C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 34520 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #120 Gepost op: 14 november 2004, 00:28:29
Ben net als Fly ook zeer benieuwd!
Zowel voor wat de alarmering, als het praten als de statusdoorgifte betreft.

Zie hier de alarmeringen :

http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/Kennemerland-CPA.html

Ze zijn helaas nogal beknopt. In het begin stond ook het adres erbij, maar daar zijn ze kennelijk mee gestopt.

Groeten, Peter.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #121 Gepost op: 14 november 2004, 10:37:19
Kwalitatief zeer te spreken over de communicatie mogelijkheden. Heb alleen nog niet alle vaardigheden voor de bediening onder de knie, maar gaat de goede kant op.

Je moet veel proberen, zodat je de vaardigheden snel onder de knie krijgt, zeker als je snel in moet melden bij bijvoorbeeld Amsterdam voor een neuro-trauma aan de VU. Ff snel banken en kanalen wisselen, maar sublime kwaliteit.

Ben alleen heel nieuwsgerig naar de dekking op het strand en de duinen.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #122 Gepost op: 14 november 2004, 12:10:48
RR

Op de kop van de Zuidpier gestaan, ontvangst glashelder

Fly
aan het strand is iedereen directeur


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #123 Gepost op: 14 november 2004, 15:30:38
Bij ons op de post staat (nog) een C2000 repeater.

Vanuit ITO zouden wij geinformeerd worden over hoe of wat (wel of niet nodig/blijvend), helaas nog steeds niets gehoord.

Overigens voor de duidelijkheid: het is HF in en HF uit, er valt dus niets te onderscheppen of mee te luisteren, in feite is het alleen een grote antenneversterker met een ontvangstantenne gericht op Zandvoort en een antenne gericht op het strand ten noorden van de post.

Wie weet heeft Fly zijn signaal via dit ding ontvangen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Jort

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #124 Gepost op: 12 januari 2008, 19:22:04
Ze zijn bij den bond ook weer een hele stap verder.
Las dit net op Redned.nl

C2000 voortgang
11 januari 2008



De werkgroep C2000 is volop bezig met de invoering van C2000 bestemd voor de rampenbestrijdingseenheden.
De werkgroep heeft recent een nieuwsbrief uitgebracht waarin de laatste ontwikkelingen zijn beschreven. In de nieuwsbrief over de voortgang van het C2000 project, wordt o.a. melding gemaakt van het feit dat er een nieuw roepnamen systeem ingevoerd gaat worden. Dit roepnaam systeem geldt voor zowel de nieuwe C2000 apparatuur als de huidige analoge apparatuur.

Op volgende link valt meer telezen over de aanpassingen.
http://www.redned.nl/upload/docs/nieuwsbrief_voortgang_c2000_09012008.pdf

GR Goofy
Doe jij maar normaal, ik doe al gek genoeg!!!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #125 Gepost op: 13 januari 2008, 02:01:01


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #126 Gepost op: 13 januari 2008, 23:53:05
Nu zit ik net naar de nieuwe roepnummers te kijken die de KNBRD gaat invoeren....

Het blijkt wel dat er goed overleg is geweest *NOT*  O0 (<- cynisch)!

Zo gebruikt de KNRM roepnummers als KNRM 71-35, gaat de KNBRD roepnummers gebruiken als HVH110 en gebruikt de meldkamer VRR roepnummers als RB621 en RB622 (even Hellevoetsluis als voorbeeldje) en zij zelf (Brigade Hellevoetsluis) waarschijnlijk nog 23-19 (noem maar wat.... Sorry!).

Hoe zat dat ook alweer met dat wiel??????  :-[
Met vriendelijke groet, Arlé  


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #127 Gepost op: 14 januari 2008, 12:18:39
Zo gebruikt de KNRM roepnummers als KNRM 71-35, gaat de KNBRD roepnummers gebruiken als HVH110 en gebruikt de meldkamer VRR roepnummers als RB621 en RB622 (even Hellevoetsluis als voorbeeldje) en zij zelf (Brigade Hellevoetsluis) waarschijnlijk nog 23-19 (noem maar wat.... Sorry!).

... en gebruikt de KNRM op de nautische kanalen de naam van de boot (vb "Reddingboot Prinses Margreet"*) ...
*(in een grijs verleden had deze soms een politieporto aan boord. Dat leverde ook wel leuke scannermomenten op :))

En in sommige regio's heeft de RB via de ambulancekanalen contact, dat werkt ook weer anders.


Wat mij beteft zouden alle HV diensten eens om de tafel moeten gaan zitten en gezamenlijk een roepnummersysteem moeten ontwikkelen (interregionaal en multidisciplinair).

Ik denk dat dat de communicatie zeker ten goede komt. Alleen zal iemand het voortouw, de regierol, daarin moeten nemen. Misschien iets voor BZK om de partijen rond de tafel te krijgen?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #128 Gepost op: 14 januari 2008, 12:22:20
Over het wiel gesproken...........

Ons voertuig heeft het brandweernummer 44720, het RedNednummer 96-10 en dat wordt CLB110.

Over het wiel gesproken...........

Ben benieuwd naar de fleetmap voor C2000. Ik had het idee (als je reddingsbrigades toch bij de veiligheidsregio wilt inschuiven) dat het handig is om de eerste 2 banken van de brandweerregio integraal over te nemen. Dat is makkelijk bij inmelden en bij het doorschakelen naar de goede werkomgeving. Ik ben bang dat in de eerste banken reddingsbrigadegroepen worden aangemaakt.

Bij de ene porto dus in bank 1 een waterongeval, de andere porto in bank X voor hetzelfde waterongeval.


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #129 Gepost op: 14 januari 2008, 13:41:55
gaan de knbrd kanalen dan verdwijnen? of komen er 2 mobilofoons in de boten te hangen?