TETRA en de VC

Auteur Topic: TETRA en de VC  (gelezen 3333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Gepost op: 14 juni 2004, 09:21:24
Ik was benieuwd welke rol de Verbinding-Commandowagens gaan krijgen in het TETRA netwerk.

Worden zij toegewezen op een bepaald netwerk of krijgen zij ook dezelfde bevoegd(mogelijk)heden om dit zelf te kunnen regelen net als een alarmcentrale ?

Krijgen de VC's ook meerdere bedienstations voor de verschillende disciplines ?

Krijgen de VC's ook een mogelijkheid om P2000 te activeren bij storingen in alarmcentrales ?

Wellicht zijn er ook andere zaken die mogelijk gaan veranderen in de voertuigen . . . . . ?


 ;)




Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2004, 22:02:52
Dit is een goede vraag, het lijkt mij daarom niet geheel uitgesloten dat de VC's gaan verdwijnen, het kunnen werken in gespreksgroepen etc. wat je binnen het C2000 kunt. Daarmee vervalt de rol van de VC volgens mij. En ik heb dit al eens in een veel eerder stadium op dit forum aan de man gebracht.

Ik hou me dan ook aanbevolen, dat als de Vc's zullen verdwijnen ik er zeker een wil kopen, om als camper te gebruiken.

/\/\ario


Denker

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2004, 22:07:07
Ze hebben bij ons in Twente net een nieuwe VC-jeep met oplegger aangeschaft. Lijkt me dat ze de oude nog wel een paar maandjes hebben kunnen gebruiken? Of zouden ze geld teveel hebben?


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2004, 22:09:11
Hier wordt heel de VC omgebouwd voor c2000 met veel mogelijkheden! ;D


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2004, 22:12:41
Ze hebben bij ons in Twente net een nieuwe VC-jeep met oplegger aangeschaft. Lijkt me dat ze de oude nog wel een paar maandjes hebben kunnen gebruiken? Of zouden ze geld teveel hebben?

Zijn er foto's van deze VC Jeep, een VC3 dan zeker ?

/\/\ario


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2004, 12:39:49
Worden de BIZA geleverde VC-2 voertuigen standaard (TETRA) ingericht of gaat de knop om, en worden deze per wensenlijst per veiligheidsregio ingericht ?


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2004, 16:31:59
De VC 's worden gewoon omgebouwd, en ze blijven gewoon in gebruik om de eenheden ter plaatsen te coördineren, zoals het altijd was.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2004, 17:13:46
Dit is een goede vraag, het lijkt mij daarom niet geheel uitgesloten dat de VC's gaan verdwijnen, het kunnen werken in gespreksgroepen etc. wat je binnen het C2000 kunt. Daarmee vervalt de rol van de VC volgens mij.

Een van de grote functies van de VC is toch het ontlasten van de AC en het coördineren van de verbindingen? Aangezien de AC genoeg andere dingen te doen heeft tijdens een groot incident...

Groeten, Peter.


Denker

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2004, 21:05:09
Zijn er foto's van deze VC Jeep, een VC3 dan zeker ?

/\/\ario


Het is geen VC3, want het gaat om de enorm grote aanhanger van de Jeep ;)
Ik zal een foto proberen te zoeken.


Rolf

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2004, 23:21:35
Op de laatste Ramp&bestrijding stond een VC van de " Bundes Grens Shuds" Deze wagen werd toen nog gebruikt om te testen in de drie landen regio Aken.
Later zal deze oude dame ingezet worden om de capaciteid van het TETRA / BOS-digitaalfunk plaatselijk uit te brijden denk hierbij aan rampen maar ook aan voedbal wedstrijden e.d.
Een in de mast gemonteerde camera kan via het netwerk video beelden overdragen.

Groetjes Rolf