US systeem voor Nederland

Auteur Topic: US systeem voor Nederland  (gelezen 5737 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2004, 08:17:09
Interessant, vertel daar eens wat meer over. Over welke organisatie heb je het en wat voor opleidingen geven jullie?

rene... wij willen vanuit onze org. emt-b doen omdat we erg actief zijn met opleidingen. in eerste instantie eens voor onze trainers.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2004, 14:16:17
misschien best een leuk systeem ik word alleen helemaal allergisch van al die achterlijke amerikaanse termen voor werkwijzen en zaken waarvoor we ook normaal nederlands is

harold

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2004, 23:08:38
Waarom zijn die Amerikaanse termen achterlijk eigenlijk?

jo

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2004, 08:33:47
rene,
nav je vraag: ascent (www.eerstehulp.nl). we werken al een aantal jaren met mfa en hebben een aantal andere speciefieke modules. vanuit berg/skisportachtergrond (reddingsdienst oostenrijk) en rope access/rescue (IRATA) zijn we actief op gebied van moeilijk toegankelijke plaatsen.

we willen die emt niet op de markt brengen maar als achtergrondinfo voor een aantal van onze trainers. deels als herhaling, deels als verrijking. voor kwaliteitspeil zeg maar.

in nederland is er niet zo veel toegankelijk voor mensen die niet (meer) werkzaam zijn in de zorg. (en dat ook nog hout snijdt).

grt,
jeroen

harold

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2004, 23:56:40
jo, waar ga je die EMT opleiding doen dan?

jo

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2004, 08:10:42
jo, waar ga je die EMT opleiding doen dan?

Nou, het oorspronkelijke idee was om een opleider naar Nederland te halen, maar dat wordt lastig. Het zou een Firstresponder opleiding worden (niet erkend als EMT maar wel die stof) van 9 dagen. De vraag is of we 12 mensen bij elkaar krijgen die dat willen gaan doen.

Het papiertje heb je niets aan... gaat om de kennis en vaardigheden die je er verwerft. Maar of er mensen zijn die dat interessant vinden...
De nadruk ligt overigens op moeilijk toegankelijke plaatsen (soort medic cursus voor het leger).

Gr.
Jeroen

harold

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 19 juli 2004, 16:05:29
Hoi Jeroen,

De opleiding tot First Responder behandelt maar een klein deel van wat EMT's leren.

En al zou je een EMT-opleiding willen starten, dan heb je behalve de opleiders, ook stageplekken nodig op de ambulance en in een SEH, en gastdocenten die bekwaam zijn in bepaalde kennisgebieden. Plus de faciliteiten voor out-door trainingen, bijvoorbeeld bij de brandweer. Er moet geoefend worden in auto's e.d.

Zelf zou ik graag willen meedoen, indien een EMT-opleiding in Nederland kan worden gegeven, mede omdat ik mijn opleiding reeds zes jaar geleden afrondde, en ik bij gebrek aan mogelijkheden geen bijscholingen heb kunnen doen op dat niveau. En dan merk ik tot mijn grote teleurstelling dat mijn parate kennis langzaam aan naar de achtergrond zakt, en ik steeds harder moet nadenken over de dingen die eens zo vanzelfsprekend waren.

Ik ken verder nog iemand in Brabant die in hetzelfde schuitje als ik zit en ook al langer op zoek is naar een First Responder of EMT -opleiding.

Ja...er zijn wel mensen die het interessant vinden ;-)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 20 juli 2004, 20:27:26
Nog ff geduld dan..  ;D

in september weet ik meer.... ;D eerder gaat niet lukken.. :'(

harold

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 27 juli 2004, 20:32:25
Peter, is het bij jullie ook gericht op de trainers of ook voor externen?

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2004, 17:50:52
Nog ff geduld dan..  ;D

in september weet ik meer.... ;D eerder gaat niet lukken.. :'(
Peter,
Ik ben zeer geinteresseerd in de EMT cursussen en dan specifiek de EMT-P opleiding. Ik hoor graag van je als de plannen concreter zijn.
Chopsticks