Anti Israel demonstratie - Den Haag 31-05-2010 en 04-06-2010

Auteur Topic: Anti Israel demonstratie - Den Haag 31-05-2010 en 04-06-2010  (gelezen 3137 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
7 minutes ago Dreigende sfeer op het Buitenhof bij een anti Israël demonstratie; Sander, Ricardo en Tim maken foto's (Regio15 @ Twitter)

livep2000
18:57:03 31-05-10Prio 1 GV Koninklijke Luchtmacht Binckhorstlaan  135 Binnenbrand 4150 4130 7734 9090 Militair object
1500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
1500090BRW Veiligheidsregio Haaglanden (OvD Noord)
1500102BRW Den Haag (Laak) (Bevelvoerder)
1500161BRW Rijswijk (Kazernealarm)
1500502BRW Den Haag (Laak) (Lichtkrant)
1500523BRW Rijswijk (Lichtkrant)


Toeval hoop ik?


343, never forget.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2010, 19:24:37
ME in actie bij anti-Israëldemonstratie

DEN HAAG - De demonstratie maandagavond voor het gebouw van de Israëlische ambassade in Den Haag heeft een grimmig karakter gekregen. Enkele van de ruim driehonderd demonstranten begonnen met voorwerpen te gooien.
De mobiele eenheid heeft een charge uitgevoerd om de gemoederen tot bedaren te brengen. Het ambassadegebouw aan het Buitenhof is afgeschermd met een cordon ME.
De demonstratie is gericht tegen de militaire actie van Israël tegen een hulpkonvooi, dat met schepen onderweg was van Cyprus naar de Gazastrook.

Nederlandse vrouw
Aan boord was onder meer een Nederlandse vrouw. Familie en vrienden van deze Anne de Jong bevinden zich onder de demonstranten in Den Haag. Ze dragen onder meer portretten van haar bij zich.
De pro-Palestijnse Gretta Duisenberg is ook een van de demonstranten. Zij is in discussie gegaan met de ME 'ers.
www.nu.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2010, 19:59:25
ME in actie bij anti-Israëldemonstratie
ME grijpt in bij anti-Israëldemonstratie in Den Haag

http://nos.nl/artikel/161143-me-grijpt-in-bij-antiisraeldemonstratie-in-den-haag.html
NOS Update: maandag 31 mei 2010, 18:47

In Den Haag is het onrustig bij een betoging tegen de dodelijke actie van Israëlische commando's op een schip uit een hulpkonvooi voor Gaza.

Een paar honderd demonstranten staan op het Buitenhof bij de Israëlische ambassade en dragen Turkse en Palestijnse vlaggen.

De ME probeert te voorkomen dat ze dichtbij de ambassade komen en heeft een charge uitgevoerd. NOS-verslaggever Peter Blok meldt dat activiste Gretta Duisenberg klappen heeft gekregen.

'Onmenselijk staatsterrorisme'
De zes schepen met hulpgoederen voor Gaza werden vanochtend buiten de territoriale wateren van Israël tegengehouden en Israëlische commando's werden op een aantal schepen afgezet. Op het grootste schip braken gevechten uit tussen commando's en activisten, voornamelijk Turken.

De Turkse premier Erdogan beschuldigt Israël van onmenselijk staatsterrorisme. Hij zegt dat de actie laat zien dat Israël geen vrede wil in het Midden-Oosten.

De VN-Veiligheidsraad zal de actie in een spoedzitting bespreken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2010, 20:12:05
Zie inmiddels www.regio15.nl voor een reportage. Laatste tweets van @Regio15 vermelden overigens dat de demonstratie langzaamaan op gaat houden...

regio15    De demonstratie lijkt nu uit elkaar te vallen. Een aantal betogers gaat naar huis. #antiisraeldemonstratie
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2010, 20:41:50
p2kflex
20:34:35 31-05-10GROUP-1De blokkade bij Bronovo is opgeheven. Tevens is de binnenstad weer rustig.
1500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
1500500BRW Den Haag (Archipel) (Lichtkrant)
p2kflex
20:35:46 31-05-10GROUP-1De maatregelen voor de binnenstad zijn opgeheven.
1500503BRW Den Haag (Haagse Hout) (Lichtkrant)
p2kflex
20:35:14 31-05-10GROUP-1De maatregelen binnenstad zijn opgeheven.
1500501BRW Den Haag (Centrum) (Lichtkrant)
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2010, 20:50:48
Citaat
De pro-Palestijnse Gretta Duisenberg is ook een van de demonstranten. Zij is in discussie gegaan met de ME 'ers.
NOS-verslaggever Peter Blok meldt dat activiste Gretta Duisenberg klappen heeft gekregen.

Dat lijkt me een causaal verbandje (en een gevalletje weinig verstand van de kant van mevr. Duisenberg. ME'ers zijn er nu eenmaal niet om een discussie mee te gaan voeren).

Ik heb niks tegen demonstreren, of demonstranten an sich (zolang het niet hun beroep is om te demonstreren). Wat ik me echter wel afvraag: waarom kunnen demonstraties die met Palestina te maken hebben nooit vreedzaam verlopen? Dit soort dingen is -wat mij betreft- niet bevorderlijk voor het imago van de Palestijnen.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 31 mei 2010, 21:20:31
Nou lijkt me geen causaal verband.
Jij stelt nu namelijk dat ze bewust klappen gekregen heeft, omdat ze in discussie ging met ME-ers.
Dat is wel weer erg kort door de bocht.  :-\


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2010, 21:34:56
Nou lijkt me geen causaal verband.
Jij stelt nu namelijk dat ze bewust klappen gekregen heeft, omdat ze in discussie ging met ME-ers.
Dat is wel weer erg kort door de bocht.  :-\

Kijk effe journaal van 20uur terug, daarop is het gevalletje in beeld gebracht.

Volgens mij weinig discussie, gevalletje 'wie vooraan staat vangt de klappen op'. (en je kunt niet van elke ME'er verwachten dat ze alle bekende NL'ers kennen.)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2010, 21:58:21
Precies, je krijgt de klappen omdat je niet doet wat je gevraagd wordt.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2010, 22:01:29
Ik wil net zeggen. Het gaat er niet om dat het een BN'er is maar dat er na minimaal 2 keer waarschuwen niet aan een vordering wordt voldaan. En dat mevr. Duisenberg vooraan staat en dan een paar tikken krijgt met de lange lat is haar eigen schuld. Ondanks dat ze voor haar gevoel (ik laat mezelf en mijn politieke mening/opvatting hierbuiten) voor iets goeds staat te demonstreren.