Vip begeleiding VS ambulance

Auteur Topic: Vip begeleiding VS ambulance  (gelezen 5360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2004, 00:29:29
Voor dit soort oefeningen en ook onder andere rijopleidingen voor door het ministerie van verkeer en waterstaat aan de politie een speciale ontheffing verleend inzake de RVV, speciaal voor de opleiding.

In deze ontheffing wordt oa het gebruik van OGS hoe en waneer genoemd.

mvg
Mike


Lukas074

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2004, 14:05:32
Ik vind het best goed dat ze in de stad gaan oefenen. Ze hebben toch voorrang met ogs. En daar werd ook van geleerd. Ze kunnen het nu fout doen, als dat er echt een begleiding krijgen van een ambu of een VIP.


Karim

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2004, 18:30:51
Toch blijf ik het onzin vinden dat een "vip" na een gesprek in den haag met 'n escorte van meerdere motors met OGS naar huis gebracht moet worden, terwijl daar helemaal geen haast bij is.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2004, 19:09:14
Zodra de VIP stil komt te staan wordt deze een makkelijk doelwit voor mensen met kwade bedoelingen. Ik denk dat zoiets de hoofdreden zou zijn.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2004, 11:56:04
Niet elke VIP komt zomaar in aanmerking voor een motor escorte. Ministers krijgen standaard bv geen escorte. Alleen hele hoge VIPS of mensen met een risico krijgen begeleiding.

mvg
Mike


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2004, 15:10:42
Ger@rd, jij hebt een hele grote bingo, dit is de enige reden waarom ze de escorte krijgen, het risico wat ontstaat als ze stil komen te staan , door drukte of opzettenlijk.

om die zelfde reden hebben een aantal voertuigen van het koningklijk huis, raden van bestuur enz. blauw en twee toon (onzichtbaar weg gebouwd), ze mogen ook niet de file in, desnoods tegen het verkeer in er uit.
Nemo me impune lacessit


Enforcer

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2004, 00:09:13
In de aanvullende rijopleidingen voor VIP-chauffeurs wordt geleerd dat het voertuig ten alle tijde dient te blijven rollen, en zo kort mogelijke stops te maken. Dit omdat inderdaad het voertuig (met VIP) een makkelijk doelwit kan worden voor kwaadwillenden.

Het zelfde geldt ook dat dit soort voertuigen ook geen doodlopende straat in mogen rijden (in jargon een "fuik"genoemd). Ten alle tijden dient er een ontsnappingsweg te zijn.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2004, 10:52:15
In de aanvullende rijopleidingen voor VIP-chauffeurs wordt geleerd dat het voertuig ten alle tijde dient te blijven rollen, en zo kort mogelijke stops te maken. Dit omdat inderdaad het voertuig (met VIP) een makkelijk doelwit kan worden voor kwaadwillenden.

Het zelfde geldt ook dat dit soort voertuigen ook geen doodlopende straat in mogen rijden (in jargon een "fuik"genoemd). Ten alle tijden dient er een ontsnappingsweg te zijn.

worden er dan ook van te voren routes verkent,als een VIP in een onbekende stad moet zijn?


Lukas074

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2004, 16:58:51
Dat zou haast wel moeten, ze kunnen misschien van een navigatiesysteem af werken, maar een opgebroken staat of omleiding door verkeershinder is toch even paniek.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2004, 17:27:56
Meestal worden die begeleingen idd goed voorbereid, of overgenomen/geassisteerd door het regiokorps waar de bestemming in ligt...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-