wat ik in de discussie een beetje mis zijn een paar zaken. een aantal collega's hebben geen zin meer om 's nachts tig keer het eerder genoemde verhaaltje af te draaien, en gooien dus alles maar achterin en vervoeren om van het gezeur af te zijn, maar ook de agressie te ontlopen. ten tweede als een huisarts belt mag de ambubemanning niet weigeren (regio gebonden afspraak). maar ook de werkgever krijgt meer vergoed voor een vervoertje dan voor een eh geen vervoer rit. dus heeft de bemanning al weinig rugdekking van de werkgever als ze er wel tegenin gaan. waarmee je weer op punt 1 komt. helaas maar waar. ook wordt je zo vaak maar klakkeloos naar van alles gestuurd waarbij je bij het uitrijden al weet dit wordt geen vervoer dat mensen iets hebben van zoek het maar uit. jij stuurt dan neem ik er ook de tijd voor.
overigens las ik in een eerdere posting dat er gekeken wordt naar het aantal inwoners voor de toewijzing maar dat klopt dus niet, volgens mij. er wordt puur gekeken naar produktie, overschrijdingen en rittenstatistieken. met die cijfers van dit jaar ga je volgend jaar overleggen voor de beschikbaarheid en dergeliljke voor het jaar erop. dus loop je altijd achter de feiten aan. ook is er de laatste jaren, in het kader van de kwaliteit zo'n waterhoofd aan leiding en management ontstaan die ook uit dezelde pot betaald moeten worden en niets opleveren.