Ha, toffe topic.
Heb dit pas ook meegemaakt in Snowworld in Zoetermeer.
Een meisje van 15 jaar, over kop geslagen met haar snowboard, op haar nek terechtgekomen op een ijzeren pijp. Er waren 3 vrienden bij haar, ze was niet aanspreekbaar gedurende een minuut! Ze droeg een helm.
Haar vrienden hebben haar overeind geholpen
en toen zag ik het pas. Ben er heen gelopen en aangezien ze al stond heb ik haar met mijn vriendin ( verpleegkundige) naar de warme hal gebracht. Daar op een stoel gezet en toen kwam de EHBO en een manager van snowworld. Deze deden nogal lachoniek maar belden wel een ambu. Dit omdat dit meisje klaagde over pijn in haar nek, rug en hele erge hoofdpijn. Verder was ze verminderd aanspreekbaar, waren er geen pupilreflexen op vingers langs de ogen halen, haar been kon ze nauwelijks bewegen evenals haar armen.
Haar hoofd hing slap naar beneden, ik wilde dit gaan ondersteunen, maar dit vonden de mensen van snowworld niet zo tof en dus mocht ik het niet doen. Zij waren ook niet zo blij met mijn hulp geloof ik, maar ja, later hoorde ik dat zij verplicht zijn om EHBO op de pistes te regelen maar vandaag was er dus niemand........
De ambu kwam binnen en het eerste wat werd gedaan was het hoofd vasthouden door de chauf vanaf de achterzijde! Dit wilde ik dus ook gaan doen......
Oftewel weer iets geleerd, gewoon doen en niet luisteren naar iemand die het blijkbaar niet zo ernstig opneemt.
Achteraf bleek ze niets gebroken te hebben maar gezien haar klachten moest ze wel een nacht blijven in het ziekenhuis!
Grt Johan