Volgende politiebaas is vrouw of allochtoon

Auteur Topic: Volgende politiebaas is vrouw of allochtoon  (gelezen 3870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 11 maart 2010, 11:48:25
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6258343/__Onvrede_bij_politietop__.html?p=17,2

do 11 mrt 2010, 07:04    
Politietoppers weg door vrouwvriendelijk beleid

AMSTERDAM -  Het beleid om meer vrouwen en allochtonen op de hoogste politieposten te plaatsen, valt erg slecht. Minstens tien mannelijke topmedewerkers zouden het politiekorps al hebben verlaten, omdat ze de topjob aan hun neus voorbij zagen gaan.

Eén van die vertrokken politiekopstukken, Marc Jacobs, bevestigt dat in het AD. Hem zou gezegd zijn dat hij „kon solliciteren tot hij blauw zag”, maar dat vrouwen of allochtonen hem zouden passeren in de strijd om de baan.

De Raad van Korpschefs erkent dat het beleid van oud-minister Ter Horst tot vertrek leidt. Topmensen bij de korpsen van Friesland, Zeeland, Noord-Holland, Gelderland, Utrecht en Amsterdam zouden hun heil al elders hebben gezocht.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2010, 14:58:33
Zat er aan te komen.. waarom nou niet de geschikte persoon op de juiste plek ? waarom moet dat nou per sé een vrouw zijn ? als een mannelijke collega betere kwalificaties heeft...  :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2010, 11:13:01
Vacature bij politie: blanke man maakt geen kans

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/268235/Vacature-bij-politie-blanke-man-maakt-geen-kans.htm
dinsdag 15 juni 2010 10:29

De politie is voor de regio Drenthe, Friesland en Groningen op zoek naar een divisiechef, maar autochtone mannen maken geen kans. In de vacature staat: alleen voor vrouwen en allochtonen.

 In het noorden van Nederland maken blanke mannen geen kans voor de functie divisiechef
De Commissie Gelijke Behandeling (CGB) ageert tegen de personeelsadvertentie die afgelopen weekend is gepubliceerd. Hierin is de politie op zoek naar een nieuwe divisiechef beheersondersteuning.

Uitgesloten
Vrouwen en Nederlanders met een ‘biculturele achtergrond’ wordt expliciet gevraagd te reageren. ‘De blanke Nederlandse man wordt op die manier uitgesloten om te solliciteren,’ aldus een woordvoerder van de CGB dinsdag.

In de personeelsadvertentie staat onderin: ‘De Nederlandse politie streeft naar meer diversiteit in haar topfuncties. Om die reden wordt deze functie exclusief opengesteld voor vrouwelijke kandidaten en kandidaten met een allochtone achtergrond.'

Leegloop
Volgens de woordvoerder mag dat niet bij wet. ‘Je mag wel bij gelijke geschiktheid voorkeur geven aan een vrouw of een allochtoon. Zo hoort het in een advertentie te staan.'

Bij de CGB zijn overigens nog geen klachten over de advertentie binnengekomen. In maart bleek al dat politiemannen zelfs weggaan bij de politie, omdat er voor hen geen mogelijkheid meer is om een topfunctie te bemachtigen.

Ter Horst
Dit ‘emancipatiebeleid’ is ingevoerd tijdens het kabinet-Balkenende IV door oud-minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken).

De afgelopen vier jaar haalden de korpsen hun doelen om meer allochtonen en vrouwen in topfuncties te krijgen echter niet.
Samen sterk in de hulpverlening!


jegor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2010, 18:31:26
Belachelijk! Het positieve discriminatie beleid is echt enorm doorgeschoten.
Ik vraag me uberhaupt wat voor voordelen zo een beleid biedt


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2010, 19:17:26
waar gaat dit over mensen. Kwaliteit is belangrijk niet meer en minder. Of wij iets te vertellen hebben dacht het niet. Kan me niet voorstellen dat er ook maar een persoon die thuis hoort bij de hoge heren club op dit forum zit.

Kom laten we het over andere dingen hebben dan over dit soort dingen.


Gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2010, 19:20:10
Ook al hebben we er niets over te vertellen, dit is een forum waarop je je mening kunt laten gelden, of het nu tot resultaat leidt of niet. Dus laten we het vooral wél hebben over de onzinnige manier waarop nu een selectiecriteria wordt gehanteerd!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2010, 23:42:21
Af en toe waait er hier een gure jaren '90 wind door het land.
Zo begon van de week iemand er ineens over dat er helemaal geen Nederlandse cultuur is.
Tja, we hebben wel de buitenlanders, die stikken van de cultuur.
Maar bij ons de Hollanders. wij hebben dat dus blijkbaar gewoonweg niet.
Wij zijn cultuurloze barbaren uit een of ander klein land tussen een aantal dijken.

Naast dat dit natuurlijk gewoon klinkklare onzin is, heb ik er nogal moeite mee dat een club politiekcorrecte mensen zich als wereldburger willen profileren.
Goed, ik heb geen nationaliteit ik heb geen cultuur. eens kijken wat er nog meer niet aan mij deugt.
Ohw, ik heb het gevonden Ik heb geen kleurtje. Ja, das mooi pech want positieve discriminatie is ook weer helemaal terug van weggeweest..
En niet bij de minste organisatie. De politie zoekt een nieuwe chef. En iedereen mag op de vacature reageren, Als je maar een vrouw en/of allochtoon bent.
M.a.w. ik ben dus ordinair uitgesloten voor die functie.

Maar weet je wat nou zo leuk is: draai het eens om. Stel nou dat ik een bedrijf heb en ik zet in de krant een vacature. waarom alleen blanke, blonde goed gebouwde mannen op mogen reageren. weet je wie er dan voor me deur staat? Juist de politie. is het niet enig
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens