Inzetcriteria Verkeers Ongevallen Analyse

Auteur Topic: Inzetcriteria Verkeers Ongevallen Analyse  (gelezen 9574 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 4 juni 2010, 23:31:03
Bij HE-ongevallen rijdt de VOA zowieso, een aantal factoren hangen hier vanaf, zie onderstaande:
Daarnaast komt ie uiteraard op verzoek van agenten ter plaatse of OVD-P(indien aanwezig)

Toch wel bijzonder dat de politie zich laat leiden door een term welke gebruikt word door de ambulance hulpverlening. Ik heb hem in politie land ieder geval op deze manier nog nooit gehoord. Denk dat overal de aanwijzing verkeersongevallen lijdend is. Zeker in de wat kleinere regio's met niet zoveel personeel bij de VOA.  Deze werken namelijk op een piket basis vanaf huis in de rustige uren.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #21 Gepost op: 5 juni 2010, 00:22:54
HET wordt wel degelijk geleerd tijdens de opleiding. Verder doen we er niet zoveel mee. Stabiliseren en wachten op de ambu ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2010, 01:57:40
Geld bij ons (in Amsterdam) hetzelfde. Als er een melding binnenkomt van een aanrijding met letsel wordt naast de noodhulp de zogenaamde selecteur meegestuurd welke de situatie gaat beoordelen.

Maken jullie dan zelf wel een registratie-set? Of word deze ook door de selecteur gemaakt ?

Deze werken namelijk op een piket basis vanaf huis in de rustige uren.

En zelfs de Verkeersondersteuning van Noord-West 3 draait piket ... Dan heb je toch een piket-inzetgebiedje van Den Helder tot Nieuw Vennep / Buitenkaag  :o
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2010, 07:33:02
Hier in de regio is het zelf opnemen van AML, tot je enigzins een inschatting kunt maken van het letsel, dan vraag je of VOA tp kan komen, en dan ga zij met je bellen en je de casus voorleggen. Zij beslissen of ze wel of niet TP komen. In veel voorkomende gevallen zit daar ook nog eens de ovd-p tussen welke bepaalt of VOA ter plaatse noodzakelijk is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #24 Gepost op: 5 juni 2010, 18:35:37
Maken jullie dan zelf wel een registratie-set? Of word deze ook door de selecteur gemaakt ?

De registratieset bestaat formeel niet meer met de inwerkingtreding van de nieuwe Aanwijzing Verkeersongevallen dit jaar; we spreken nu over een 'kenmerkenmelding' waarin minder info staat dan de 'oude' registratieset :)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2010, 23:14:46
Maken jullie dan zelf wel een registratie-set? Of word deze ook door de selecteur gemaakt ?


Als het artikel 6 wvw word dan doet de DCIV het verbaal. Wij ondersteunen alleen in bbv het opmaken van getuige verklaringen.

gr
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2010, 03:12:00
De registratieset bestaat formeel niet meer met de inwerkingtreding van de nieuwe Aanwijzing Verkeersongevallen dit jaar; we spreken nu over een 'kenmerkenmelding' waarin minder info staat dan de 'oude' registratieset :)

En wat maak je op bij een verkeersongeval met letsel, maar waarbij geen sprake is van een (ouderwets) PV-aanrijding? .... Een ouderwetse reg-set....

Als het artikel 6 wvw word dan doet de DCIV het verbaal. Wij ondersteunen alleen in bbv het opmaken van getuige verklaringen.

gr
Mike

Maar wat/waarom doet de selecteur dan alsnog foto's maken etc? Voor als het achteraf toch nog een PV word t.z. bijvoorbeeld artikel6 ?
Of maakt de selecteur de aanrijdingsset op?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #27 Gepost op: 6 juni 2010, 19:57:30


Maar wat/waarom doet de selecteur dan alsnog foto's maken etc? Voor als het achteraf toch nog een PV word t.z. bijvoorbeeld artikel6 ?
Of maakt de selecteur de aanrijdingsset op?

Nee, je eerste antwoord is idd juist. Komt voor dat het in eerste instantie niks lijkt en later blijkt iemand toch last te krijgen. Dan zijn de foto's in ieder geval aanwezig.

Fe registratie ste, word bij artikel 5 wvw en gewone registratie sets gewoon door de normale dienst opgemaakt.

gr
Mike


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #28 Gepost op: 7 juni 2010, 11:36:26
Bij RR werkte op de volgende manier. MK geeft melding aanrijidng letsel. DHV en VOG (verkeers ongevallengoep) rijden aan. Bij letsel met verwijdbare schuld en de 6 weken regeling ( geen beroep of hobby uitoef) wordt er verbaal opgemaakt. Het onderzoek gaat zich dan scheiden en een tacktisch en een technisch onderzoek. Tack wordt gedaan door het VOG, DHV en wijk, waarbij VOG leidend is. Tech wordt gedaan door de TOD.

Op het bureau heeft  VP RR een back Office dat alle nodige papieren verzameld en opmaakt. De bedoeling is dat de verkeerspolitie RR in de toekomst een eigen Rech afdeling krijgt voor het afhandelen van dit soort verbalen.

Blijkt nu dat het gaat om een atikel 5 aanrijding. Dan wordt de zaak afgedaan door het district.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2010, 13:27:05
Bij RR werkte op de volgende manier. MK geeft melding aanrijidng letsel. DHV en VOG (verkeers ongevallengoep) rijden aan. Bij letsel met verwijdbare schuld en de 6 weken regeling ( geen beroep of hobby uitoef) wordt er verbaal opgemaakt. Het onderzoek gaat zich dan scheiden en een tacktisch en een technisch onderzoek. Tack wordt gedaan door het VOG, DHV en wijk, waarbij VOG leidend is. Tech wordt gedaan door de TOD.

Thanks voor je uitleg!
Kun je ook vertellen wat de reden is dat er een aparte VOG in het leven is geroepen?
Kon deze taak niet bij de reguliere verkeerssurveillance (auto danwel motor) belegd worden? Zeker sinds het KLPD de ruit heeft overgenomen (kuch) kan de verkeerssurveillance er wel een taakje bij hebben dacht ik zo ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s