Vind het maar een raar gedoe
Ehh, ik leg je alleen maar uit hoe het werkt, ik heb het ook niet verzonnen hoor...
Brandweer meldingen vind ik ook heel raar, normaal word er nog een voertuig gekoppeld, dus bijvoorbeeld Inzet TS1SNEEK en het geen wat er aan de hand is mist er, bij die laatste melding bijv. staat er niets bij, van OMS-alarm of bedrijfsbrand
Ah wacht even, nu verandert het verhaal. Ik ga niet direkt een complete regio door de molen halen, ik dacht dat het alleen om CPA ging. Als ik nu naar de BRW kijk dan zie ik :
p2kflex
21:02:43 31-05-10 | ALPHA | PRIO 1 BUITENBRAND WOUDSTRAAT |
0302028 | BRW Friesland (Leeuwarden-Noord - Kazernealarm) |
p2kflex
21:10:32 31-05-10 | GROUP-1 | PRIO 1 BUITENBRAND WOUDSTRAAT |
0302027 | BRW Friesland (Leeuwarden-Hoofdpost - Kazernealarm) |
0303063 | BRW Friesland (OvD Midden Friesland) |
p2kflex
00:56:47 01-06-10 | GROUP-1 | PRIO 2 CONTAINER BRAND DE ROEDE |
0302021 | BRW Friesland (Heerenveen - Kazernealarm) |
0303361 | BRW Friesland (OvD Heerenveen) |
Allemaal kazernealarmeringen, ook wel "noodalarmering" genoemd. Dat duidt inderdaad op een storing in GMS. Wel een dikke storing dan, aangezien hij tot in de nacht duurt. Hadden we laatst ook in Haaglanden. Daar heeft het bijna 24 uur geduurd.
Dus een "storing" lijkt mij het meest waarschijnlijke? Kan geen reden bedenken waarom Fryslân de straten weg zou laten in de meldingen.
Nouja, als je naar andere regio's zou kijken dan zie je dat dat -helaas- steeds meer gebeurt. De reden? Privacy, lijkt me vrij logisch. De pieper is slechts bedoeld om de bemanning "in aktie" te laten komen. Het adres en verdere bijzonderheden krijgt men dan wel via C2000. Of zoals in de meeste regio's, via de MDT. De P2000-alarmering duurt ongeveer 10 seconden, terwijl de melding binnen 5 seconden op de MDT staat, inclusief navigatie, bijzonderheden, etc. De pieper heeft men dus eigenlijk niet meer nodig. Vervelend voor de meelezers, maar het behoeft natuurlijk geen verdere uitleg dat het netwerk voor de hulpdiensten is bedoeld en dat het mee kunnen lezen slechts mooi meegenomen is en dat is dus juist weer hetgene wat de hulpdiensten in bepaalde gevallen als 'vervelend' ervaren...