Ik plaats deze maar even hier, omdat ik wel weet dat het hieraan gelinkt is:
Schalkwijk zit zonder ladderwagenGepubliceerd op 24 augustus 2010, 22:30
Haarlem - Flatbewoners in Schalkwijk lopen bij branden extra gevaar, doordat de brandweer in dat deel van Haarlem geen ladderwagen meer paraat heeft staan. Dat stelt de gemeenteraadsfractie van de Haarlemse Actiepartij. Zij toont zich verontrust over de veiligheid van Schalwijkers.
De fractie heeft B en W van Haarlem inmiddels om opheldering gevraagd. Volgens Actiepartijlid Jan Baaijens, zelf werkzaam bij de Amsterdamse brandweer, maken veel brandweerlieden in Haarlem zich eveneens ernstige zorgen over de situatie. Ook vanwege hun eigen veiligheid. Leidinggevenden bij het korps Kennemerland zouden hen echter een spreekverbod hebben opgelegd.
Bron:
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6336253.ece/Schalkwijk-zit-zonder-ladderwagenVoor diegenen die de link nog niet snappen; de ladder van Haarlem Oost staat
tijdelijk op Hoofddorp totdat de hoogwerker opnieuw is opgebouwd; deze is naar verwachting eind dit jaar weer terug.
En dan nog; er staat nog een ladder op Haarlem West (oké, die is iets korter), een hoogwerker op Heemstede, een ladder op Zandvoort en nog één op Velsen; allemaal volgens mij dichtbij genoeg en binnen de norm. Wat zal het verschil zijn, hooguit een paar minuten?