Incidenten plofkraak en/of ramkraak op geldautomaat en/of winkel

Auteur Topic: Incidenten plofkraak en/of ramkraak op geldautomaat en/of winkel  (gelezen 253449 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #110 Gepost op: 9 december 2011, 11:49:52
Dan neem ik aan dat de heli de Audi nog niet in het zicht had. Lijkt me sterk dat de Audi daaraan weet te ontkomen.

Zal inderdaad niet n beeld zijn geweest. Het is echter een aardig stukje geweest mbt achtervolging (of zoals meer waarschijnlijk) het voorbij zien rijden van de audi op verschillende locaties! De afstand tot knooppunt valburg zo'n 65km.... zeg maximaal 20min rijden, zit je net op het randje of de heli tijdig kan oppikken. En dan bij Valburg kun je alle kanten oprijden. Daar geen zicht op rijrichting dan word het lastig.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #111 Gepost op: 10 december 2011, 00:51:05
WEER PLOFKRAAK OP PINAUTOMAAT RABOBANK
Plofkraak op pinautomaat Rabobank Meterik
door Limburgreporter op 9 dec 2011
Een pinautomaat van de Rabobank in het Noord-Limburgse Meterik is vrijdagochtend vroeg gekraakt door criminelen. Ondanks een achtervolging door de politie zijn de daders ontkomen, meldde een woordvoerder van de politie. Ze hebben een onbekend geldbedrag buitgemaakt
Samen sterk in de hulpverlening!


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #112 Gepost op: 14 december 2011, 09:47:16
Ik vind het altijd apart hoe de voorlichters altijd benadrukken dat plofkraken meestal mislukken. "Het levert vrijwel nooit wat op.". Ook zou de Rabobank doelwit zijn, omdat hun geldautomaten vaak "landelijker liggen".

Volgens mij is de realiteit toch echt anders. Er is een redelijke kans dat een plofkraak veel geld oplevert, die is uiteraard niet 100%, maar zeker veel hoger dan 10%. Waarom de filialen van de Rabobank telkens doelwit zijn is ook geen geheim. De beveiliging van de automaten liep achter. In vrijwel geen enkele automaat zat een gasdetector, inmiddels zijn de meeste automaten in risicogebieden beter beveiligd.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #113 Gepost op: 14 december 2011, 10:34:30
Ik vind het altijd apart hoe de voorlichters altijd benadrukken dat plofkraken meestal mislukken. "Het levert vrijwel nooit wat op.". Ook zou de Rabobank doelwit zijn, omdat hun geldautomaten vaak "landelijker liggen".

Volgens mij is de realiteit toch echt anders. Er is een redelijke kans dat een plofkraak veel geld oplevert, die is uiteraard niet 100%, maar zeker veel hoger dan 10%. Waarom de filialen van de Rabobank telkens doelwit zijn is ook geen geheim. De beveiliging van de automaten liep achter. In vrijwel geen enkele automaat zat een gasdetector, inmiddels zijn de meeste automaten in risicogebieden beter beveiligd.

Natuurlijk is er een kans dat het lukt, maar zelfs dan is het verstandig om gewoon te zeggen dat het vaak mislukt. Simpelweg omdat bepaalde mensen daar juist gemotiveerd van raken. Hoe minder het publiek weet, des te beter.
Ik ben eens naar een rondleiding geweest voor mijn MBO (Bank en Verz. ) naar de DNB. Daar aangekomen kregen we een een breed workshop, en de gids verteld nog doodleuk het een en ander of geldtransporten, o.a. tot welk bedrag ze verzekerd zijn, wat er gemiddeld in zo'n wagen zit etc. Niet handig...als je 3 klasgenoten hebt die voor gewapende overvallen veroordeeld zijn.  ???


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 14 december 2011, 12:30:30
Weer een plofkraak op de Veluwe

http://www.nu.nl/binnenland/2692954/weer-plofkraak-veluwe.html
Laatste update:  14 december 2011 09:32

BEEKBERGEN - Voor de tweede maal binnen een maand hebben onbekenden een plofkraak gepleegd op een filiaal van de Rabobank op de Veluwe. Woensdagochtend ging het om een bank in Beekbergen.

Op 17 november werd de pinautomaat van een filiaal van de bank in het nabijgelegen Hoenderloo opgeblazen. Of er verband is tussen beide plofkraken is nog niet bekend, aldus de politie.
Acht bewoners van appartementen boven de bank in Beekbergen moesten woensdag enkele uren hun huizen verlaten, terwijl de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) onderzocht of er explosieven waren achtergebleven. Of er in Beekbergen een geldbedrag is meegenomen, wil de politie nog niet zeggen.

Hoenderloo
In Hoenderloo vluchtten de inbrekers zonder buit, nadat ze werden gestoord. Ze lieten enkele tassen achter, waarin naar later bleek nog explosief materiaal zat. Tien huizen werden ontruimd, zodat de EOD het plofmateriaal kon opruimen en afvoeren.
Zowel in Hoenderloo als in Beekbergen is flinke schade aangericht aan de gevel van het bankgebouw. Bij de bank in Hoenderloo werd op 2 maart ook al een plofkraak gepleegd.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #115 Gepost op: 14 december 2011, 13:20:57
Weer een plofkraak op de Veluwe
Ramkraak bij Rabobank in Beekbergen 14-12-2011
by ndamstra on Dec 14, 2011
BEEKBERGEN - Bij de Rabobank aan de Dorpstraat in Beekbergen is in de nacht van dinsdag op woensdag een ramkraak gepleegd. Enkele appartementen boven de bank werden enige tijd ontruimd. Niemand raakte gewond.

Volgens de politie werd de kraak rond vier uur gepleegd. De daders hebben geprobeerd om met een gestolen auto de pinautomaat in de bank binnen te rijden. De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft onderzoek gedaan of er mogelijk explosieven aanwezig waren, dit bleek niet het geval. Het is nog onduidelijk of de daders iets hebben buitgemaakt en hoe groot de schade aan het pand is.

In totaal moesten acht mensen hun huis uit. Zij werden opgevangen in de brandweerkazerne in de buurt van de bank. Toen bleek dat er geen explosieven aanwezig waren, mochten zij, rond zeven uur, weer terug naar huis.

Bijna een maand geleden werd er bij de Rabobank in Hoenderloo een plofkraak gepleegd. Of er een verband is tussen beide kraken, is nog niet bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #116 Gepost op: 4 januari 2012, 12:42:00
Geld buitgemaakt bij plofkraak bank Lisse

LISSE -  Onbekenden hebben woensdagochtend vroeg een geldautomaat van een bank in Lisse met een plofkraak opgeblazen. Daarbij hebben ze geld buitgemaakt. Dat heeft de politie woensdag gemeld.
 
Een getuige heeft een auto zien wegrijden met daarin drie mannen met bedekte gezichten. De politie zocht in de omgeving nog tevergeefs naar de daders. Wel zagen agenten hoe een deur naast de automaat was vernield. Zo konden de daders bij de kluis van de geldautomaat komen en deze zo opblazen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11237159/__Plofkraak_bij_bank_Lisse__.html?sn=binnenland


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #117 Gepost op: 4 januari 2012, 12:48:42
Geld buitgemaakt bij plofkraak bank Lisse

LISSE -  Onbekenden hebben woensdagochtend vroeg een geldautomaat van een bank in Lisse met een plofkraak opgeblazen. Daarbij hebben ze geld buitgemaakt. Dat heeft de politie woensdag gemeld.
 
Een getuige heeft een auto zien wegrijden met daarin drie mannen met bedekte gezichten. De politie zocht in de omgeving nog tevergeefs naar de daders. Wel zagen agenten hoe een deur naast de automaat was vernield. Zo konden de daders bij de kluis van de geldautomaat komen en deze zo opblazen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11237159/__Plofkraak_bij_bank_Lisse__.html?sn=binnenland

p2kflex
02:57:18 04-01-12GROUP-1Prio 1 Rabobank GEA (BOA) VIVALDISTRAAT 2 LSE Alarm Rookmelder 66591
1503011BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Bollenstreek)
p2kflex
02:43:39 04-01-12GROUP-1Prio 1 Rabobank GEA (BOA) VIVALDISTRAAT 2 LSE Alarm rookmelder 66634
1503330BRW Hollands Midden (Lisse) (Korpscoördinator)
1503332BRW Hollands Midden (Lisse) (Blusploeg 2)
1504392BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Hillegom - Lisse - Teylingen)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #118 Gepost op: 21 januari 2012, 08:46:35
Vannacht is er een incident geweest, wederom bij een pinautomaat van de Rabobank in Spanbroek, Noord Holland.

Het hoe en wat is van horen zeggen en ik heb nog geen officieel bericht gevonden, maar het schijnt dat de poging is mislukt doordat de daders zijn betrapt door beveiligers van Regio Control. Er is wel een P2000 melding, maar ik kan die niet plaatsen omdat ik weer op mijn telefoon loop te harken.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #119 Gepost op: 21 januari 2012, 12:10:09
Poging tot plofkraak pinautomaat Rabobank Spanbroek
Gepubliceerd op 21 januari 12, 08:18 Laatst bijgewerkt op 21 januari 12, 08:20

SPANBROEK - Bij de Rabobank in Spanbroek is afgelopen nacht geprobeerd om één of meer pinapparaten te laten ploffen. De daders werden echter al snel gestoord door medewerkers van Regio Control uit Spanbroek.

Toen de krakers in de gaten kregen dat ze gesnapt waren zijn ze met een VW Golf 5 gevlucht. Diverse auto's van Regio Control reden achter hen aan. Maar de daders wisten te ontkomen.

Bij de bank is een witte VW Transporter achtergebleven die op 27 december in Amsterdam was gestolen.

Forensische rechercheurs zullen de zaak onderzoeken.

Bron:http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article13568373.ece/Poging-tot-plofkraak-pinautomaat-Rabobank-Spanbroek