Ambulances bij het NRK

Auteur Topic: Ambulances bij het NRK  (gelezen 27925 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

harold

• Gast
Gepost op: 11 juni 2004, 01:17:46
Weet iemand welke afdelingen van het NRK nog meer beschikken over volwaardige ambulances die nog worden ingezet, behalve Den Haag en Zandvoort?

Ik dacht dat ik bij Utrecht-Midden ook ambulances zag (Mercedes V-klasse) maar of ze ook als ambulance worden gebruikt?

harold

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2004, 01:33:54
Zo kwam ik op een site dit voertuig tegen en vroeg ik me af of het een volwaardige ambulance is en zo ja waar het voor wordt ingezet.

Dutchy_medic

• Ambulancehulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Fervent aanhanger van de KISS-regel
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2004, 12:47:33
Hallo allemaal,

Zover ik weet vallen de ambulances van het RK onder de oude categorie "Hulpambulances". Ze zijn in dit geval wel inzetbaar indien de CPA hier om vraagt.
Naar mijn idee worden de ambulances echter meer gebruikt als mobiele eerste hulppost.

Danny
Hoe meer kennis je opdoet, hoe meer je tot de ontdekking komt dat er nog veel te leren valt.

harold

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2004, 21:04:57
Ik weet iig zeker dat afdeling Den Haag twee volwaardige ambulances heeft die compleet zijn qua uitrusting, aan alle wettelijke eisen voldoen en ook alleen als ambulance worden ingezet met een SOSA-gediplomeerde chauffeur en ambulance-verpleegkundige. Deze zijn in het dagelijks leven ook gewoon beroepskracht bij een GGD.
De ambulances van het Haagse Rode Kruis worden ingezet bij evenementen, staan paraat voor calamiteiten en vervoeren op aanvraag patienten naar vakantie-adressen e.d., waarbij intern-opgeleide ambulance-assistenten en chauffeurs worden ingezet.
Voor de functie van mobiele eerste hulp-post heeft afdeling Den Haag weer andere voertuigen, waar ook een trolley in kunnen.

Als ik me niet vergis beschikt het Rode Kruis in Zandvoort ook over een echte ambulance, o.a. voor de races op het circuit.

De hulpambu's die als mobiele eerste hulp worden gebruikt heb je wel bij afdeling Tilburg en Waalwijk bijvoorbeeld.

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2004, 12:17:24
De afdelingen Landgraaf en Venlo hebben beide een ambulance, voor zover ik weet zijn die niet volledig ingericht en dus alleen inzetbaar als hulpambulance.
De afdeling Roermond heeft tot vorig jaar een hulpambulance gehad, deze wordt nu elders ingezet.
Had een dag maar 48 uur

Karim

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2004, 00:31:37
Heb 'n paar jaar geleden (tijdens de carnavals-optocht) een rode kruis ambulance gezien van de gemeente landgraaf.

Volgens mij heb ik 'r een foto van, ff kieke.

Karim

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2004, 00:38:21
Gevonden.

Halverwege met groene letters valt net te lezen "Gemeente Landgraaf"

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2004, 14:40:04
Ja, wij, in Zandvoort hebben de beschikking over 2 volwaardige ambluance's. Deze worden vooral ingezet op het circuit park zandvoort.

Tevens maakt de AHV Haarlem regelmatig gebruik van onze ambulance's als zij weer eens veel schade gevallen hebben.

harold

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2004, 17:31:31
reddertje, heb je misschien foto's van de ambulances van het NRK in Zandvoort? Of anders, om welk type voertuigen gaat het?

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2004, 17:56:20
Ik heb foto's... email mij even hiervoor...

Er staan ook foto's op verbindingsdienst.zandvoort.info
deze zijn alleen niet zo mooi.

Het zijn 2 chevrolets