Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten

Auteur Topic: Ontspoorde jeugd / gezinsbegeleiding / beschikbare trajecten  (gelezen 27314 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 5 juni 2010, 19:10:27
Daar ligt dus een groot deel van het probleem. Van huis uit is (in deze gevallen vaak) geen enkele sturing meer. Als een kind niet opgevoed wordt, voedt het zichzelf wel op.. (kloppen de D's en T's in deze zin?...zo niet dan toch.)  ;)

D's en T's zijn goed hoor ;D

On-topic: Is het dan niet de taak van de politie om te zorgen dat die sturing weer terugkomt, zodat kinderen weer door hun ouders gestuurd worden?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 5 juni 2010, 19:13:43
D's en T's zijn goed hoor ;D

On-topic: Is het dan niet de taak van de politie om te zorgen dat die sturing weer terugkomt, zodat kinderen weer door hun ouders gestuurd worden?

Een wijk heeft vaak maar 1 wijkagent...ook een Vogelaarwijk trouwens. M.a.w: vul zelf maar in. ;)

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 5 juni 2010, 19:53:43
Een wijk heeft vaak maar 1 wijkagent...ook een Vogelaarwijk trouwens. M.a.w: vul zelf maar in. ;)

Kan de betreffende wijkagent dan niet de hulp inroepen van een bepaald team dat zich bezighoudt met dit soort dingen, een soort (gedwongen) sociale hulpverlening? Ik kan me voorstellen dat dat (zeker in een Vogelaarwijk) nodig is.

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 5 juni 2010, 20:09:28
Is het een oplossing? En hoever ga je? Laat je je alleen uitschelden met als gevolg een schop onder z'n kont? Wat doe je als ie je een vuistslag geeft? Kortom.......waar eindigd dit?

Je hebt dus als agent geen mogelijkheden voor jochie's als deze?

En ik begrijp dat het heel wat rompslomp geeft als je zo'n jochie wel meeneemt, dus dit is makkelijker?

Bla bla bla... sorry hoor, maar als ik jou reacties zie voor een corrigerende schop onder de kont..... Politieagenten moeten in split-second beslissingen maken,en soms zijn dat goede en soms minder goede. Maar daar is men mens voor.

Tuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden; je zou met die jongen voor een goed gesprek langs zijn ouders kunnen gaan, school, etc etc. Die jongen 'meenemen' schiet denk ik niet op, met zijn 8 jaar is het niet mogelijk om hem volgens het strafrecht voor zijn daad te straffen. Dan zul je als politie moeten gaan doorverwijzen naar hulpverleningsinstanties, jeugdzorg enz enz. En de vraag is of die jongen daarbij is gediend voor zo'n actie... Leert hij er dan van...?

Ik zie trouwens dat je ex-brandweervrouw bent.... nooit gehad dat je in de uitoefening van je werk ook een keer werd gehinderd en dat je wel eens wat hardhandiger dan anders wilde optreden?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 5 juni 2010, 20:14:58
Kan de betreffende wijkagent dan niet de hulp inroepen van een bepaald team dat zich bezighoudt met dit soort dingen, een soort (gedwongen) sociale hulpverlening? Ik kan me voorstellen dat dat (zeker in een Vogelaarwijk) nodig is.

Er bestaan wel 1001 trajecten, in vrijwel iedere gemeente bestaat wel een traject (bestaan trajecten, waar men ook langs elkaar heen werkt). Van maatschappelijk werkers tot buurthuizen, van gezinsbegeleiding tot voedselbank. Maar als je je daarin wilt verdiepen, zul je een nieuw topic moeten openen.  ;)

Hier gaat het over een knul van 8 die gecorrigeerd wordt.

Gast48368

• Gast
Reactie #95 Gepost op: 5 juni 2010, 21:34:31
Bla bla bla... sorry hoor, maar als ik jou reacties zie voor een corrigerende schop onder de kont.....

Ik zie trouwens dat je ex-brandweervrouw bent.... nooit gehad dat je in de uitoefening van je werk ook een keer werd gehinderd en dat je wel eens wat hardhandiger dan anders wilde optreden?

Vanwaar deze frustratie's? Ik wil alleen discusseren over bovenstaand feit en probleem. Ik veroordeel niemand. het doet er ook niet toe wat ik wil of zou doen. Door een probleem objectief in kaart te brengen en hierover te discusseren geeft al een bla bla bla reaktie. Jammer. We lossen geen problemen meer op dus, maar maken het alleen maar makkelijk voor onzelf.

Ik zie veel ontspoorde jeugd. Heb er zeker ervaring mee. Er zal structureel iets moeten veranderen, dat weten en zien we allemaal. Laten we oplossend denken, en vooral niet oordelend denken. (tenminste, dat is niet mijn insteek  ;) )

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 5 juni 2010, 21:50:10
N.a.v. dit topic:  Re: Agent pakt jochie 8 aan,

kunnen we hier verder over trajecten, ervaringen, ideeën, oplossingen hieromtrent.  O0

Dit topic omvat ook nog alle info omtrent het jochie van 8 welke een schop onder de kont kreeg van agent, echter is de titel veranderd, dit geeft ruimte voor bredere reacties hierop.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 5 juni 2010, 21:55:47
Even een paar vragen:

- Wat gebeurt er nu met de agent? Wordt hij vervolgd of iets van dien aard?
- Wat moet een politieagent (wijkagent) op zo'n moment doen, wat voor beslissingen neemt hij? (In de zin van: ik geef hem nu een schop, en daarna?)
- Wat voor mogelijkheden zijn er (op de lange termijn)? Ik doel dan op mogelijkheden voor ontspoorde jeugd, die vanuit politie geregeld zijn.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 5 juni 2010, 22:06:03
- Wat gebeurt er nu met de agent? Wordt hij vervolgd of iets van dien aard?

Voor ''duwen met binnenkant voet''..?  ::)

- Wat moet een politieagent (wijkagent) op zo'n moment doen, wat voor beslissingen neemt hij? (In de zin van: ik geef hem nu een schop, en daarna?)

Dit was gewoon een menselijke reactie. Ik denk niet dat er protocollen bestaan voor kleine draakjes die je ernstige ziektes toewensen.  ;) Nog niet, althans....(lijkt mij, of een agent kan hier meer over vertellen?)

- Wat voor mogelijkheden zijn er (op de lange termijn)? Ik doel dan op mogelijkheden voor ontspoorde jeugd, die vanuit politie geregeld zijn.

Daar is dit topic zojuist voor geopend / in het leven geroepen. Heel veel kun je al op het net vinden met zoekopdrachten als jeugdzorg / gezinsvoogd / gezinsbegeleiding / jeugdcriminaliteit etc. Ik verzin zo maar wat...

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 5 juni 2010, 22:10:51
Citaat
Voor ''duwen met binnenkant voet''..?  
Geen idee, ik ben niet zo thuis in de Neerlandsche wet. Dit zou m.i. wel makkelijk gezien kunnen worden als machtsmisbruik o.i.d.

Citaat
Daar is dit topic zojuist voor geopend / in het leven geroepen.
En daarom vraag ik het ook, zodat het juist hier komt te staan :) Ik kan er namelijk zo 1, 2, 3 niet iets over vinden op het net.