Ambulances bij het NRK

Auteur Topic: Ambulances bij het NRK  (gelezen 27923 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #40 Gepost op: 5 oktober 2004, 21:49:46
Wat een wildgroei aan uitmonstering en striping van al die rode kruis autos/ambulances, weinig uniformiteit zo te zien.
De Citroen golfplaat-ambulance vind ik trouwens wel leuk & nostalgisch om te zien  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 5 oktober 2004, 23:05:21
ik denk dat elke afdeling die een wagen heeft wel een luxe nieuwe bus wilt hebben...met de nieuwe striping...

maar wie betaald dat????
juist...de afdeling zelf...
maar de meeste afdelingen zitten krap bij kas..

een nieuwe bus die wordt aangeschaft heeft standaard die nieuwe striping

joost

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 6 oktober 2004, 17:35:25
Ik vind de wildgroei wel meevallen eigenlijk. Allemaal witte busjes met rode strepen en dezelfde logo,s en blauw op het dak. 1 auto heb ik met een gele balk gezien maar de rest is vrijwel hetzelfde. Ik denk dat mensen van buiten het rode kruis het verschil niet echt zullen zien. Maar in de ambulance sector zie je ook nog weleens verschil in kleuren , b.v. VZA en de "gewone" gele auto,s. Niet dat ik bedoel op wildgroei, maar verschil mag er zijn. Het principe is in elk geval hetzelfde.

Groetjes Joost.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #43 Gepost op: 7 oktober 2004, 18:57:12
Ben ik het helemaal mee eens. Ook binnen de ambulancewereld zijn nog niet alle diensten om naar de SOVAM-striping.

Voertuigen van het Rode Kruis die er uit zien alsof ze een ambulance zijn vind ik dan wel weer kwalijk, gezien de verwachting van het publiek wat ik al eerder aanvoerde.

Gr. Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

webster

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 7 oktober 2004, 21:35:47
toch kan het handig zijn hoor.. een rk-bus bij een ongeval...

ben in het verleden al eens met een PAM bij een ongeval tp gekomen (was met een groep rkk-leden onderweg naar wedstrijden) dan kan het handig zijn hoor.. midden in de polder een blik ehv'rs open kunnen trekken kan zijn voordelen hebben =P

ook de toenmalige CPA keek vreemd op van de oproep...
(ging per mobi, want gsm bestond nog niet echt)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #45 Gepost op: 7 oktober 2004, 22:30:26
Ben ik het helemaal mee eens. Ook binnen de ambulancewereld zijn nog niet alle diensten om naar de SOVAM-striping.

Voertuigen van het Rode Kruis die er uit zien alsof ze een ambulance zijn vind ik dan wel weer kwalijk, gezien de verwachting van het publiek wat ik al eerder aanvoerde.

Gr. Luke

Over welke verwachting heb je het dan ?

De ambulances die ik op de foto's zag zijn o.a. de het voertuig van de afd Vught en voertuigen uit de regio Tilburg. Deze wagens hebben een dubbele functie.

Liggend vervoer (ligtaxi) en mobiele hulppost door het Rode Kruis
Hulpambulance voor de GGD.

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 8 oktober 2004, 20:12:47
Over welke verwachting heb je het dan ?

De ambulances die ik op de foto's zag zijn o.a. de het voertuig van de afd Vught en voertuigen uit de regio Tilburg. Deze wagens hebben een dubbele functie.

Liggend vervoer (ligtaxi) en mobiele hulppost door het Rode Kruis
Hulpambulance voor de GGD.

dit klopt...ik heb zelf met deze jongens gepraat op de nijmeegse vierdaagse..

als de ggd te weinig ambu`s heeft wordt deze wagen ingezet al ambulance..vandaar de striping..
de tijd dat deze auto niet wordt gebruikt door de ggd.kan het rode kruis afdeling gebruik maken van deze ambu..

het is alleen een kwestie van de banken er uit klikken en de bradcard er in klikken...verder is alles al aan boord

bekijk de foto`s maar even.. ;D

[verwijderd door de admin ivm upgrade forum]

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 8 oktober 2004, 20:13:31
binnenkant van deze wagen...alles is aan boord

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 8 oktober 2004, 20:14:12
laatste foto ;D

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #49 Gepost op: 8 oktober 2004, 23:12:16
Ziet er fraai en werkbaar uit!
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!