Ambulances bij het NRK

Auteur Topic: Ambulances bij het NRK  (gelezen 27939 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

DanielB

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 2 november 2006, 20:32:01
AAAAHHH nee dat waren wij niet, we zijn geen stelletje ;-)
Geloof dat jij jou wel heb zien lopen jah! ;-)

Qua haar kan je denk ik niet om mij heen... Dit ben ik, met mijn oude kleuren (het is namelijk nu NOG paarser):

Niet mij op mijn allerbest, zoals gewoonlijk ;)

Voor de rest handig als we wel weer ontopic gaan blijven :)

foto verwijderd.

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 4 november 2006, 15:58:50
Met dank aan Patries en PeterEde twee fotootjes. De Chevrolet wordt volgensmij in het dagelijkse leven gewoon als ligtaxi gebruikt en kan eventueel ook als ambulance ingezet worden, wat de bestuurder mij vertelde.

De reden dat ze alleen blauwe striping hebben is omdat ze zogenaamd secundaire functies hebben. (bron: ambulancestriping.nl)

De Chevy heeft de oude striping van de RAV IJssel Vecht, de ambulancedienst waarvan hij is geweest. De MB is ex-RAVU, nu NRK Utrecht, en is idd van secundaire strepen voorzien, muv de blauwe daklijn.

De witte MB is van de afdeling Maasland (Oss)
Geloof niet alles wat je denkt.

DanielB

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 4 november 2006, 16:56:25
De Chevy heeft de oude striping van de RAV IJssel Vecht, de ambulancedienst waarvan hij is geweest.

Een ambulance van een RAV heeft toch roodblauwe striping? Of bedoel je gewoon dat ze het rood eraf hebben gehaald?

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 4 november 2006, 17:28:15
Nee, zoals ik aangaf was dit de oude striping van de RAV IJssel Vecht. Dit was nog voor de BiZa-striping. Je ziet het verschil in striping tussen Chevy (RAV IJssel Vecht) en de MB (BiZa) op de foto van Patries die je geplaatst hebt.

DanielB

• Gast
Reactie #84 Gepost op: 4 november 2006, 17:50:39
Nee, zoals ik aangaf was dit de oude striping van de RAV IJssel Vecht. Dit was nog voor de BiZa-striping. Je ziet het verschil in striping tussen Chevy (RAV IJssel Vecht) en de MB (BiZa) op de foto van Patries die je geplaatst hebt.

Je bedoelt dat de Chev maar drie blauwe strepen heeft, terwijl de MB van kop tot begin van de deur gestriped is? (en dat de striping op de motorkap bij beide aan een andere kant zit)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #85 Gepost op: 4 november 2006, 21:36:24
Je bedoelt dat de Chev maar drie blauwe strepen heeft, terwijl de MB van kop tot begin van de deur gestriped is? (en dat de striping op de motorkap bij beide aan een andere kant zit)

Vroeger, toen er nog geen striping was zoals we die nu kennen, had de RAV Ijsselvecht de striping die je op de chevrolet kunt zien. Dat is een aantal blauwe strepen en een blauwe kont. Deze striping staat dus geen secundaire striping en staat volledig los van de BZK-striping ;)

De blauwe strepen die het laagmodel mercedes heeft, is een secundaire bzk-striping.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 4 november 2006, 23:28:41
In de onderstaande topic (foto's van Chevy ambu's) heeft r.verkruissen op 17 maart 2006 een foto van de bovenstaande cheef geplaatst die wat duidelijker is wat betreft de striping. Maar goed, het is dus geen NRK-ambu waar de topic over gaat.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8636.110

DanielB

• Gast
Reactie #87 Gepost op: 15 april 2007, 14:53:09

Volgensmij is deze van een NRK-afdeling in de buurt van Winterswijk... Een ambulance die niet primair ingezet wordt, hoort toch volgens de richtlijnen blauwe striping te hebben?

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #88 Gepost op: 15 april 2007, 16:25:11
http://www.icarus-benelux.com/images/chevy.jpg

Volgensmij is deze van een NRK-afdeling in de buurt van Winterswijk... Een ambulance die niet primair ingezet wordt, hoort toch volgens de richtlijnen blauwe striping te hebben?

De secundaire striping is inderdaad blauw. Hier hebben ze als het ware de secundaire striping weggelaten, waardoor rood overblijft.
Maar er staat 'ICARUS Benelux' op. Van hun site is ook de foto gelinkt. Dan zal die dus niet van het RK zijn lijkt me ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

DanielB

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 15 april 2007, 16:46:24

De secundaire striping is inderdaad blauw. Hier hebben ze als het ware de secundaire striping weggelaten, waardoor rood overblijft.
Maar er staat 'ICARUS Benelux' op. Van hun site is ook de foto gelinkt. Dan zal die dus niet van het RK zijn lijkt me ;)

Ik ben zelf vrijwilliger bij ICARUS, en de ICARUS-logo's zijn magneetplaten ;)