Opleiding Ambu-pleeg

Auteur Topic: Opleiding Ambu-pleeg  (gelezen 11583 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

zustertje20

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 24 juli 2004, 21:28:12
jah... ben het helemaal eens met Donny! Ik ben erg benieuwd, nog 2 jaartjes en dan kan ik ook oordelen over dit onderwerp. Heb nu het MBO achter de rug, nu nog 2 jaartjes HBO ... en dan verder...

Succes!


harold

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2004, 11:56:39
Ik heb het wiel volledig omgeslagen.
Ik heb psychologie gelaten voor wat 'ie is, en ik ga over drie weken weer terug naar de HBO-V.

Het verre doel van het beroep van ambulanceverpleegkundige tegenmoet...


ambuboy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #22 Gepost op: 3 februari 2005, 17:47:00
hey

ik ga zelf ook voor de ambupleeg leren
ik doe nu MBO-V op niveau 4
hierna ga ik in het ziekenhuis werken proberen om de IC opleiding te doen, en daarna door naar SOSA
helaas mag ik niet meerijden bij de ambulancepost bij ons in de buurt
ik had graag een beeld gehad van waar ik eigenlijk voor ga leren over een paar jaar

ik wens jullie allemaal veel suc6 met leren en miss spreek ik jullie nog wel eens

doei doei

Ronald
AMBUBOY


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 3 februari 2005, 18:16:55
Ben je wel eens gewoon langs geweest bij de post om om informatie gevraagd? Kan ik je aanraden  :)


ambuboy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #24 Gepost op: 9 februari 2005, 20:28:25
Ben je wel eens gewoon langs geweest bij de post om om informatie gevraagd? Kan ik je aanraden  

JA IK BEN AL EENS LANGS GEWEEST BIJ ONZE POST, MAAR HELAAS KON IK NIET MEERIJDEN MET DE AMBULANCES BIJ ONS
MAAR ER WERD WEL GEZEGD DAT HET LATER IN DE OPLEIDING HEEL MISSCHIEN WEL KON, DUS WE HOUDEN HOOP

GROETEN AMBUBOY
AMBUBOY


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2005, 11:12:18
Graag even op je caps letten.  ::)


Medic12

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2005, 14:05:44
Ik vind het raar dat hier in Nederland ze zo moeilijk doen tewijl in America en Engeland je het zelfde doet voor een opleiding die maar 2 jaar duurt.... mischien moeten ze het hier ook in voeren
gr Kev


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2005, 14:15:47
Kijk dan wel even naar de kwaliteit van zorg. Ik word liever in Nederland onwel dan in Amerika. Hier hebben we op elke wagen gespecialiceerde verpleegkundigen met meerjarige klinische ervaring met een goed opgeleide chauffeur erbij om deze te assisteren. Daar heb je paramedics die met 18 jaar al op de wagen zitten met op zijn minst 1 jaar klinische ervaring en wat intubatie stage's op de OK.

Ik ben voorstander van hoe het in Nederland gaat.  :)


Medic12

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2005, 14:21:45
1 je moet eerst EMT worden daar krijg je stage Ambulance SEH en Paaz.
Daar na mag je pas de opleiding Paramedic gaan doen met al je stage intubatie stage zit er ook in alleen het verschil is dat je minder stuudeer.
je kan presies het zelfde..... trauwens al de handelingen komen van Amerika....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2005, 14:26:30
1 je moet eerst EMT worden daar krijg je stage Ambulance SEH en Paaz.
Daar na mag je pas de opleiding Paramedic gaan doen met al je stage intubatie stage zit er ook in alleen het verschil is dat je minder stuudeer.
je kan presies het zelfde..... trauwens al de handelingen komen van Amerika....
Precies, zoals ik al zei. Het kan niet tippen aan de zorg die hier wordt geleverd door de ambulancediensten.