GRIP 2 Zeer grote brand 1 dode en 18 gewonden na explosie woning Prinses Julianaweg - Dordrecht 16-06-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand 1 dode en 18 gewonden na explosie woning Prinses Julianaweg - Dordrecht 16-06-2010  (gelezen 18451 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
RTV Rijnmond heeft via Flickr ook wat foto's van het incident
http://www.flickr.com/photos/rijnmond/

Ze melden net (1355):
- 13 gew. 8 naar ziekenhuis
- Geen zekerheid over explosie
- Gerucht dat het om een ontruiming/uitzetting gaat (niet bevestigd)
- Wel een busje van de woningstichting(woonbron) voor de deur

Bron RTV was de politie
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
''Bij een gasexplosie in een woning aan de Prinses Marijkestraat in Dordrecht zijn woensdagmiddag mogelijk meerdere personen gewond geraakt.

Eén van de slachtoffers zou er ernstig aan toe zijn. De bewoner van het huis zou uit zijn woning worden gezet. Toen de deurwaarder samen met verhuizers en de politie naar binnen wilden explodeerde de boel. Vermoedelijk heeft de bewoner de gaskraan opengezet. Zo’n acht andere woningen raakten ernstig beschadigd''


Bron: http://www.hartvannederland.nl

Dit stond op HvN,

Rijst bij mij steeds meer de vraag hoe het met deze dienders gesteld is?!?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
RTV Rijnmond 14:00

Woonbron (woningstichting/opdrachtgever) bevestigd ook uitzetting
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Dertien gewonden door brand Dordrecht  
Uitgegeven: 16 juni 2010 13:20
Laatst gewijzigd: 16 juni 2010 13:59

DORDRECHT - Door een grote brand in een appartementencomplex aan de Prinses Julianaweg in Dordrecht zijn woensdag aan het begin van de middag zeker dertien mensen gewond geraakt. Acht van hen zijn naar het ziekenhuis gebracht, vijf zijn ter plekke behandeld. Dat meldde de politie. De aard van hun verwondingen is onbekend.

Rond 13.15 uur was de brand nog niet meester, maar sloegen de vlammen niet meer uit het pand. De brand brak uit in een etagewoning op de begane grond.


Nu.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
13 gewonden bij explosie in woning

Bij een gasexplosie in een woning aan de Prinses Marijkestraat in Dordrecht zijn woensdagmiddag 13 personen gewond geraakt.
Acht slachtoffers zijn met spoed naar het ziekenhuis overgebracht. De bewoner van het huis zou uit zijn woning worden gezet. Toen de deurwaarder samen met verhuizers en de politie naar binnen wilden explodeerde de boel. Vermoedelijk heeft de bewoner de gaskraan opengezet. Zo’n acht andere woningen raakten ernstig beschadigd.

 

Brond: www.hartvannederland.nl


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Bij een grote brand in Dordrecht zijn zeker achttien mensen gewond geraakt. Acht van hen moesten naar het ziekenhuis, één is er zwaargewond.

De brand brak uit op het moment dat een deurwaarder bezig was een eigenaar uit woning te zetten. Terwijl deurwaarder daar binnen was, heeft explosie plaatsgevonden, het is onduidelijk in welk pand.
Het vuur heeft zes woningen verwoest. De brandweer is met groot materieel aanwezig om te blussen en heeft de vlammen bijna onder controle.
Uit voorzorg heeft de brandweer alle woningen in een straal van honderd meter ontruimd.

Grote knal
De oorzaak van de explosie is nog niet duidelijk. Een ooggetuige vertelt: "Ik hoorde een vreselijke knal en toen stonden de woningen in brand. Mijn raam ligt eruit, die is er uitgeknald."
Een woordvoerder van de politie: "Het is een soort van appartementencomplex. Per toegangsdeur heb je drie woningen."
http://nos.nl/artikel/164984-gewonden-bij-explosie-in-woonwijk-dordrecht.html
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Om 15.00 extra nieuws uitzending rtv rijnmond
Met Vriendelijke Groet.....


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6964447/__Gewonden_bij_brand_Dordrecht__.html

Achttien gewonden bij explosie Dordrecht

Van onze correspodent
DORDRECHT -  Een man uit Dordrecht heeft woensdag een explosie veroorzaakt op het moment dat hij zijn huis werd uitgezet. In totaal achttien mensen, onder wie drie medewerkers van woningcorporatie De Woonbron, een politieagent en een deurwaarder die op dat moment in het huis aanwezig waren, raakten door de klap gewond.

De Dordtenaar heeft vermoedelijk een gaskraan opengezet of een explosief af laten toen zijn huis werd ontruimd. Van de 18 gewonden moesten zeven mensen naar het ziekenhuis. Onder hen de agent, de deurwaarder en het Woonbon-personeel.
Het incident vond plaats op de Prinses Julianaweg in de wijk Krispijn. De explosie vond plaats in een etagewoning op de begane grond. Zes woningen raakte door de klap volledig verwoest. Ook sprongen veel ramen van omringende woningen door de enorme klap. Het vuur dat erna ontstond, was snel geblust.
Alle woningen in een straal van 100 meter werd woensdagmiddag ontruimd. De bewoners worden opgevangen in een katoor van De Woonbron.
Kijk hier naar beelden van de brand.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat