Zou je dit eens toe willen lichten in Jip en Janneke taal, René ?
Ja hoor Janneke
Als je rechtsonderin kijkt zie je de flightsimulator-melding (rood vakje witte letters) OVERSPEED staan. In Flight simulator heb je dan, met dit type toestel (de PMDG B737 voor Flightsim) al een snelheid boven de 330knopen indicated air speed. Dat is knap, standaard takeoff-speed is rond de 140knopen, zit je een paar seconden al in de overspeed heb je dus, nogmaals in flightsimulator, het gas vol open gegooid en niks aan enige realiteits-nabootsing gedaan (opstijgsnelheid plus 15 knopen tot aan 3000ft bijvoorbeeld)
In de eerste paar seconden toont de maker van dit filmpje dus al dat hij het voorval zelf naspelen en dit dan zo snel mogelijk op Youtube kwakken "leuker" vindt dan er enige realiteit in deze nabootsing in te brengen.
Het "bochtenwerk" zou in het echt nooit kunnen.
Een standaard "turn-rate" of bocht-straal, of "bank-angle" is maximaal 30 graden. Dit is niet alleen voor het comfort van de passagiers maar ook voor het behouden van de lift (stijgvermogen) onder de vleugels. In het filmpje trekt hij het toestel tot bijna 90 graden over rechts, wat in het echt nooit zou kunnen (het toestel is restricted en het zou direct uit de lucht vallen).
Daarnaast zie je de witte strepen vanaf de wingtips komen, een typisch flightsimulator visueeltje als je een toestel te ver op zijn kant gooit en daarna het stuur "naar je toe trekt" om de bocht als een kermis-attractie horizontaal te "trekken"
Voldoende uitleg voor je hoop ik
Back to the topic, shall we?