Henk,
ondertussen is het systeem al langere periode in gebruik en zeker bij grotere inzetten, waarbij de eene vaste post de communicatie doet en de andere het "regelen" werkt het systeem absoluut perfect. Dit mede door de chat functie die toepasbaar is, waardoor telefoonlijnen vrij blijven en snel overleg kan plaatsvinden onderling
Tevens werkt het systeem perfect met verdwaalde kinderen. De gegevens zijn snl doorzoekbaar op de posten en ook hier blijven telefoonlijnen beschikbaar voor gesprekken van buiten de reddingsposten.
Omdat het systeem "zelfzuiverend" is komen dubbele meldingen ook bijna niet voor. ALs je een melding invoert controleer je eerst ff of die niet reeds aangemeld is en anders merk je snel of deze reeds vermeld staat door middel van dubbeling van gegevens.
Nee, ik ben zeer tevreden over het systeem, enige nadeel in dat sommige posters nog steeds met één vinger typen en de chat dan zeer traag verloopt. De centralisten moet dus voortaan naast Strandwacht A en B, EHBO/ BLS/ AED ook een typ-diploma hebben!