GRIP 3 crash call 3 Vliegbasis Eindhoven - Eindhoven 04-06-2010

Auteur Topic: GRIP 3 crash call 3 Vliegbasis Eindhoven - Eindhoven 04-06-2010  (gelezen 10290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #10 Gepost op: 4 juni 2010, 12:31:25
EINDHOVEN - Op Eindhoven Airport is vrijdag een vliegtuig van Ryan Air in problemen gekomen. NOS-journalist Lex Runderkamp, die in het vliegtuig zit, twittert dat het neuswiel al van de grond was, toen het vliegtuig het opstijgen onderbrak.

Volgens hem is de brandweer uitgerukt maar is er geen paniek. Er is ook geen brand. Alle passagiers hebben het toestel rustig verlaten. Er was waarschijnlijk iets mis met de remmen.

Woordvoerders van Eindhoven Airport waren nog niet bereikbaar. Het gaat om een vliegtuig dat op weg zou gaan naar Faro.

Bron: Omroep brabant


eerste foto hier : http://www.firemania.nl/2010/06/04/snelnieuws-vliegtuig-maakt-noodstop-tijdens-take-off/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=snelnieuws-vliegtuig-maakt-noodstop-tijdens-take-off


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #11 Gepost op: 4 juni 2010, 12:32:05
Eindhoven TS 621 is al weer terug want heeft volgende uitruk;
p2kflex
12:31:10 04-06-10GROUP-2PRIO 1 : AUTOMATISCH ALARM: Rabobank Nederland FELLENOORD 15 EIN : 621
1106973BRW Eindhoven (Centrum) (Kazernealarm)
1106998BRW Eindhoven (Centrum) (Lichtkr


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #12 Gepost op: 4 juni 2010, 12:38:50
p2kflex
12:37:31 04-06-10-ALPHA-annulering crashcall geen opkomst meer nodig
1124421MKA Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (SIGMA)
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente




JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #14 Gepost op: 4 juni 2010, 12:40:57
p2kflex
12:38:10 04-06-10-ALPHA-annulering craschcall eindhoven airport
1124420MKA Veiligheidsregio Zuidoost-Brabant (AMBU Team)


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #15 Gepost op: 4 juni 2010, 13:51:44
Een vliegtuig die zijn neuswiel al van de grond heeft en dan nog stopt? ik vind het knap op zon korte baan :|


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #16 Gepost op: 4 juni 2010, 14:49:09
Een vliegtuig die zijn neuswiel al van de grond heeft en dan nog stopt? ik vind het knap op zon korte baan :|

Zo'n korte baan heeft EHV nou ook weer niet. 3000 meter.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #18 Gepost op: 4 juni 2010, 15:22:39
Ik ben benieuwd hoe een vrijwillig brandweerman of iemand van SIGMA zo'n alarmering ervaart. Dit is niet iets wat je vaak mee maakt en de melding kan inhouden dat het goed mis is. Wat denk je dan en gebeurt er bij het uitrukken met je?

Ik zelf heb één keer een TIS melding voor de HSL meegemaakt wat toch wel heel bijzonder was. De halve regio wat brandweer betreft reed en er was spanning en veel mobilifoonverkeer. Daarnaast veel zwaailichten in het donker om ons heen. Op de kazerne wisten weinigen wat er aan de hand was. Ik meldde dat de HSL gecrashd moet zijn of iets dergelijks. En als die crast is het goed mis, net als bij een vliegtuig.

Ben dus benieuwd naar de ervaringen.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #19 Gepost op: 4 juni 2010, 16:13:50
Vrijwilliger of beroeps maakt volgens mij niets uit. Je weet dat als het mis gaat je onderdeel wordt van een stukje geschiedenis dat mensen met een "o ja dat was.." kunnen herinneren, maar jij waarschijnlijk nooit kan vergeten en altijd de beelden zal blijven zien.

Ik heb daar ook  over nagedacht toen mijn collega's iets meer dan een jaar terug (dec 2008) gealarmeerd werden voor een VOR 4 Noodlanding.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,26858.msg611708.html#msg611708

Kortom, nog voor een eventuele crash :( Groot toestel met een mogelijk probleem, je laat alles liggen (zoals altijd) en rijdt naar de kazerne. Omkleden, auto in, OGS aan en op naar Rotterdam Airport. Dan kom je daar aan, en is er nog niets aan de hand en moet je wachten tot het vliegtuig op de grond is (positief of negatief). Je weet kijken levert kennis op, wellicht voor eventuele getuigenverklaring, niet kijken levert je minder trauma op...............

Normaal kom je aan en heeft er iets plaatsgevonden, waar je een oplossing voor gaat zoeken. In een geval als dit moet het nog plaatsvinden en sta je klaar om de ellende te bestrijden. Ik denk als er een echte crash was geweest dat zowel beroeps als VG eenheden na afloop massaal met PTSS af zouden haken. Een van de weinige keren dat ik absoluut geen spijt had dat ik niet op het voertuig kon zitten door mijn werk. Ik wil graag dienstbaar zijn en helpen, maar toen....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat