schoeisel onder je RK-pak

Auteur Topic: schoeisel onder je RK-pak  (gelezen 7725 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpdienstvrijwilliger, Afdeling Willebroek
Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2007, 17:34:14
In België worden er "veiligheidsschoenen" geeïst, dat wil zeggen verstevigde tip, en liefst een zool die geen water of chemische stoffen doorlaat. Dat is de theorie, in praktijk zie deze meestal, ikzelf heb een paar caterpillar botines voor als ik een korte broek draag, en een paar combat boots genre Armée Belge - Belgisch Leger voor bij het officiële pak, dus met de lange broek.
In werkelijkheid kom je in België onder andere tegen:
- sportsloefen  :-\
- sandalen :-[ ok, dat is dan wel in de zomer, maar toch
- schoenen met een hak :o
- gewone schoenen :|

tja
De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -

patrick r

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 juli 2007, 20:53:27
In België worden er "veiligheidsschoenen" geeïst, dat wil zeggen verstevigde tip, en liefst een zool die geen water of chemische stoffen doorlaat. Dat is de theorie, in praktijk zie deze meestal, ikzelf heb een paar caterpillar botines voor als ik een korte broek draag, en een paar combat boots genre Armée Belge - Belgisch Leger voor bij het officiële pak, dus met de lange broek.
In werkelijkheid kom je in België onder andere tegen:
- sportsloefen  :-\
- sandalen :-[ ok, dat is dan wel in de zomer, maar toch
- schoenen met een hak :o
- gewone schoenen :|

tja

met sportschoenen of sandalen zou ik niet tijdens een druk evenement willen lopen
en vind in iedergeval de eerste 3 schoenen uit het rijtje niet netjes onder het pak staan.

ik heb tijdens de 4daagse de hele week op kisten gelopen
en vrijdag toen ik werd ingezet bij de finish vanwege de drukte veiligheidsschoenen aangetrokken.
helaas hebben deze de regenbui niet overleeft :-[

DanielB

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2007, 21:05:59
en vrijdag toen ik werd ingezet bij de finish vanwege de drukte veiligheidsschoenen aangetrokken.
helaas hebben deze de regenbui niet overleeft :-[

Hoe dat zo?

patrick r

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2007, 19:19:43
Hoe dat zo?

waarom ze het niet overleefd hebben?
een paar weken terug kreeg ik geen natte voeten
maar toen ik naar die regenbui even de tent inging kon ik met het water uit mijn sokken een glas vullen.

maar ik geef eerlijk toe.
tegen zo'n heftige regenbui is weinig nog maar waterdicht.