kijk ook bij dit deel van de discussie moet je incidentmanagement toepassen..
afhankelijk van het aard van incident is directe communicatie of indirecte communicatie zinvol..
En sommige patienten, ook als zijn ABC bedreigd, moeten juist niet met veel schokken en stoten vervoerd worden..
Denk aan sommige ziektebeelden.. (tia, beroertes, agina pectoris, etc..)
Medische verzorging gaat verder dan de super accute situaties.. En soms wil je met een ambu in dit soort gevallen overlleggen.. Bij ons doen we dat gewoon via de GSM trouwens hoor. CPA Meldkamer heeft ons telefoonnummers, Kustwacht heeft ons telefoonnr.
Maar wat ik juist wil zeggen is, het aard incident een belangrijke factor, wanneer je rechtstreeks, of via een opgeschaalde OVD/OSC wilt communiceren...
En geloof me die Ambu-jongens en meisjes zijn erg nieuwsgierig naar patient.. en vinden voor informate erg prettig...
Verder ken ik genoeg situaties waar je dacht dat een patient makkelijk over te dragen was, en bij aankomst er iets errugs groots voor lag..
Maar in essentie gaat de discussie daar niet over en om terug te komen op de Kern..
Wat zou er besproken moeten worden tijdens een congres over incidentmanagement bij waterongevallen..??