Zeer grote brand Bouwmarkt Hubo Dunantstraat - Denekamp 25-05-2010

Auteur Topic: Zeer grote brand Bouwmarkt Hubo Dunantstraat - Denekamp 25-05-2010  (gelezen 5901 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2010, 23:23:05
Gaat niet de goede kant uit. Ze sturen een TS vanuit Vroomshoop, welke toch op een afstand van om en nabij de 60 km ligt.
Zal vanzelf horen als Almelo-centrum eruit gaat, waar ik op dit moment wel vanuit ga.


3431

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2010, 23:26:13
ts Vroomshoop zit gekoppeld aan de wts 1000


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2010, 23:27:00
Twee grote branden in Twente

Het is een drukke avond voor de brandweer in Twente. Binnen een uur zijn in De Lutte en Denekamp twee grote branden uitgebroken.

In een loods aan de Dunantstraat in Denekamp woedt momenteel een grote brand. Het zou gaan om een vestiging van doe het zelf keten Hubo. Bijzonderheden ontbreken nog. Eerder vanavond woedde er ook al een grote brand in een leegstaande boederij in De Lutte. Rond tienen vanavond brak de brand daar vanavond uit.

Bron RTV Oost



Foto Robin Hilberink, meer foto's op www.twentenieuws.nl


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #13 Gepost op: 25 mei 2010, 23:32:08
woonhuizen vlak in de buurt van het brandobject :P


J005T

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 25 mei 2010, 23:34:17
Niet speculatief bedoeld, maar geïnteresseerd... in bouwmarkten verkopen ze gasflessen. Zijn dat de grootste risico's nu?


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2010, 23:37:38
Niet speculatief bedoeld, maar geïnteresseerd... in bouwmarkten verkopen ze gasflessen. Zijn dat de grootste risico's nu?
Zou de hoeveelheid verf en oplosmiddelen niet het grootste risico zijn nu?
Gasflessen ?? bedoel je de kleine of grote ??


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2010, 23:38:18
Niet speculatief bedoeld, maar geïnteresseerd... in bouwmarkten verkopen ze gasflessen. Zijn dat de grootste risico's nu?
GasflesJES vaak, zijn kleiner en ook de wand is minder sterk. Neemt niet weg dat er alsnog een explosie KAN plaatsvinden. Als deze plaatsvindt gaat deze echter wel met minder druk gepaard als een grote gasfles (fysisch gevolgd door chemisch).
343, never forget.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2010, 23:39:52
Volgens het KNMI is er een noordenwind met een heel klein beetje oostenwind. Laat dat nou precies richting Peugeot garage zijn.....


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2010, 23:40:04
Ik denk inderdaad dat er eerder gevaar is voor de omgeving dan gevaar in de brand zelf. Naar binnen gaan zal al niet meer gebeuren. Maar bij de hoeveelheid nitreuze gassen die vrij komen als er schappen met blikken verf in brand staan zet ik toch zeker m'n vraagtekens, zeker als ik zie dat de bouwmarkt midden in een woonwijk staat.
343, never forget.


J005T

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2010, 23:40:49
Zou de hoeveelheid verf en oplosmiddelen niet het grootste risico zijn nu?
Gasflessen ?? bedoel je de kleine of grote ??
 

Ik bedoel niets specifieks. Was juist benieuwd naar reacties van de vakmensen, dus ben blij die reacties te lezen.