Ik zou me kunnen voorstellen dat brigades lokaal onderling in de DMO stand werken..ja inderdaad gelijk aan het huidige analoge. Op de posten zou in DMO en TMO uitgeluisterd moeten worden ('gelijkend' de bevelvoerder bij de brandweer). Bij grotere acties schakelen de eenheden van DMO naar TMO en hebben alle voordelen van het netwerk.
Het overschakelen naar DMO gaat er helemaal uit, omdat in DMO er geen nood-procedure, code ROOD, WIT of BLAUW, te maken is. De dekking is te klein schallig en geeft dus een onvoldoende veiligheid, zeg eigenlijk maar dat het schijn-veiligheid is. En dan kan de meldkamer dus helemaal niet uitluisteren en dus ook niet anticiperen. Er is slechts nog één procedure waarbij men op DMO gaat en dat is in de Velser tunnel. En dan mag alleen het eerste voertuig op DMO, mits de chauffeur op TMO in het voertuig te bereiken is.
Ik weet alleen niet wat de afstand is waarop DMO werkt. Grootste voordeel is dat al dat verkeer buiten de meldkamer/netwerk omgaat wat A) kosten scheelt, B) niet nodig is (denk dat jij niet zit te wachten op meeluisteren over aflos/opruim/vondeling geneuzel..
Het DMO dekkingsgebied is zeer klein. Een paar kilometer als er geen gebouwen in de buurt zijn, maar houdt maar rekening dat je met ander halve kilometer het wel gehad hebt. En als je voor RB gewoon een eigen map hebt, ik pas mijn Elite scherm wel aan en zet uit wat ik niet denk nodig te hebben.
RR
(Maar Erny, ik heb de beschikking over een KILL-button)