Sirenegehuil

Auteur Topic: Sirenegehuil  (gelezen 4290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

René S

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2004, 02:36:39
Wat is een OMS? ??? En OGS? ::)

Christian

OMS staat voor Openbaar Meld Systeem.

Naast het doorgeven van de brandmeldingen van een automatische brandmeldinstallatie zijn er ook installaties die sensoren hebben om OGS, (ongevallen) gevaarlijke stoffen meldingen door te geven, zoals nucleaire metingen of Gaslekkages.

Aan de hand van het object en het kriterium wordt dan de inzetbehoefte bepaald.


Robert H

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2004, 08:04:51
Als ik de scanner beluister op 168.0700 Mhz, brandweer bij ons hier in Bergen op Zoom, dan hoor ik met een alarmering ook een sirene maar dan iets anders dan op het geluidsfragment te horen is.

De meldkamer overigens die zit tegenwoordig in Tilburg (dat was vroeger Roosendaal).;D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2004, 10:01:44
Nou, hier de definitieve ontknoping: het is het signaal dat gaat als er een automatische brandmelding binnen komt.
Ik ben maandagavond bij de AC/CPA geweest (fantastisch!!! :-*) en daar werd het voorgedaan.

Nogmaals, het was onwijs gaaf om daar te mogen kijken.

Christian


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2004, 18:50:46
Bij ons in de regio hoor ik bij de politie ook wel eens op de achtergrond gepiep, maar dat is geen sirene geluid. Het is meer iets van tutututututudan ff stil en dan weer tututututu,(meer iets van LET OP! LET OP! ofzoiets) het is echt als je het hoort een computergeluid, is dat dan misschien voor de politie een prio1 melding die net binnen komt?


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2004, 20:41:24
Ach je moest eens weten welke geluiden er allemaal op de meldkamer te horen zijn.

Daar kun je een aardig audioarchief mee vullen...

/\/\ario