Vip begeleiding VS ambulance

Auteur Topic: Vip begeleiding VS ambulance  (gelezen 5361 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Karim

• Gast
Gepost op: 11 juni 2004, 23:59:31
Deze en vorige week was er een stukje over politiebegeleiding van VIP voertuigen.

Een vip die naar de koningin gaat voor 'n gesprek krijgt begeleiding, oke daar kan ik nog in komen.

Maar een vip die gewoon van 'n afspraak naar z'n eigen huis gaat moet ook begeleiding krijgen ??
En dan niet 1 motor die de boel in de gaten houdt, nee er moeten gelijk 5 a 6 politiemotors en ook nog eens 8! motors van de KMAR meerijden.

Hele lange stoet vol zwaailichten, op de kruispunten word de boel tegenhouden. Vaak is het voor het verkeer niet duidelijk wat nu precies de bedoeling is.

Ik vind 't eigenlijk 'n beetje flauwekul, vooral als de "vip"  gewoon naar huis gaat.
Rijden met toeters en bellen is niet zonder risico, voor zowel de bestuurder als voor het overige verkeer niet.
Maar als een of andere gare vip naar huis wil moet de hele route ondersteboven gezet worden zodat meneer de vip niet hoeft te wachten.  >:(

Zet die vip gewoon in 'n veilige auto (a la 750i Protection) en laat eventueel 1 volg auto/motor mee rijden, maar hou je wel gewoon aan de verkeersregels.
Zeker als meneer de vip gewoon naar huis gaat, en geen belangrijke afspraak ofzo heeft.  Vind het echt grote onzin om daarom het hele verkeers beeld te ontregelen en in mogelijk in gevaar te brengen.

Maar wat nu als die spitsers (de motors helemaal vooraan) een kruispunt hebben vrijgemaakt, de vipauto (die niet mag remmen onderweg) is bijna bij het kruispunt en er komt 'n ambulance (of brandweer) met A1 aan.
Moet die ambulance dan ook maar even wachten, of laten ze toch meneer de vip stoppen ?

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2004, 00:15:52
ter aanvulling: het voertuig van de vip is meestal ook uitgevoerd met blauw en geluid (onzichtbaar ingebouwd), zodat hij in een noodgeval er alleen vandoor kan met OGS.
Nemo me impune lacessit

marek

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2004, 19:42:38
je krijgt natuurlijk wel een rel als de vip iets overkomt , bijvoorbeeld een aanslag.
zou balkenende ook een kolone volg en begeleidings auto's hebben of alleen de bmw en 1 volg auto.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2004, 20:54:48
meestal geen volgwagens
Nemo me impune lacessit

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2004, 20:59:56
Is het vervoer van de minister president niet iets waar we beter over kunnen zwijgen? Laten we niemand op een idee brengen. :-\

Christian

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2004, 22:27:29
Is het vervoer van de minister president niet iets waar we beter over kunnen zwijgen? Laten we niemand op een idee brengen. :-\

Christian

zolang er geen details worden geplaatst ;)

Lukas074

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2004, 15:50:12
Karim,

Je heb blik op de weg gekeken. Maar waar de begleiding van de KMAR mee ging was voor een een ambasadeur als ik het goed heb. En een VIP naar zijn woning waren maar 3 motors.

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2004, 15:52:57
Leo de Haas(blik op de weg) zoekt natuurlijk wel een item uit wat een beetje impressie geeft
Nemo me impune lacessit

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2004, 00:14:24
Had alleen een vraagje....Heb dit van mijn collega's gehoord, was zelf helaas niet in de gelegenheid om het te bekijken, maar volgens de collega's werd om te oefenen een Auto gepakt, en ging men daarmee door de stad heen inclusief gebruikmaking van Ogs....Je leert het pas in de praktijk zeggen ze...maar zo oefenen lijkt me ook niet ideaal...hoe leg je uit dat je ter lering ende vermaeck met ogs door de stad aan het blazen was??

Gewoon een vraagje...en als het in de uitzending anders was dan wat hier staat....commentaar is welkom ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2004, 16:54:40
Ze hadden inderdaad gewoon een auto genomen die door de stad begeleid werd.
Het ging met ogs en meteen al met wegrijden ging het mis.
Een van de (bazen) begeleiders stond nog achter de vip auto terwijl dat niet mag.
ze moesten dus meteen al weer stoppen.
Het was wel leuk om te zien wat er op zo`n ritje allemaal mis kan gaan.
spitsers weg bij kruispunt en de vip wagen die er nog niet is waardoor er een gewone personen auto tussen gaat rijden.
 ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN