Incidenten plofkraak en/of ramkraak op geldautomaat en/of winkel

Auteur Topic: Incidenten plofkraak en/of ramkraak op geldautomaat en/of winkel  (gelezen 249604 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #320 Gepost op: 4 juni 2013, 20:45:29
Citaat van: skippy02 link=msg=1169129 date=1370232126
Bijna in elke stad of dorp hangt tegenwoordig een camera als je via een toegangsweg binnenkomt.

Skippy:

Vriend, homey, maatje...

In welk land woon jij eigenlijk? Ik woon in Nederland. En ik kom nogal in kleine, middelgrote, grote en hele grote plaatsen, maar die camera's heb ik nog nooit gezien. Ook niet rond die piepergemeente waar ik resideer.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #321 Gepost op: 4 juni 2013, 22:39:56
Citaat van: Diamondback link=msg=1169761 date=1370371529
Skippy:

Vriend, homey, maatje...

In welk land woon jij eigenlijk? Ik woon in Nederland. En ik kom nogal in kleine, middelgrote, grote en hele grote plaatsen, maar die camera's heb ik nog nooit gezien. Ook niet rond die piepergemeente waar ik resideer.

Hee, andere grote vriend.

Ze hangen er toch echt..... ik heb er oog voor, misschien dat ze daardoor meer opvallen.
Maar het is wel vaker dat dit anderen niet opvalt. Moet je maar eens opletten achter lantaarnpalen, boven wegen, achter verkeersborden/wegwijzers. Volgens mij worden we meer in de gaten gehouden dan menigeen denkt.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #322 Gepost op: 4 juni 2013, 22:50:06
Citaat van: skippy02 link=msg=1169902 date=1370378396
Hee, andere grote vriend.

Ze hangen er toch echt..... ik heb er oog voor, misschien dat ze daardoor meer opvallen.
Maar het is wel vaker dat dit anderen niet opvalt. Moet je maar eens opletten achter lantaarnpalen, boven wegen, achter verkeersborden/wegwijzers. Volgens mij worden we meer in de gaten gehouden dan menigeen denkt.  ;)

Heel veel van die camera's en/of systemen worden gebruikt voor verkeerstelling en doorstromingsmeters... Kentekens worden niet opgeslagen en zijn ook niet opvraagbaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #323 Gepost op: 4 juni 2013, 22:58:09
@Skippy,

Ik denk dat de meeste camera's die jij ziet als je steden of dorpen in of uit rijdt ANPR camera's zijn en vaak is er een stuk verderop nog zo'n cameraset te zien.
Op het moment dat een voertuig zo'n cameraset passeert dan krijgt de meldkamer een signaal dat er een HIT is en probeert men een politie eenheid naar de rijrichting te krijgen om voertuig en inzittende(n) aan een controle te onderwerpen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #324 Gepost op: 4 juni 2013, 23:12:44
Kan iemand mij vertellen waar dit soort camera's bijvoorbeeld in NHN hangen?

Ik ken ze namelijk niet.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #325 Gepost op: 4 juni 2013, 23:29:50
Citaat van: Jerommeke link=msg=1169924 date=1370379006
Heel veel van die camera's en/of systemen worden gebruikt voor verkeerstelling en doorstromingsmeters... Kentekens worden niet opgeslagen en zijn ook niet opvraagbaar.

Die zien er volgens mij toch net ff weer anders uit, Jerommeke. Die jij bedoeld zijn kleiner en vaak wit of grijs. (soort blokjes)
De camera's die ik bedoel zijn echte camera's.
 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #326 Gepost op: 4 juni 2013, 23:31:54
Citaat van: enrico1972 link=msg=1169938 date=1370379489
@Skippy,

Ik denk dat de meeste camera's die jij ziet als je steden of dorpen in of uit rijdt ANPR camera's zijn en vaak is er een stuk verderop nog zo'n cameraset te zien.
Op het moment dat een voertuig zo'n cameraset passeert dan krijgt de meldkamer een signaal dat er een HIT is en probeert men een politie eenheid naar de rijrichting te krijgen om voertuig en inzittende(n) aan een controle te onderwerpen.

Dat zou heel goed kunnen kloppen. Alleen betwijfel ik of het gebruik ervan is zoals het hierboven beschreven is.
Het zou wel zo moeten zijn in mijn ogen dat ongeveer op deze manier op moet vallen waar de daders in rijden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #327 Gepost op: 4 juni 2013, 23:32:54
Citaat van: Diamondback link=msg=1169948 date=1370380364
Kan iemand mij vertellen waar dit soort camera's bijvoorbeeld in NHN hangen?

Ik ken ze namelijk niet.

Ik weet niet waar jouw huis woont, DB.  ;D
Maar b.v. op de N99 geloof ik dat ze wel hangen, richting Den Helder.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #328 Gepost op: 5 juni 2013, 05:49:38
Ook dat zijn gewone verkeerscamera's, die hangen door de hele regio op inderdaad bijna iedere (N-)weg. Statische ANPR-camera's heb je niet in NHN.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #329 Gepost op: 5 juni 2013, 06:05:39
Citaat van: Frank. link=msg=1169992 date=1370404178
Ook dat zijn gewone verkeerscamera's, die hangen door de hele regio op inderdaad bijna iedere (N-)weg. Statische ANPR-camera's heb je niet in NHN.

Waarbij het kenteken voor enige tijd vastgelegd wordt?

Sommige camera's staan soms zo opgesteld dat ze alleen het kenteken lijken vast te leggen.
B.v. na een rotonde waarbij de camera naar beneden gericht is en je van achteren opgenomen bent.

Als dit soort camera's gebruikt zouden worden voor het doel waar ik het over had dan zou ik er geen problemen mee hebben.
Misschien dat er op deze manier toch iets meer inzicht komt en wellicht een grotere pakkans ontstaat.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.