Zeer grote brand Bouwmarkt Hubo Dunantstraat - Denekamp 25-05-2010

Auteur Topic: Zeer grote brand Bouwmarkt Hubo Dunantstraat - Denekamp 25-05-2010  (gelezen 5899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

J005T

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2010, 23:41:32
p2kflex
23:38:05 25-05-10GROUP-1PRIo 2: bezetting kazerne
0603490BRW Tubbergen (Bevelvoerders)
0605122BRW Veiligheidsregio Twente (OvD Noord - Oost) (Infocode)
0605228BRW Tubbergen (TS 2432)
p2kflex
23:39:05 25-05-10GROUP-2PRIO 2 voor herbezetting naar kazerne
0603492BRW Tubbergen (Bevelvoerder 2)
0605122BRW Veiligheidsregio Twente (OvD Noord - Oost) (Infocode)
0605227BRW Tubbergen (TS 2431)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2010, 23:44:14
Ik bedoel niets specifieks. Was juist benieuwd naar reacties van de vakmensen, dus ben blij die reacties te lezen.
Voor vakmensen verwijs ik je verder door naar user Tijgernest, ik ben nog lerende. :D
343, never forget.


J005T

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2010, 23:44:48
Branden in Denekamp en De Lutte

DENEKAMP - De doe-het-zelfmarkt Hubo aan de Dunantstraat in Denekamp is gisteravond door brand verwoest. In De Lutte brandde een leegstaande boerderijwoning tot de grond toe af.

De brandweer werd rond 23.00 gealarmeerd voor de brand in Denekamp. Al snel moest de brand worden opgeschaald van een middelgrote tot een grote brand. De brandweer moest alles in het werk stellen om naastgelegen panden, waaronder het complex van garage Tijkorte, voor brand te behoeden. Verschillende brandweerkorpsen uit de grensregio rukten uit om de brand aan de rand van het centrum van het dorp te bestrijden. Bij ter perse gaan deze editie was nog niet duidelijk hoe groot de uiteindelijke schade is. Het vuur was rond middernacht nog niet onder controle.

(...)

(tctubantia)


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2010, 23:45:04
In Hubo Sleiderink aan de Dunantstraat in Denekamp woedt momenteel een zeer grote brand. Even na elf uur werd de brand ontdekt.

Het vuur ontwikkelde zich zeer snel tot een uitslaande brand. Brandweerkorpsen uit de hele regio en uit Duitsland zijn uitgerukt om het vuur te bestrijden. Naast het brandende pand bevindt zich een garagebedrijf. Volgens een woordvoerder is er nog geen gevaar dat het vuur overslaat. Eerder vanavond woedde er ook al een grote brand in een leegstaande boerderij in De Lutte. Rond tienen vanavond brak de brand daar uit. Aan de boerderij viel weinig meer te redden dus heeft de brandweer het gebouw uit laten branden. Er raakte niemand gewond.

RTVOost


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2010, 23:45:16
Ik bedoel niets specifieks. Was juist benieuwd naar reacties van de vakmensen, dus ben blij die reacties te lezen.

in dit geval geen vakman.. ook van mij de vraag..


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #26 Gepost op: 26 mei 2010, 00:16:00
Waarde mede-forummers, ik kom zojuist van het ramptoeristje spelen terug van de plaatselijke bouwmarkt. Ik zeg niets te veel als er niets meer van over is en dat ze met een geluk bij een ongeluk en vooral met enorm veel inzet de naastgelegen autogarage hebben weten te redden.

Een overzichtje van de inzet:
2x TAS Denekamp
2x TAS Oldenzaal
1x HW Oldenzaal
1x TAS Ootmarsum
1x TAS Weerselo
1x HW Nordhorn (Dld)
2x TAS Nordhorn (Dld)
+ de nodige coördinatie, verbindingen, meetploegen en politiemensen (volgens mij had je nu prima een inbraak kunnen plegen in de wijde omtrek)

De TAS uit Vroomshoop heb ik nog niet gezien maar ik ben dan ook een minuut of 10 geleden daar vertrokken.

Toen ik wegging was de brand grotendeels onder controle (zo had ik het idee) en was men vooral nog bezig om de achterkant te blussen.

De telefoonfoto's gaan volgen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


BH112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 26 mei 2010, 01:19:19
Ik kom net weg bij denekamp, ik heb met van allerlei dingen geholpen qua waterwinning en alles, mij werd gezegt dat er absoluut niemand meer langs mocht, ik moest een redelijke afstand afzetten met lint... de TS van Vroomshoop is wel degelijk tp geweest. heeft eigenlijk alleen standby gestaan....
Hoofd Brandwacht:      -manschap A      -vliegtuigbrandbestrijding      -chauffeur/Pompbediener      -luchtmacht centralist


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #28 Gepost op: 26 mei 2010, 01:57:47
Enkele foto`s van mijn kant. ;)









OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #29 Gepost op: 26 mei 2010, 09:41:25
Bij deze ook nog wat foto's van mij, ben pas na de alarmering van het WTS 1000 gaan rijden. Is uiteindelijk niet ingezet.