Grote brand Zijderveldselaan - Vianen 29-05-2010

Auteur Topic: Grote brand Zijderveldselaan - Vianen 29-05-2010  (gelezen 3999 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2010, 17:47:23
Volgens mij is dat wel vaker mis gegaan... In elk geval werd kort hierna het RV van IJsselstein gepiept, dus ik neem aan dat Veenendaal binnen is gebleven.

Correct en tevens juist. AL IJsselstein is ter plaatse gegaan.
Beide rietdekkerskorpsen alsmede 2x TS Vianen (592/593), Hagestein (602) en Schoonrewoerd (817) zijn ingezet. Foto's volgen!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2010, 18:21:56








Nog veeeeel meer foto's op de site! In het fotoalbum, artikel volgt :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2010, 22:23:08
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2010, 01:08:58
Correct en tevens juist. AL IJsselstein is ter plaatse gegaan.
Beide rietdekkerskorpsen alsmede 2x TS Vianen (592/593), Hagestein (602) en Schoonrewoerd (817) zijn ingezet. Foto's volgen!

NIet te geloven. Op nog geen 10 km afstand staat de HW852 van Leerdam op zijn standplaats en dan wordt er een AL uit verweggistan gestuurd... :o


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2010, 12:27:46
NIet te geloven. Op nog geen 10 km afstand staat de HW852 van Leerdam op zijn standplaats en dan wordt er een AL uit verweggistan gestuurd... :o

Heb je al eens op de kaart gekeken? IJsselstein ligt nauwelijks verder van de brand dan Leerdam hoor! Bovendien kan de AL van IJsselstein grotendeels via de A2, en moet Leerdam over de provinciale weg met diverse kruispunten en rotondes...


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2010, 12:49:45
NIet te geloven. Op nog geen 10 km afstand staat de HW852 van Leerdam op zijn standplaats en dan wordt er een AL uit verweggistan gestuurd... :o

Normaliter rijdt de hoogwerker van Vianen ook hierop, maar die staat buiten dienst. Gevolg: er moet een vervangend RV komen en dan kan je net zo goed de AL uit IJsselstein halen dan uit Leerdam, omdat de rijtijden niet zo heel veel zullen verschillen en het verzoek doen aan een andere regio ook tijd kost. Zie de eerste melding vanuit de AC Utrecht: om 13.34 wordt de TS Schoonrewoerd al vermeld in de melding voor de Utrechtse korpsen, maar pas om 13.41 krijgen zij ook de daadwerkelijke alarmering vanuit de AC ZHZ.

Hoe het komt dat het zo lang geduurd heeft weet ik niet, het is in ieder geval erg zonde en ik zou me hier drukker over maken dan over de AL die misschien een minuut langer moet rijden ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2010, 15:17:04
Heb je al eens op de kaart gekeken? IJsselstein ligt nauwelijks verder van de brand dan Leerdam hoor! Bovendien kan de AL van IJsselstein grotendeels via de A2, en moet Leerdam over de provinciale weg met diverse kruispunten en rotondes...

Ik bedoelde Veenendaal als verweggistan. IJsselstein ligt inderdaad globaal net zo ver van Zijderveld als Leerdam. En dan is het begrijpelijk dat die als eerste gestuurd wordt, maar niet Veenendaal.