GRIP 1 Aanrijding trein/persoon - Schiedam 01-06-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Aanrijding trein/persoon - Schiedam 01-06-2010  (gelezen 8147 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #10 Gepost op: 1 juni 2010, 14:53:01
Bij ons was er vorig jaar ook een GRIP1 voor een persoon onder de trein, alleen grip 1 was gegeven omdat de trein vol zat met Arsenal Supporters die onder ME begeleiding uit de trein begeleid moesten worden. Ze waren denk ik bang voor een opstootje o.i.d.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #11 Gepost op: 1 juni 2010, 14:55:12
Ik sta er ook van te kijken, ook dat er GRIP1 van gemaakt wordt... Springers hebben we hier ook met enige regelmaat, dan komen er één of twee TS'en, een HV en een OvD. Beetje politie en recherche voor verkeersbegeleiding/onderzoek, een ambu, standaard een nieuwe machinist (ik neem aan dat dat landelijk zo is) en natuurlijk de begrafenisondernemer met z'n spoorkist. Al met al wel een boel partijen die moeten samenwerken, maar desondanks nog niet eerder GRIP-1 meegemaakt.

Probleem zal hem hier zitten in tijdstip in combinatie met de lijn. De hoekse lijn loopt van Rotterdam-Hoek van Holland. Beide sporen zullen (wat langer) buiten gebruik zijn en dat kan leiden tot een probleem in het vervoeren met de forenzen. Daarnaast is er bij Schiedam-Centrum een afsplitsing naar Den Haag. Afhankelijk van de wijze van stroomloos maken is hier misschien ook invloed op het treinverkeer. Een hele tak van Rotterdam-Den Haag ligt er dan immers uit!!! De parkweg ligt redelijk dicht bij deze afsplitsing.

Zelf hecht ik overigens wat minder aan de opmerking T.S. Ik denk dat onderzoek dat zal moeten uitwijzen. Passagiers zullen deze conclusie al snel trekken als ze horen dat er een aanrijding met een persoon is. Het spoor ligt daar aan het park, dus het kunnen (ik hoop van niet) ook spelende kinderen zijn of zo iets.

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=parkweg+schiedam&sll=37.0625,-95.677068&sspn=54.137829,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Parkweg,+Schiedam,+Zuid-Holland,+Nederland&ll=51.926378,4.399402&spn=0.010414,0.01929&t=h&z=16
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #12 Gepost op: 1 juni 2010, 15:00:26
http://www.actueel-fotograaf.nl/128-Persoon-overleden-na-aanrijding-met-trein.html

Persoon overleden na aanrijding met trein
01-06-2010 14:00


Schiedam
Dinsdagmiddag is er een persoon door een nog onbekende oorzaak voor de trein beland. Dit gebeurde op het spoor ter hoogte van de Parkweg in Schiedam. Het slachtoffer overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De hulpdiensten rukten massaal uit om eerste hulp te verlenen, maar dit mocht niet meer baten. Politie zette het gebied ruim af voor toeschouwers. De brandweer schaalde op naar GRIP 1. De gehele trein is geëvacueerd. Naar de oorzaak van het ongeval wordt nog onderzoek gedaan.


Via Twitter:
http://twitpic.com/show/large/1t0c7z
http://twitpic.com/show/large/1t0b1l
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #13 Gepost op: 1 juni 2010, 15:12:11
Daarnaast is er bij Schiedam-Centrum een afsplitsing naar Den Haag. Afhankelijk van de wijze van stroomloos maken is hier misschien ook invloed op het treinverkeer. Een hele tak van Rotterdam-Den Haag ligt er dan immers uit!!! De parkweg ligt redelijk dicht bij deze afsplitsing.

Treinverkeer naar Den Haag kan gewoon doorgaan. Althans volgens ns.nl


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #14 Gepost op: 1 juni 2010, 15:28:23
p2kflex
15:28:11 01-06-10GROUP-1EINDE GRIP!!PRIO 1 OD101 AG901 Parkweg/km punt 1,0 op het spoor Schiedam HV Trein (grip: einde) Vak: 6061908
1400100BRW Waterweg (OvD - OD 10.1)
1400854Havenbedrijf Rotterdam (HOvD)
1400855Havenbedrijf Rotterdam (CvD)
1400874Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Voorlichting)
1400902Dienst Centraal Milieubeheer Rijnmond (AG 90.1 - Groepscode)

                   14  Gemeente Schiedam (Ambtenaar Rampenbestrijding)
1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
1420500GHOR Rotterdam-Rijnmond (GAGS van Dienst)
1430030Politie Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #15 Gepost op: 1 juni 2010, 15:36:02
Evacuatie van trein na aanrijding bij Schiedam
Tientallen treinreizigers moesten dinsdagmiddag ter hoogte van de Parkweg in Schiedam via het talud de trein verlaten. Er had even verderop het spoor een aanrijding met een persoon plaatsgevonden.
Omdat de trein tussen Rotterdam-Centraal en Vlaardingen-Centrum niet verder kon rijden, besloot de politie de treinstellen te evacueren.
Er is slachtofferhulp aangeboden aan de reizigers. Geen van de inzittenden raakte gewond.

www.rijnmond.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 1 juni 2010, 16:55:23
http://www.actueel-fotograaf.nl/128-Persoon-overleden-na-aanrijding-met-trein.html

De brandweer schaalde op naar GRIP 1.

Jammer weer deze zin... ;)

Maar goed, de evacuatie zal wellicht de reden geweest zijn voor GRIP 1.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #17 Gepost op: 1 juni 2010, 17:13:03
Jammer weer deze zin... ;)
Leg eens uit  ???


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #18 Gepost op: 1 juni 2010, 17:18:56
http://www.actueel-fotograaf.nl/128-Persoon-overleden-na-aanrijding-met-trein.html

Persoon overleden na aanrijding met trein
Jammer weer deze zin... ;)

Maar goed, de evacuatie zal wellicht de reden geweest zijn voor GRIP 1.
Leg eens uit  ???

Er is niemand overleden, althans zo is nog niet officieel bekend gemaakt.


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #19 Gepost op: 1 juni 2010, 17:58:36
Er is niemand overleden, althans zo is nog niet officieel bekend gemaakt.

Neen, ik meen dat Maarten doelde op het 'opschalen' door de brandweer naar GRIP 1.
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.