Wanneer de 2e TS alarmeren na niet reageren 1e TS op P2000 oproep

Auteur Topic: Wanneer de 2e TS alarmeren na niet reageren 1e TS op P2000 oproep  (gelezen 13966 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 31 mei 2010, 19:25:01
Elk jaar wordt in principe het KVT 'herbekeken', zijn er vakken waar het sowieso al weinig scheelt van welk korps de eerste TS komt dan kan dat vak zomaar naar het andere korps gaan, puur omdat zij over een jaar bekeken zij gemiddeld stukken sneller uitrukken.
343, never forget.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #31 Gepost op: 31 mei 2010, 20:09:59
Lijkt het nou alleen maar zo of speelt dit probleem zich alleen af in Hollands Midden?

Welnee dat komt meer voor in het land, maar bij de ene regio misschien wat meer dan bij de andere.

alex97

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 31 mei 2010, 20:16:07
LEZEN is ook een vak, Alex. Zoals je ziet is dit na 3 minuten en 4 seconden al, dan kan er nog nooit een herhaalde oproep gegeven worden! Daarnaast is de code alleen verzonden op de monitorcode!

Ik snap nog niet helemaal hoe dat werkt, daarom ook de vraagteken erachter.. Maar waarom word dan een herhaalde oproep gedaan?

Coldchurch

• Forum gebruiker
  • Brandmeester
Reactie #33 Gepost op: 1 juni 2010, 00:57:18
Daarnaast is de code alleen verzonden op de monitorcode!

Dat lig aan je monitor, bij een andere wel degelijk een 2de korpsalarm:

p2kflex
14:26:33 31-05-10-ALPHA-Prio 1 SGJ BURGEMEESTER COLIJNSTRAAT 71 BKP Brandmelding OMS Herhaalde oproep
1503135BRW Boskoop (Korpsalarm)

Nr 3 ben ik niet met je eens Zowel VSN als WDN zijn belangrijke posten maar als er niet genoeg mensen opkomen kan je niet uitrukken.

Laat ik ook voorop stellen, dat ik zeker tegen opheffing ben van posten, maar dit is niet onze taak/beslissing.
Er is op dit moment zeker een zichtbaar opkomstprobleem bij enkele korpsen, ietswat geflateerd omdat er schijnbaar ook enkele technische storingen of menselijke fouten bij zitten. Kan gebeuren. Echter, enkele korpsen komen helaas vaker voorbij met een 2de alarmering, waarvan enkele ook nog een 2de (regionale-)TS hebben.
Ik zal de opmerking anders formuleen: wat is op deze posten het belang van een 2de TS, als je de eerste niet gegarandeerd kan bemensen?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 1 juni 2010, 02:38:01
Dat lig aan je monitor, bij een andere wel degelijk een 2de korpsalarm:

p2kflex
14:26:33 31-05-10-ALPHA-Prio 1 SGJ BURGEMEESTER COLIJNSTRAAT 71 BKP Brandmelding OMS Herhaalde oproep
1503135BRW Boskoop (Korpsalarm)

Het ligt niet aan zijn monitor, want jij noemt nu een hele andere alarmering. De melding die hij noemt heb ik zelf ook als "individueel alarm" op de monitorcode ontvangen. Jij weet als het goed is, dat ik geen gebruik maak van een zogenaamde "monitor" en ik kan je 100% verzekeren dat de piepers dus maar 1x zijn gegaan. Sterker nog, die melding viel mij ook direkt op. Landelijk zie ik wel vaker dat de monitorcode soms afzonderlijk (of alleen) gepiept wordt, zal wel 1 of andere handeling in GMS zijn bij het heralarmeren. Als er dan een handeling wordt overgeslagen dan mist er een capcode en wordt het voertuig opnieuw aan het incident gekoppeld ipv dat het korps wordt geheralarmeerd. Overigens gebeurde dat al na 3 minuten en dat is wel erg kort.

Daarnaast, waarom zou een centralist niet 2x mogen alarmeren? Vroeger (wie zal dit bekend in de oren klinken?) was er een tijd dat de gebruikte (eerste generatie) Infostream pagers dusdanig onbetrouwbaar waren dat veel regio's standaard dubbel alarmeerden...

Coldchurch

• Forum gebruiker
  • Brandmeester
Reactie #35 Gepost op: 1 juni 2010, 08:52:42
Het ligt niet aan zijn monitor, want jij noemt nu een hele andere alarmering.

Je hebt gelijk  ;D , iets te snel (en te laat op de avond) geweest.

alex97

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 1 juni 2010, 14:17:20
Pardon, weer? ;D Derde keer in ruim twee jaar. ;) Overigens vrij snel een herhaalde oproep gegeven (binnen zes minuten) maar kort daarop toch uitgerukt (heb ik me laten vertellen).

Joris

Joris, was niet zo bedoeld voor het korps, maar over het algemeen dat er alweer een herhaalde oproep was. (Mijn excuses daarvoor ;))

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 1 juni 2010, 20:22:35
In HM is dat zeker niet het geval! Ik weet niet wat de termijn is maar zeker geen jaar. Volgens mij zou de laatse wijziging pas de 1e (of 2e) zijn sinds het gebruik van de KVT.

Het zou allemaal veel te verwarrend worden en teveel onrust geven als elk jaar de KVT aangepast wordt omdat de ene post net seconden is als de ander in het afgelopen jaar maar dat het volgend jaar weer makkelijk andersom zou kunnen zijn.

Elk jaar wordt in principe het KVT 'herbekeken', zijn er vakken waar het sowieso al weinig scheelt van welk korps de eerste TS komt dan kan dat vak zomaar naar het andere korps gaan, puur omdat zij over een jaar bekeken zij gemiddeld stukken sneller uitrukken.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

Meerdam

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 1 juni 2010, 20:28:20
Okee dat klinkt al heel anders. Ik ben het met jou vraag eens. Maar stel je voor dat bv in Waddinxveen die 2e TS binnen een bepaalde tijd ter plaatse moet zijn en geen enkel omliggend korps red dat dan staat die 2e TS er neit voor niets. Echter als de praktijk uit wijst dat ie niet bezet kan worden dan heeft het weer geen zin.

Laat ik ook voorop stellen, dat ik zeker tegen opheffing ben van posten, maar dit is niet onze taak/beslissing.
Er is op dit moment zeker een zichtbaar opkomstprobleem bij enkele korpsen, ietswat geflateerd omdat er schijnbaar ook enkele technische storingen of menselijke fouten bij zitten. Kan gebeuren. Echter, enkele korpsen komen helaas vaker voorbij met een 2de alarmering, waarvan enkele ook nog een 2de (regionale-)TS hebben.
Ik zal de opmerking anders formuleen: wat is op deze posten het belang van een 2de TS, als je de eerste niet gegarandeerd kan bemensen?

Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps

Coldchurch

• Forum gebruiker
  • Brandmeester
Reactie #39 Gepost op: 1 juni 2010, 22:26:17
Het zou allemaal veel te verwarrend worden en teveel onrust geven als elk jaar de KVT aangepast wordt omdat de ene post net seconden is als de ander in het afgelopen jaar maar dat het volgend jaar weer makkelijk andersom zou kunnen zijn.

Dat is correct en juist.

Echter als de praktijk uit wijst dat ie niet bezet kan worden dan heeft het weer geen zin.

Zonder toevoeging.