Anti Israel demonstratie - Den Haag 31-05-2010 en 04-06-2010

Auteur Topic: Anti Israel demonstratie - Den Haag 31-05-2010 en 04-06-2010  (gelezen 3136 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2010, 22:02:39
Misschien jezelf van te voren af gaan vragen of demonsteren uberhaupt zin heeft, in mijn ogen is dit meer provoceren.
343, never forget.


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2010, 23:48:17
Misschien jezelf van te voren af gaan vragen of demonsteren uberhaupt zin heeft, in mijn ogen is dit meer provoceren.

Demonstreren is aandacht vragen voor een zaak waar je zelf achter staat. Als je BN'er bent en je laat je tijdens een demonstratie slaan is dat best goedkope media-aandacht (en je wint er sympathie mee).
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


jordy_

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 200
Reactie #12 Gepost op: 3 juni 2010, 21:12:04
livep2000
21:07:20 03-06-10POLI   1xxxxx-!!!INZET!!! vrijdag 4juni dvb 1500 2300, appel 1500uur hb. svp terug melden CCB [1]
1530411Politie Haaglanden ( Persoonlijke Code ME )


weet iemand hier iets meer van?


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2010, 21:46:13
livep2000
21:07:20 03-06-10POLI   1xxxxx-!!!INZET!!! vrijdag 4juni dvb 1500 2300, appel 1500uur hb. svp terug melden CCB [1]
1530411Politie Haaglanden ( Persoonlijke Code ME )


weet iemand hier iets meer van?

Anja Meulenbelt
:: Weblog donderdag 3 juni 2010
Anne de Jong terug in Nederland
Geplaatst onder: Palestina/Israël om 14.34 uur

Vrijdag 4 juni persconferentie en manifestatie met deelnemers Gaza vloot in Den Haag

Anne de Jong en Amin Abu Rashed, de twee Nederlandse deelnemers aan de Gaza vloot, zijn zojuist gearriveerd in Nederland

Morgen getuigen zij van hun ervaringen op de Gaza vloot tijdens een persconferentie en daarna een publieke manifestatie en protest in Den Haag

Komt allen !! vrijdag 4 juni, 16.30 uur - Buitenhof - Den Haag
Stuur bericht zoveel mogelijk door

Anne en Amin zijn weer terug in Nederland. Ze maken het naar omstandigheden goed.

Vrijdagmiddag zullen zij een persconferentie geven in Den Haag en daarna willen ze hun protest uiten richting de Israëlische ambassade en de lakse houding van de Nederlandse regering bij een protest in Den Haag van 16.30 tot 18.00 uur op het Buitenhof, de plek tussen de Israëlische ambassade en het Binnenhof waar de Nederlandse regering zetelt

Wil je Anne en Amin ontmoeten, hun persoonlijke verhalen en getuigenissen horen en met hen samen protesteren tegen de nog steeds voortdurende blokkade van de Gazastrook? Kom dan vrijdag naar Den Haag!

Er zijn ook demonstraties georganiseerd door de Turkse, Marokkaanse en Palestijnse gemeenschap in Amsterdam op het Museumplein om 18.00 uur en in Almere op het Stadhuisplein om 19.00 uur
(zie: http://www.palestina-komitee.nl/NPK-berichten/210)


http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2010/06/03/17230/#more-17230

Peen


Even de tekst er bij gezet. Kleine moeite, groot plezier.  O0
Redacteur van


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 4 juni 2010, 10:25:36
livep2000
21:07:20 03-06-10POLI   1xxxxx-!!!INZET!!! vrijdag 4juni dvb 1500 2300, appel 1500uur hb. svp terug melden CCB [1]
1530411Politie Haaglanden ( Persoonlijke Code ME )

Vrijdag 4 juni persconferentie en manifestatie met deelnemers Gaza vloot in Den Haag

Opnieuw demonstratie bij Israëlische ambassade
DEN HAAG - Bij de Israëlische ambassade in Den Haag wordt vrijdagmiddag gedemonstreerd tegen de militaire aanval van Israël op een hulpkonvooi richting Gaza afgelopen maandag. Daarbij vielen negen doden en een aantal gewonden.
De twee Nederlandse opvarenden van het hulpkonvooi zijn bij deze demonstratie aanwezig. Maandag werd er ook al gedemonstreerd tegen de Israëlische actie.
Toen vonden er opstootjes plaats en greep de ME hardhandig in.
www.rtvwest.nl


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #15 Gepost op: 4 juni 2010, 11:11:49
NOS-verslaggever Peter Blok meldt dat activiste Gretta Duisenberg klappen heeft gekregen.

Gretta Duisenberg in charge van ME
Gretta Duisenberg deed mee aan een demonstratie voor de Israëlische ambassade in Den Haag, toen de ME een charge uitvoerde.

De protestactie was georganiseerd door het Nederlands Palestina Komitee en een aantal andere Palestijnse en Turkse organisaties om te demonstreren tegen de actie van het Israëlisch leger. Dat viel maandagochtend een konvooi hulpgoederen aan, dat op weg was naar de Gaza-strook.

Enkele betogers gooiden met voorwerpen, waarop de ME een charge uitvoerde. Duisenberg, sympathisant van de Palestijnse zaak, probeerde nog weg te komen, maar viel op de grond.

Ze werd weer op de been geholpen door een aantal van haar mede-betogers.

Van 700 naar 200
Volgens de politie Haaglanden waren er ruim 700 demonstranten. Na de manifestatie bij de ambassade en het Buitenhof verplaatste een groep van circa 200 personen zich richting de Kalvermarkt en het Plein. Daar werd het laatste deel van de demonstratie na ongeveer een half uur ontbonden. Er werden geen aanhoudingen verricht.






Bron: RTL.nl