C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 34498 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

muistroom

• Senior gebruiker
Gepost op: 10 juni 2004, 17:48:33
Ik ben erg benieuwd hoe de verschillende brigades e.e.a. gaan doen met C2000/P2000.
Kunnen jullie als gelieerde meedoen?, hoe wordt dit bekostigd?
Maar ook hoe jullie e.e.a. zien dat er niets meer opgevangen kan worden waarbij er door de reddingsbrigade op gereageerd wordt. Gisteravond hadden wij nog z`n gevalletje en de politie bedankt ons dan voor het meedenken en aanbieden van hulp.

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2004, 18:25:28
Over het mee luisteren heb ik geen probleem, iedereen kan mee lezen met p2000 dus ik kan zien wanneer de brandweer voor een waterongeval wordt opgeroepen.
Verder wordt het bij ons betaald door de brandweer, en we krijgen ook c2000, we hebben nu ook een mobilofoon met het brandweer kanaal er in. Dit is erg handig want als je nu bij een waterongeval komt heb je geen communicatie met de ggd wat in de toekomst wel het geval is. Maar je houd gewoon je brandweer kanaal. Voor meer vragen stel ze! Mijn mening overdat de brigade niet allemaal mee doen: ene kant logisch omdat er nog steeds altijd een aantal zoetwater matrozen tussen zitten(dit ook logisch is omdat de opleidingen erg tekort schieten) maar erg jammer want je wordt dus weer niet de hulpverlenings instantie die we willen zijn. En bij een inzet tijdens rampenomstandigheden zal het dus met de communicatie niet soepel lopen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2004, 00:18:20
Bloemendaal heeft er veel werk in gestoken om in ieder geval de mogelijkheid te hebben mee te doen. Inmiddels hebben wij ons via de RAV aangemeld. Nu is het afwachten wat men te bieden heeft, of dat interessant is en wat het kost.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2004, 23:14:20
Ja Anthony,

iedereen die een intentie verklaring heeft ingediend loopt mee in het traject via de RAV. Wat het uiteindelijke resultaat is, is nog niet afgedicht, bijvoorbeeld de Nokia portofoons en kosten daarvan en de gesprekskosten.
Elke hulpverlening start met communicatie.

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2004, 23:45:48
Huh? Rolf, ik dacht dat we allemaal de motorola portofoons gingen krijgen?

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2004, 08:02:11
Ten tijde dat ik dit mailde was de voorkeur van Haarlem de Nokia. Dit vanwege het draag gemak en handelbaarheid in opties. Helaas heeft men, de brandweer met name, voor de Motorola gekozen, dus . . . . . . .

Daaf

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2004, 20:48:51
Citaat
Ten tijde dat ik dit mailde was de voorkeur van Haarlem de Nokia. Dit vanwege het draag gemak en handelbaarheid in opties. Helaas heeft men, de brandweer met name, voor de Motorola gekozen, dus . . . . . . .

Niet alleen de brandweer heeft voor motorola gekozen maar ook de ambulancedienst Kennemerland en de Politie Kennemerland. Ze maken allemaal gebruik van de motorola MTP700 portofoon en de Motorola MTM700 mobilofoon (GM380 stijl). Daarbij komend gaat de brandweer buiten deze twee apparaten ook nog gebruik maken van de Cleartone CM9000, waar o.a. bij deze mobi een koppeling aangebracht kan worden met de bekende Stornophone 6000 VHF (brandweer0mobilofoon. Dan geschiedt de bediening van zowel analoog als digitaal via de CM9000 mobi.

Groeten,
Daaf
Brandweer Haarlem

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2004, 22:57:44
Juist nu staat hier in de krant dat de schermpjes onleesbaar worden door dat er verschillend gedacht wordt over het begrip "spatwaterdicht" ;).

Ook zegt de voorlichter (in de Gooi- en Eemlander) dat het systeem pas volgend jaar volledig  in gebruik zal worden genomen ??? Volgens mij was het al in gebruik, maar het is maar wat je daar onder verstaat natuurlijk.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2004, 23:50:59
Henk,

dat was ook 1 van de redenen dat een aantal ingewijde een voorkeur hadden voor de Nokia, maar helaas is de vinger van de brandweer dikker dan die van de ambulancedienst en wordt er gekozen voor de leveringsvoorwaarde van een vaste leverancier zonder verder te kijken dan je neus lang is.