Incidenten plofkraak en/of ramkraak op geldautomaat en/of winkel

Auteur Topic: Incidenten plofkraak en/of ramkraak op geldautomaat en/of winkel  (gelezen 253450 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #130 Gepost op: 20 april 2012, 20:15:42
Even snel een invetariesatie gemaakt van de berichten c.q. meldingen hier op het forum.
Rabobank 34 x / SNS Bank 6 x / ABN AMRO 1 x / ING 1 x en Onbekende 12 x

Blijkbaar is de Rabobank veruit het meest favoriet onder de plofkrakers in het land.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #131 Gepost op: 20 april 2012, 20:22:47
Even snel een invetariesatie gemaakt van de berichten c.q. meldingen hier op het forum.
Rabobank 34 x / SNS Bank 6 x / ABN AMRO 1 x / ING 1 x en Onbekende 12 x

Blijkbaar is de Rabobank veruit het meest favoriet onder de plofkrakers in het land.

Ik denk dat je hier tegenover moet zetten hoeveel geldautomaten deze banken afzonderlijk hebben. Daarmee kun je het vertalen naar een percentage. (geeft een beter beeld)

En heb je misschien ook gekeken naar de concentratie in een bepaalde plek?
Kan ook handig zijn om eens te bekijken.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #132 Gepost op: 20 april 2012, 20:30:27
Nee ik heb niet gekeken naar welk gebied ( politieregio ) er de meeste plofkraken zijn geweest.
Heb nu ook geen zin om daar een overzicht van te maken als ik eerlijk ben.
Had zelf wel al het vermoeden met wat ik onthouden had van het forum dat de Rabobank koploper zou zijn maar dit is wel heel extreem.

Heb wel snel gekeken op google welke bank x aantal geldautomaten heeft maar niet direct iets duidelijks gevonden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #133 Gepost op: 20 april 2012, 20:32:11
Nee ik heb niet gekeken naar welk gebied ( politieregio ) er de meeste plofkraken zijn geweest.
Heb nu ook geen zin om daar een overzicht van te maken als ik eerlijk ben.
Had zelf wel al het vermoeden met wat ik onthouden had van het forum dat de Rabobank koploper zou zijn maar dit is wel heel extreem.

Heb wel snel gekeken op google welke bank x aantal geldautomaten heeft maar niet direct iets duidelijks gevonden.

Ok, dank je. Misschien als ik een paar vrije uurtjes heb dat ik hier eens in duik.  ;) O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #134 Gepost op: 20 april 2012, 23:31:19
lang niet alle plof- en ramkraken staan op het forum, dus een compleet beeld heb je niet.

en wat betreft de Rabobank:  ;)

Plofkraker kiest bank

01-04-11 | 07:39
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/04/plofkraker_kiest_bank.html

Plofkrakers hebben het de afgelopen maand specifiek gemunt op geldautomaten van de Rabobank (zes automaten) en SNS (vier filialen). De Rabobank is vaak doelwit omdat kantoren van oudsher veel op het platteland liggen, en dus in de buurt van uitvalswegen, suggereert Ron Looije, woordvoerder Raad van Korpschefs. "Daders slaan toe in snelle auto’s, strooien kraaienpoten en schieten op politie-auto’s."

De Rabobank is sterk vertegenwoordigd in kleine kernen, bevestigt woordvoerster Milou Verhaegh. Ook verwijst ze naar het grote aantal geldautomaten, 3.000. De ING heeft er volgens een woordvoerster 2.600, maar vaak bij winkelcentra, in drukke gebieden. De woordvoersters van beide banken denken niet dat het merk of type pinautomaat een bepalende factor is.

De Nederlandse daders opereren in bendes en slaan meestal toe tussen 02.00 en 03.00 ’s nachts. "Dat is verklaarbaar, want dan liggen veel mensen op één oor. Ze willen snel toeslaan en zo min mogelijk pottenkijkers", zegt Looije.

Lees het hele verhaal in de Sp!ts van vandaag
Samen sterk in de hulpverlening!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #135 Gepost op: 21 april 2012, 00:33:10
Plofkraker kiest bank

01-04-11 | 07:39
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/04/plofkraker_kiest_bank.html

Plofkrakers hebben het de afgelopen maand specifiek gemunt op geldautomaten van de Rabobank (zes automaten) en SNS (vier filialen). De Rabobank is vaak doelwit omdat kantoren van oudsher veel op het platteland liggen, en dus in de buurt van uitvalswegen, suggereert Ron Looije, woordvoerder Raad van Korpschefs. "Daders slaan toe in snelle auto’s, strooien kraaienpoten en schieten op politie-auto’s."

De Rabobank is sterk vertegenwoordigd in kleine kernen, bevestigt woordvoerster Milou Verhaegh. Ook verwijst ze naar het grote aantal geldautomaten, 3.000. De ING heeft er volgens een woordvoerster 2.600, maar vaak bij winkelcentra, in drukke gebieden. De woordvoersters van beide banken denken niet dat het merk of type pinautomaat een bepalende factor is.

De Nederlandse daders opereren in bendes en slaan meestal toe tussen 02.00 en 03.00 ’s nachts. "Dat is verklaarbaar, want dan liggen veel mensen op één oor. Ze willen snel toeslaan en zo min mogelijk pottenkijkers", zegt Looije.

Lees het hele verhaal in de Sp!ts van vandaag

Ik vind dit nogal een duidelijk punt. Daarnaast omdat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt, zou ik zeggen: Start een landelijk team, wat zich hiermee bezig houdt.

Maar goed over dit soort ontwikkelingen gaan ze toch niet daarbuiten treden.

Daarnaast is het niet verwonderlijk dat dit soort criminaliteit stijgt, net als overvallen. We leven in tijd van crisis, mensen zoeken toch een bron van inkomsten. Als je naar de geschiedenis gaat kijken, zie je dat bij een crisis de criminaliteit stijgt. Met name de vermogensdelicten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #136 Gepost op: 21 april 2012, 13:38:34
Daarnaast is het niet verwonderlijk dat dit soort criminaliteit stijgt, net als overvallen. We leven in tijd van crisis, mensen zoeken toch een bron van inkomsten.

Deze jongens zijn gewoon vanaf jongs af aan al de fout in gegaan en hun loopbaan heeft weinig met de crisis te maken  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #137 Gepost op: 21 april 2012, 22:56:58
lang niet alle plof- en ramkraken staan op het forum, dus een compleet beeld heb je niet.

en wat betreft de Rabobank:  ;)

Scheelt weer een hoop tijd, onbegonnen werk dus om dat uit te zoeken.  ;) O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #138 Gepost op: 22 april 2012, 22:21:44
Deze jongens zijn gewoon vanaf jongs af aan al de fout in gegaan en hun loopbaan heeft weinig met de crisis te maken  e050

Natuurlijk heb je die er ook bij zitten.  98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #139 Gepost op: 23 april 2012, 08:27:44
Zouden ze inside informatie hebben of zo?

Er is ooit een tijd geweest dat ik wat anders deed dan de VKP en we toen hebben we een hoop zaken mbt skimming gedraaid. De banken introduceerden destijds de voorzet mondjes om skimming te bestrijden.... Ondanks alle inspanningen van de banken werden, voordat de pinautomaten met voorzetmondjes bekend waren bij het publiek al gekopieerde/ geprepareerde voorzet mondjes uit Rusland geïmporteerd en ging het skimmen gewoon lekker door.

Ooit is er ook eens een wisseling in pinautomaten geweest, meer geldinhoud beter beveiligd moderner etc. Toen de eerste moderne (huidige) apparaten geplaatst werden, heeft de douane een prachtig mooi voorzetautomaat gevonden, volledig gekopieerd met ingebouwde skim apparatuur ingebouwd. Werkelijk fantastisch werk uit Rusland! En geloof me er waren toen in Nederland nog maar tientallen nieuwe pinautomaten geplaatst.

De crimineel is sneller en beter in informatie verzamelen dan de overheid en de commerciele bedrijven.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens