C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 33408 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #90 Gepost op: 2 september 2004, 20:21:15
Bij mijn "motorkap" overleg met de CPA gaf zij aan dat tijdens rampen C2000 aan boord van de OSC wel eens handig kon blijken te zijn als het schakelen "geoefend" gebeurd. Maar C2000 aan boord van alle boten in TMO leek hun een minder goed idee ;D.

Mij ook...

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #91 Gepost op: 2 september 2004, 20:40:00
Bij mijn "motorkap" overleg met de CPA gaf zij aan dat tijdens rampen C2000 aan boord van de OSC wel eens handig kon blijken te zijn als het schakelen "geoefend" gebeurd. Maar C2000 aan boord van alle boten in TMO leek hun een minder goed idee ;D.

Mij ook...

Henk

Als je allemaal in dezelfde gespreksgroep terecht komt heeft het inderdaad meerwaarde. Maar absoluut niet als een leidinghebbende moet gaan switchen tussen banken en mappen om met een ieder in contact te komen. Dan ben je weer terug bij af. Laat staan als hij/ zij dan ook nog een van DMO naar TMO moet crossen op z'n/ haar porto.

Bepaalde kanalen zullen altijd in gebruik blijven, naast het C2000 van de OOV organisaties, denk aan de RedNed-kanalen, Marifoon kanalen. Zeker zolang het niet duidelijk is welke het C2000 aan kosten met zich meebrengt voor de gebruikers aan zendtijd per gesprek. En dan de aanschaf of huur nog niet eens meegenomen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #92 Gepost op: 2 september 2004, 21:04:32
Nou, ik kan nog wel wat verzinnen hoor met al aanvarende met een ambu- te overleggen..

1. Nadere toelichting toestand van de patient.
2. Tussentijdse veranderingen in de toestand van patient.
3. Welke eerste hulp, je aan het geven bent.
4. op welke wijze en welke stijger het handigst is om de patient over te nemen. Bij aankomst kan de situatie zo veranderd zijn, dat een A2 een A1 word, of dat die lokatie niet zo geschikt blijkt te zijn om een patient over te nemen..


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #93 Gepost op: 2 september 2004, 21:36:43
Het verbaast mij dat henk zoveel diploma`s heeft en toch deze opmerkingen inzake wat moet ik dan nog doorgeven aan de ambulance maakt.
Kijk het werkproces maar eens na; je krijgt een melding en gaat varen, wij waarschuwen dan direct een ambu. Wij zijn dan nog niet bij het s.o., maar de ambu komt met A1. Blijkt het een reanimatie te zijn, moet er toch nog een tweede ambu komen.
Ambu: hebben jullie zuurstof, dan hoeven wij dat niet mee te nemen.
Verslechterd de situatie aan boord? kun je dit direct doorgeven. Blijken er toch meer s.o. te zijn kun je dit doorgeven en noem maar op.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #94 Gepost op: 2 september 2004, 22:05:06
Nou, ik kan nog wel wat verzinnen hoor met al aanvarende met een ambu- te overleggen..

1. Nadere toelichting toestand van de patient.
2. Tussentijdse veranderingen in de toestand van patient.
3. Welke eerste hulp, je aan het geven bent.
4. op welke wijze en welke stijger het handigst is om de patient over te nemen. Bij aankomst kan de situatie zo veranderd zijn, dat een A2 een A1 word, of dat die lokatie niet zo geschikt blijkt te zijn om een patient over te nemen..


Natuurlijk kan ik ook van alles verzinnen, maar ik ga uit van een "normaal" geval. We heb senario's geoefend en daarbij bleek dat voor communicatie een goede reden moest zijn. Ook al heb je alle diploma's van de wereld, als je over het water raast ga je niet met de ambu communiceren.  Onze lokaties waar we patïënten overdragen zijn al uitgezocht en uitgebreid bekeken. We hebben voorgesteld ze samen te bekijken en het overdragen met elkaar te oefenen. Dat was niet nodig volgens de CPA flevoland en de GGD. Nu ga ik niet wat ze niet willen oefenen over de mobi gauw nog even ad hokkkie doorspreken als de nood aan de man komt. Een veranderende (verslechtering) van de patiënt zal voor mij een reden te meer zijn om niet  te stoppen maar door te varen het IP. Ik gaf al eerder aan dat ik wat ik aan het doen ben om te stabiliseren al bij de eerste melding hoort:"maar kante boord geeft zelf het antwoord al, deze dingen horen allemaal bij de eerste melding thuis: te gewenste plaats, tijd van aankomst, de aard van de verwondingen wat je al aan het doen bent en de toestand van de patiënt. Of er dan met prio 1 gereden wordt is "out of your hands". .

Alleen als het een eenvoudige verwonding lijkt en het wordt een reänimatie dan zal ik dat doorgeven, maar via de kustwacht. Ik vind rechtsreekse communicatie met de ambu nog steeds onzinnig, vanuit praktische toepassing van het geleerde. Anders wordt het bij rampen omstandigheden, dan zal omtrent de gehele aanpak graag overleggen met de leiding gevende ambu, maar dan wel als OSC. Als alle boten rechtstreeks naar de ambu gaan roepen wordt het een zooitje, diploma's, C2000 of niet.

Henk


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #95 Gepost op: 2 september 2004, 22:44:41

Anders wordt het bij rampen omstandigheden, dan zal omtrent de gehele aanpak graag overleggen met de leiding gevende ambu, maar dan wel als OSC. Als alle boten rechtstreeks naar de ambu gaan roepen wordt het een zooitje, diploma's, C2000 of niet.

Henk


Dat mag je nu dus juist met de OVD-G doen Henk! vind je in de VC wagen. hihihihihihihi


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #96 Gepost op: 2 september 2004, 23:58:48
Dat mag je nu dus juist met de OVD-G doen Henk! vind je in de VC wagen. hihihihihihihi

Dat mag dan wel een ijskouwe zijn..... ;D

Henk


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #97 Gepost op: 3 september 2004, 16:58:23
Dat mag dan wel een ijskouwe zijn..... ;D

Henk

?????? volg je nu niet helemaal Henk. VC staat niet voor vries combinatie o.i.d. maar voor verbindings commando wagen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #98 Gepost op: 3 september 2004, 17:02:05
Op het moment dat al die bootjes naar de VC gaan roepen moet de mens erin stalen zenuwen/ijs in de aderen/niet van zijn stuk te brengen zijn/het in de vingers hebben enz, dus een "een ijskouwe".

Henk


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #99 Gepost op: 3 september 2004, 17:12:34
O, hahahaha, bedoel je dat! het lijkt mij dat de varende hulpverleners communiceren met de OSC, de "droge" hulpverleners doen dat met de OVD(-G) deze 2 drielettergrepige coördinatoren doen het dan weer met elkaar. (communiceren heb ik het dan over he?  ;))