C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 33752 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #110 Gepost op: 20 september 2004, 00:12:36
De tot nu toe goedgekeurde gelieerden zijn te vinden op:
http://www.minbzk.nl/wwwc2000nl/algemene_onderdelen/publicaties/geactualiseerde_0

Zit wel een foutje in want er staat dat de kustwacht C2000 krijgt en daar had toch waarschijnlijk Kustwachtcentrum ofzo moeten staan.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #111 Gepost op: 20 september 2004, 00:22:01
Op de REB heb ik een leuke kleine AED gezien, alleen vergeten te vragen hoe het met de EMC bestendigheid zit, volgens mij een hot item.

Bij AED gebruik dient een C2000 porto uit te staan of op 2 meter afstand te worden gehouden, ik denk dat hierbij uitgegaan wordt van een Lifepack 500. Voor andere apparaten kan dit wel eens niet nodig zijn. Weet iemand hier wat van?

Wordt je gek van de afkortingen, laat het weten en ik verklaar ze.
Ik zal alvast beginnen met EMC, dit staat voor Elektro Magnetische Compatibiliteit, of tewel: werkt het ding hetzelfde als er zenders op in werken en wanneer wordt de werking dan verstoord.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #112 Gepost op: 20 september 2004, 10:48:13
Kan me er iets bij voorstellen dat het niet goed voor zendapparatuur is om te zenden bij dergelijke apparaten. Zal ongetwijveld storing op je apparatuur geven.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #113 Gepost op: 20 september 2004, 12:09:41
Er is onderzoek gedaan naar het gebruik van mobieltjes in ziekenhuizen. Enkele hebben al besloten om het gebruik van mobieltjes weer toe te staan naar aanleiding van de uitslag daarvan: de storing van medische apparatuur is te verwaarlozen. Het  verbod van de mobieltjes komt de ziekenhuizen wel goed uit, de telefoon die je kan huren en de gesprekskosten leveren een vette winst op.

Ik denk dat de storing van C2000 apparatuur redelijk te vergelijken is met die GSM.

Henk


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #114 Gepost op: 20 september 2004, 13:26:39
als aanvulling op het verhaal, al sinds jaren dient ieder produkt aan de CE richtlijnen te voldoen, deze zijn europeesch vast gesteld, de EMC richtlijn zoals eerder genoemd is daar een onderdeel van.
in grote lijnen houdt CE in dat: gij zult niet storen, gij zult niet gestoord kunnen worden en gij zult veilig zijn.
dat veilig zijn slaat o.a. op niet scherp niet heet, m.a.w. je mag je er niet aan of mee kunnen verwonden.

alle apperatuur wordt pas toe gestaan wanneer deze aan deze richtlijnen voldoen, de controle ligt bij het min. van Economische zaken.

een produkt mag niet meer storing veroorzaken dan volgens richtlijnen toegestaan, maar een produkt mag ook niet gestoord kunnen worden door een signaal die aan het niveau van de richtlijnen voldoet.

ieder elektronisch of elektrisch product veroorzaakt storing, elektromachnetisch of anders, maar moet aan de eisen voldoen.

dat een GSM of C2000 produkt een storing veroorzaakt is duidelijk, dit kan niet anders de werking berust op het uitzenden van electromachnetische straling(het zenden), echter ze voldoen aan de normen en zijn daarmee dus toegestaan.
een rolstoel, of gehoor apparaat die beinvloed wordt door een GSM of portofoon voldoet niet aan de normen, hij kan immmers gestoord worden door andere apperatuur, dat zelfde geld voor ziekenhuis apperatuur.

zieken huis apperatuur is vaak verouderd, of heeft om wille van de werking een hogere gevoelligheid, waardoor weer gevoelliger voor storing, echter deze voldoet dan niet aan de CE normen, maar wordt i.v.m. de toepassing toegestaan en is de gebruiker verplicht er voor te zorgen dat deze apperatuur alleen gebruikt wordt in een omgeving waar deze niet gestoord kan worden, anders kan het komen te staan op ''dood door schuld'' en dan niet veroorzaakt door de gebruiker van de GSM of Porto, maar de direktie van het ziekenhuis, die zijn verplicht er voor te zorgen dat deze (medische) apperatuur veilig toegepast kan worden, dus vandaar het verbod van GSM of Porto.

vergeet hierbij niet dat een computer (laptop) of computerspelletje ook een elektromachnetische storing veroorzaakt, wat denk je van een simpele stofzuiger, een van de grootste stoorbronnen.

en inderdaad is de storing van de gsm redelijk te vergelijken met C2000, dus ook een C2000 apperaat zendt als deze niet communiceert.
periodiek zendt hij een signaal uit om ingelogd te kunnen blijven en kan dus op dat moment storing veroorzaken.
een GSM moet blijven zenden, anders gooit het netwerk hem er uit en is dan ook niet oproepbaar, of dit bij C2000 ook zo is weet ik niet.
Nemo me impune lacessit


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #115 Gepost op: 20 september 2004, 14:00:20
Ehm ja je kan met je apparatuur storen maar ook gestoord worden. En een brom op je mobi kan storend werken omdat je dan niet de gesprekken kan horen. Verder heb ik een keer een oefening gedaan met navigeren op kompas, je moest met een handkompas over een veld een koers lopen welke je via een porto kreeg opgedragen, dit ging goed totdat je de porto naast je kompas houdt. Dat scheelt snel 10 graden.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #116 Gepost op: 24 september 2004, 09:55:25
Er is onderzoek gedaan naar het gebruik van mobieltjes in ziekenhuizen. Enkele hebben al besloten om het gebruik van mobieltjes weer toe te staan naar aanleiding van de uitslag daarvan: de storing van medische apparatuur is te verwaarlozen. Het  verbod van de mobieltjes komt de ziekenhuizen wel goed uit, de telefoon die je kan huren en de gesprekskosten leveren een vette winst op.

Ik denk dat de storing van C2000 apparatuur redelijk te vergelijken is met die GSM.

Henk
Helaas niet, Henk.

Naar het schijnt geven de porto's van C2000 een dusdanige storing op alle apparatuur dat wij de porto's niet aan mogen hebben in de ziekenhuizen en dat wij ten aller tijde gealarmeerd gaan worden via het P2000 systeem.
Oké, dat is ons vertelt. Helaas zijn de bestelde Moterola porto's voorlopig niet leverbaar en worden het waarschijnlijk toch de Nokia's.
;D

By the way, in één geel busje in de regio (mijn busje 12129) zit C2000 aangesloten en kan gewoon multi-disciplinair communiceren. En dan zeggen ze nog steeds dat we niet zijn aangesloten!
8)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #117 Gepost op: 3 november 2004, 16:15:23
Het gaat gebeuren,

DINSDAG 9 NOVEMBER 2004 om 07.00 UUR
gaat alle bij de RAV Kennemerland aangesloten ambulances en diensten over op C2000 en P2000.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #118 Gepost op: 13 november 2004, 21:48:38
En hoe vevalt het

Fly
aan het strand is iedereen directeur


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #119 Gepost op: 13 november 2004, 23:58:40
Ben net als Fly ook zeer benieuwd!
Zowel voor wat de alarmering, als het praten als de statusdoorgifte betreft.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!