Schade aan voertuig door puin, waar te verhalen?

Auteur Topic: Schade aan voertuig door puin, waar te verhalen?  (gelezen 2650 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Gepost op: 31 mei 2010, 21:00:10
Recent ben ik op een provinciale weg over een stuk puin heen gereden waardoor ik een kapotte voorband had, met als gevolg dat ik lek stond en gelijk een nieuwe band moest. Het vuistgrote stuk puin heb ik later op de rijbaan weer terug gevonden en er als bewijs eerst foto's van gemaakt, en daarna meegenomen.  :)
 
Is deze schade ergens te verhalen of is dit een gevalletje "pech, jammer"?  ???




Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2010, 21:20:55
Ha Dirk,

het zal lastig zijn om de om de verliezer van het puin te achterhalen... Of de wegbeheerder hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld, dat denk ik niet. Wellicht kan het Waarborgfonds iets voor je betekenen: http://www.wbf.nl

groetjes, Michel


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2010, 21:38:36
Hey Michel,

had zelf al zo'n vermoeden dat zoiets lastig zou worden. Het stuk was gelukkig ook niet zo groot dat er volledig adres met telefoonnummer op staat. 8) Ik ga nog even verder aan het informeren of ik nog iets wijzer kan worden, en anders houd het denk ik gewoon op...

Gr,

Dirk.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2010, 21:48:45
Ha Dirk,

het zal lastig zijn om de om de verliezer van het puin te achterhalen... Of de wegbeheerder hiervoor aansprakelijk kan worden gesteld, dat denk ik niet. Wellicht kan het Waarborgfonds iets voor je betekenen: http://www.wbf.nl

groetjes, Michel



terecht?

Nee, één van de voorwaarden om voor schadevergoeding voor het Waarborgfonds in aanmerking te komen is dat de schade moet zijn toegebracht door een ander motorvoertuig.

Staat vermeld op de site van het waarborg fonds.


gr
Mike


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2010, 01:45:31
Waarschijnlijk is de 'eigen risico' van het waarborgfonds ook groter dan de schade. Gevalletje jammer maar helaas....  :-\


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2010, 07:50:25
terecht?

Nee, één van de voorwaarden om voor schadevergoeding voor het Waarborgfonds in aanmerking te komen is dat de schade moet zijn toegebracht door een ander motorvoertuig.

Staat vermeld op de site van het waarborg fonds.


gr
Mike

hier wil ik even op inspringen, het stuk puin zal niet door een fietser of een voetganger daar beland zijn.... als jij in je brief naar het waarborgfonds hard kunt maken dat dat stuk puin daar niet anders kon komen dan door een ander motorvoertuig... dan zou je wel eens mazzel kunnen hebben. Collega heeft het een keer gehad met een stuk staal dat op de snelweg lag en daardoor schade had opgelopen... dat is deels vergoed door het SWF.

Succes iig....

overigens kun je natuurlijk de wegbeheerder wel aansprakelijk stellen.... of zij daarin mee gaan is een ander verhaal....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2010, 18:00:17
Probeer toch ook maar eens de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
Ik heb zo'n zelfde geval meegemaakt, waardoor de mistlampunit  in mijn voorbumper finaal gebarsten was.
RWS aansprakelijk gesteld en binnen 3 weken stond het geld voor een nieuwe unit op mijn rekening.
Keurig netjes afgehandeld door RWS!  O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2010, 18:09:54
Probeer toch ook maar eens de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
Ik heb zo'n zelfde geval meegemaakt, waardoor de mistlampunit  in mijn voorbumper finaal gebarsten was.
RWS aansprakelijk gesteld en binnen 3 weken stond het geld voor een nieuwe unit op mijn rekening.
Keurig netjes afgehandeld door RWS!  O0
Ow, kijk, dat zijn weer andere berichten. Dit betreft dan een provinciale weg maar dat maakt voor het geval denk ik weinig uit... Deze week stap ik toch eens bij de lokale diender binnen om te horen wat hij er van zegt!  O0

Wordt vervolgd....