Waarom rijden we dan op al die OMS-meldingen? Dat is in 99% van de gevallen niet om het gebouw te redden maar om mensen te redden. Dus al je gelijk hebt kan ik morgen alle OMS-aansluitingen afsluiten in onze gemeente, super!
Jammer dat er aan mijn geestelijk vermogen wordt getwijfeld. Discussie voer je inhoudelijk, en om nu je gelijk te willen halen door mij dan maar zo weg te zetten.
Ooit een keer les gehad van een geweldige docent aan het toen nog Nibra. Kwam met de volgende redenatie,
ik pas in mijn jas, en mijn jas kan in mijn tas, dus pas ik ook in deze tas.Volgens mij komt het verhaal van de OMS vanuit de gebruiksvergunning voor gebouwen. Wordt door de brandweer geeist om slachtoffers te voorkomen.(beperken en bestrijden van ongevallen bij brand)
De reden van de OMSen BMI is om de aanwezige personen vroegtijdig te kunnen waarschuwen, en in veiligheid te kunnen brengen. Dit moeten de aanwezige zelf doen, en als zij dit niet kunnen moet dit door anderen (BHV) gebeuren.De brandbestrijding zal natuurlijk sneller verlopen als de brandweer snel gewaarschuwd wordt, vandaar de direkte doormelding. Geen enkel gebouw is zo (slecht) ontworpen dat men vertrouwd op de redding door de brandweer bij brand. Zou dit wel zo zijn, eigenlijk zou ik dat wel graag willen, zullen alle projecten met afgeschaalde Autospuiten direkt worden stopgezet omdat je met twee man natuurlijk nooit een veilige redding kunt uitvoeren.
Lees het document van Apeldoorn, 6 or Less, en daar vind je de juridische onderbouwing.
Even goede vrienden, sorry dat ik deze mythe heb doorgeprikt.....