C2000

Auteur Topic: C2000  (gelezen 34064 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #140 Gepost op: 16 januari 2008, 23:56:07
Zijn er brigades welke deze zomer gaan overstappen???

9910001


Als de veiligheidsregio/redned of het ministerie afkomen met een stuk of 14 mobilofoons (10 waterdicht graag) en een stuk of 10 porto's en de kosten voor het verkeer gaan dragen, er regionaal een volledige fleetmap + bijbehorende banken zijn ingericht dan stappen wij met alle plezier voor het seizoen over!  :D

Wat betreft het nieuwe nummerplan daar van is de kans groot dat het voor het seizoen wordt ingevoerd!
[img]/img]


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #141 Gepost op: 18 januari 2008, 08:34:22
Ik bedoelde het nummerplan voor het analoge systeem.

991001
9910001


MarioD

  • Gast
Reactie #142 Gepost op: 18 januari 2008, 08:48:42
Het nummerplan is per 1 januari 2008 van kracht en kan dus al worden gebruikt door de brigades.
De nieuwe fleetmap voor de reddingsbrigade (RB) is al dusdanig ingericht dat de brigades elk hun eigen gespreksgroep heeft.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #143 Gepost op: 18 januari 2008, 08:59:20
Ik bedoelde het nummerplan voor het analoge systeem.

991001
Het nummerplan is voor zowel voor het analoge systeem als voor C2000.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #144 Gepost op: 30 januari 2008, 19:58:57
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan het komend seizoen. Waren de reddingseenheden tot nu toe nog genoodzaakt om bij interregionale inzet de marifoon te gebruiken, nu kunnen de ook regio's na de jongste onwikkelingen met elkaar gekoppeld worden en verdwijnt de noodzaak om van de marifoon gebruik te maken. Betekent waarschijnlijk dat de eenheden zonder C2000 een "aparte gespreksgroep" gaan vormen met de kustwacht.

Ben benieuwd...

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #145 Gepost op: 30 januari 2008, 21:20:40
Hiephoi, weer een stap in de goede richting om verkeersposten en overige scheepvaart buiten te sluiten, lang leve de vooruitgang!  O0

Kees  8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #146 Gepost op: 31 januari 2008, 09:38:17
Volgens is systeem niet bedoeld om de marifoon uit te sluiten op het water, maar voor de contacten met de andere hulpverleners, politie brandweer en ambulance. Wel verwacht ik dat voor de ruimere binnenwateren de c2000 apparatuur de analoge knbrd apparatuur zullen doen laten verdwijnen op termijn. zeker omdat de boten op deze wateren andere middeleln hebbben om met elkaar in contact te staan. Dit kan vergelijkbaar als de knrm welke welde mogelijkheid heeft voor knbrd kanalan maar alleen indien noodzakkelijk naar luisterd.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #147 Gepost op: 31 januari 2008, 10:28:12
Krijgt elke brigade dan C2000 ?,  Ook die rond een zwemvijfer patrouilleren ?..

Ik neem toch stiekum aan dat er eisen aan de reddingsbrigades worden gesteld voor dat ze uitgerust worden met C2000..  Wat zijn die eisen precies ?


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #148 Gepost op: 31 januari 2008, 11:00:48
Krijgt elke brigade dan C2000 ?,  Ook die rond een zwemvijfer patrouilleren ?..

Ik neem toch stiekum aan dat er eisen aan de reddingsbrigades worden gesteld voor dat ze uitgerust worden met C2000..  Wat zijn die eisen precies ?
De meeste RB's krijgen helemaal niets..
Wat er gaat gebeuren is dat de rampenvloot wordt uitgerust met C2000 mobi en porto. Deze eenheden staan verspreid door het land en ja ook bij een aantal zoals jij noemt zwemvijver RB's. Deze sets krijgen een landelijke map gericht op de rampentaak en een brigade heeft de mogelijkheid om, als de regio daar op is voorbereid, ook een regionale map te laten programmeren. (bij de meeste RB's wordt deze eenheid overigens niet voor de reguliere taken gebruikt, maar staat in opslag)
Voor de overige communicatie binnen een RB (het normale varend, rijdend materiaal, posten etc) is de RB aangewezen op eigen middelen of goede contacten/overeenkomsten met de regionale hulpverleningsdienst. Voor veel brigades betekend dit dus dat ze voorlopig gewoon hun analoge systeem blijven gebruiken en de C2000 set alleen 1/2 keer per jaar bij een landelijke rampenoefening. Of heel specifiek in bv voertuig een set hebben alleen voor communicatie met andere diensten en de rest van het interne verkeer analoog doen.
[img]/img]


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #149 Gepost op: 31 januari 2008, 11:50:02
C2000 en rampenhulpverlening, goeie zaak, maar er is mij ook bekend dat er soms vanuit de brandweer wel degelijk gepromoot wordt om ook t.a.v. de bewakingstaak volledig op C2000 over te schakelen. Ik vraag mij hierbij af of de brandweer dan wel genoeg kijk heeft op de doorsnee strandwacht taakuitvoering en of bestuurders altijd even goed op de hoogte zijn van (on)mogelijkheden van C2000 en de impact van invoering op functioneren van de eigen club, ook in samenhang met de beroepswereld om hen heen.

Kees  8)