Wie heeft er al het document gevonden waar de teksten redden van mens en dier als officiele taak van de brandweer staat beschreven?
Een onzinnige discussie, het is maar hoe je het bekijkt. Voor brandweerpersoneel toch best wel interessant om te weten wat nou eigenlijk je taak is volgens de wet. Dus past dat best wel binnen dit forum. Een ander pluist p2000 berichten uit, ook leuk
En dat we gewoon ons uiterste best blijven doen om mensen naar buiten te krijgen had ik al genoemd:
Maar begrijp me goed, we zullen er als brandweer alles aan doen om mens ( en duidelijk een aantal gradaties lager de dieren) in veiligheid te brengen, voor zover dat tot onze mogelijkheden behoort.
mijn verzoek, lees eens het document van Apeldoorn (juridische hoofdstuk)is momenteel heel erg interessant, en het document van Dordrecht (beide links zijn hier te vinden).
Reden 1, onderzoek van Dordrecht geeft aan dat een Ts 4 of minder een aantal taken niet zal kunen uitvoeren bij binnenbrand, met als gevolg dat eventuele slachtoffers niet gered zullen kunnen worden.
Reden 2 Apeldoorn schrijft dat het redden van mensen en dieren geen wettelijke taak is, en hiermee staat de deur wagen wijd open voor minimale bezettingen op brandweervoertuigen.
Gevolg, het is niet mogelijk om het argument dat we geen personen zullen kunnen redden bij kleinen bezettingen op blusvoertuigen bij gerechtelijke procedures aan te voeren omdat het niet stand zal houden, het is wettelijk ook niet onze taak. Zie Arrest Almere.