392235

Wat had je dan voor lokatiebepaling in gedachte?


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2010, 19:13:35
Als je de getallen van Palmpie invoert in maps.google.com, krijg je inderdaad dit:

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=51.941441,4.392235&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.875284,56.162109&ie=UTF8&t=h&z=15

(Palmpie, een link mag volgende keer vast ook wel, toch?)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 25 mei 2010, 19:15:39
Wat had je dan voor lokatiebepaling in gedachte?

Een weg die het spoor echt kruist zodat je zeker weet dat je er na toe kan lopen. Bijvoorbeeld Joppelaan/buitenkerklaan, kandelaarweg of 's gravenlandseweg (al zal je hier waarschijnlijk wel een hek moeten slopen). Allemaal binnen relatief korte afstand.

Langs het spoor liggen soms nogwel eens zeer brede sloten...  ;) Moet je weer extra materiaal laten komen om die goed en veilig over te steken.  ;) :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 25 mei 2010, 19:19:17
Goed, de melding wordt ingevoerd in GMS. GMS werkt met adressen of in elk geval met straatnamen, niet met spoorlijnen.
Al zouden er wel spoorlijnen in GMS staan, brandweervoertuigen kunnen zich niet over het spoor voortbewegen, dus heeft men niet zoveel aan een spoorbaanbak of waar men ook mee werkt. De navigatiesystemen werken ook met straatnamen en ook al kunnen die misschien wel overweg met coordinaten, je moet toch navigeren naar de dichtstbijzijnde straat omdat je niet overal zomaar een weiland in kunt rijden. Aan de hand van de plaatselijke bekendheid van de diverse brandweerlieden weet men vast wel waar ze het beste kunnen opstellen.

De discussie mbt de lokatie snap ik dan ook niet helemaal...

Stel dat er een incident op het water is, dan laat je een TS ook niet het water in navigeren :)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2010, 19:21:52
Een weg die het spoor echt kruist zodat je zeker weet dat je er na toe kan lopen. Bijvoorbeeld Joppelaan/buitenkerklaan, kandelaarweg of 's gravenlandseweg (al zal je hier waarschijnlijk wel een hek moeten slopen). Allemaal binnen relatief korte afstand.

En daar moeten melders rekening mee houden bij het doen van een melding? Of de machinist, of wie dan ook... Lokaties kloppen wel vaker niet voor de volle 100%, ik kan me laatst nog een zeer grote brand herinneren, waar was dat ook alweer. Daar stond TO in de eerste melding (tegenover). Misschien was het duidelijker geweest als er in dit geval THV bij had gestaan?

Ik denk niet dat de hulpverlening nadelen heeft ondervonden van het al dan niet 100% kloppen van de lokatie. Zoals ik al zei, dat gebeurt wel vaker.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2010, 19:48:04
Het CoPI stond opgesteld op de 's-Gravelandseweg, aan de westzijde van het spoor, net uit het tunneltje.
greetz,  Enrique


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906