Oke, ik kom net in deze discussie terecht, en gelijk al een aantal vragen/punten/opmerkingen.
- Als je deze opleiding bedoelt voor het opvullen van de tekorten lijkt mij dit niet ideaal. omdat er een snellere, doch mindere intense met minder bevoegdheden, opleiding is, snap ik niet echt wat je hier mee wilt bereiken, aangezien ik me er niet tot getrokken zou voelen. maak dan het beroep AVP/ACH meer kenbaar en maak meer reclame, want, hoe weet ik van deze opleiding af? waarmee je de tekorten in de ambulancezorg nog niet wegneemt.
- Ik ben wel voor een specifieke SEH opleiding tot SEH-er/AVP-ER/ACh-er, dit ook na een VPK opleiding, na MBO of HBO maakt mij niet uit. dus van te voren al minimaal 4 jaar ervaring in de zorg. daarnaast nog 3-4 in de SEH, en dan 6 maandjes SOSA, is dit misschien een idee?
- Zorg ervoor dat centralisten de situatie beter kunnen inschatten, door bijv. melders een foto de laten maken met hun mobiel en deze door te sturen, ook hier moet dan reclame voor worden gemaakt.
- Geef minimaal iedere winkelier, postbode etc een EHV opleiding, maar deze betaalbaar/vergoedbaar, zodat ook anderen hier aan mee willen doen. En maak eveneens ook hier weer reclame voor. ik denk dat je in 50 % procent van de gevallen toch snel bij een EHV-er in de buurt bent, in de stad, maar misschien ook de overbuurvrouw, aangezien deze in een winkel werkt?
Feedback van harte welkom !
- Dan nog een vraag: Moeten deze RR's/vrijwilligers ook met OGS aan komen rijden? en hoe ben je dat dan van plan te gaan doen, moet iedere EHV-er een ABC- koffer krijgen? ik snap nog niet precies waar je heen wil en welke bevoegdheden je weg wil geven.