Opleiding Ambu-pleeg

Auteur Topic: Opleiding Ambu-pleeg  (gelezen 11927 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

ikke

• Gast
Reactie #40 Gepost op: 11 maart 2005, 19:35:56
sorry bjorn maar dat soort geblaat zegt mij erg weinig
een hboer kan wetenschappelijke stukken lezen en begrijpen enz enz je bent zelf zeker hboer. kun je ook niets aan doen dat je een paar jaar verpest bent door een stel tunnelkijkers die niet verder kijken dan de theorie en jullie vertellen dat je maar 2 soorten pleegen hebt de domme (mbo-ers) en de hele goeie fantastische beste geweldige alleskunnende hboeren.

Jonge, zou jij niet es ophouden met MBO-ers afkraken?
de HBO-V is BIJNA hetzelfde als de MBO-V, het is alleen iets uitgebreider/moeilijker??

Je houdt je hier zelf voor de gek door de zeggen dat MBO-ers dom zijn ;) Niemand heeft dat namelijk gezegt ::)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #41 Gepost op: 12 maart 2005, 02:08:14
sorry bjorn maar dat soort geblaat zegt mij erg weinig
een hboer kan wetenschappelijke stukken lezen en begrijpen enz enz je bent zelf zeker hboer. kun je ook niets aan doen dat je een paar jaar verpest bent door een stel tunnelkijkers die niet verder kijken dan de theorie en jullie vertellen dat je maar 2 soorten pleegen hebt de domme (mbo-ers) en de hele goeie fantastische beste geweldige alleskunnende hboeren.

Nou Rick dat is wel een beetje heel kort door de bocht... :-\ :'(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBOMAN

• Forum gebruiker
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #42 Gepost op: 12 maart 2005, 09:14:05
Ik ga dit niet begrijpen. Beste mensen, ik ben nu eerste jaars HBO-V. Waarom, omdat ik eenvoudigweg HAVO heb gedaan. Ik persoonlijk vind dat je datgene moet doen wat je kunt. Mijn vriendin heeft ook HAVO gedaan maar heeft gekozen voor de MBO-V omdat ze dit praktischer vind. Zij is nu bijna afgestudeerd en 1 ding is zeker ze is een zeer goede (in mijn ogen dan) verpleegkundige waar ik erg veel van kan leren.

Iedereen heeft gaven gekregen en die mag hij of zij benuttten. De een is niet beter dan de ander. Ikzelf vind bijvoorbeeld ook het werk van een schoonmaker belangrijk. Moet je je eens indenken dat er geen schoonmakers zouden zijn wat een bende.

Het is dus niet eens een discussie of MBO ers of HBOers beter zijn. Laat alsjeblieft iedereen in zijn of haar waarde, er is al ellende genoeg!

Vriendelijke groet,

Johan
Eerste Hulp verlener Student HBO-V

7194

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 12 maart 2005, 11:28:36
Ook artsen hadden er altijd een handje van.

Oh leuk nieuwe stagaire... Wat doe je HBO-V?
En zodra het de letter "M" uit je mond had kregen ze al een ongeinteresseerde blik  :-X

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #44 Gepost op: 12 maart 2005, 14:16:34
Ik werk ik een verpleeghuis, met vrijwel alleen op MBO opgeleide mensen, en petje af wat die allemaal doen en kunnen hoor!
Arts  www.alphalog.nl

Karim

• Gast
Reactie #45 Gepost op: 12 maart 2005, 15:29:35
En dat HBO-V's minder praktisch zouden zijn is ook onzin.

Ik doe ook HBO-V, en dan 't duale traject (1e jaar voltijd naar school met 1 stage van 2 maanden, laatste 3 jaar 4 dagen in de week werken bij een instelling waar je van te voren heb moeten solliciteren, en dan nog 1 dag in de week naar school).

Je bent in die laatste 3 jaar dan ook gewoon werknemer dus als je afstudeerd heb je gelijk al een paar jaar ervaring.

Het verschil mbo-v / hbo-v werd bij ons zo uitgelegd; de mbo-v'er werkt volgens vaste protocollen, de hbo-v'er kan daar makkelijker van af wijken en eigen protocollen maken. Verder zijn ze vrijwel gelijk.

Alleen met mbo-v wordt je bijv. gewoon verpleegkundige, en met hbo-v wordt je bijv. hoofd verpleegkundige van 'n bepaalde afdeling.

Geertje

• Gast
Reactie #46 Gepost op: 12 maart 2005, 16:50:47
...Het verschil mbo-v / hbo-v werd bij ons zo uitgelegd; de mbo-v'er werkt volgens vaste protocollen, de hbo-v'er kan daar makkelijker van af wijken en eigen protocollen maken. Verder zijn ze vrijwel gelijk...

Ook ik als MBO- leerling wijk wel eens af van de protocollen, vaak wel in overleg met een gediplomeerd verpleegkundige, die vaak ook MBO afgestudeerd is. Dit verschil is dus mijn inziens niet waar. Waar ik verschil in zie, is dat HBO-ers veel taken buiten de directe zorg met zorgvragers hebben, vandaar mijn keuze voor MBO.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #47 Gepost op: 12 maart 2005, 18:15:29
mij hoor je niet zeggen dat mbo-er's dommer zijn dan hbo-ers. ik wordt alleen af en toe een behoorlijk beetje onpasselijk van de hbo-ers die min of meer worden opgeleid, en daar kunnen ze dus zelf weinig aan doen, met het idee dat de afdelingen niet zonder hun kunnen en dat zij er zijn om beleid te maken want tja  die mbo-er die kan dat niet. terwijl je juist in de praktijk geen verschil merkt in het vak. dat was met het oude systeem al zo en dat is met het nieuwe nog zo. het vak gaat over hoe je met mensen omgaat en ze verzorgd, niet hoe goed je een protocol schrijft en als je dat niet ziet ben je de term verpleegkundige niet waard.

bjorn

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 12 maart 2005, 18:35:11
He rick, ik weet er op dit ogenblik nog vrij weinig van af maar ik beloof je dat als ik een duidelijk verschil kan vinden tussen HBO-V en MBO-v (dat wil dus niet zeggen dat ik denk dat er zo'n groot verschil is) dan laat ik het je weten.

Natuurlijk bedoelde ik ook niet dat een mbo-er minder weet, kan of doet dan een hbo-er. Ik heb alleen zelf ervaren toen ik mbo stagiare was dat er bepaalde deuren gesloten bleven (laboratorium AZM waar je als mbo'er niet op iedere afdeling stage loopt)

Ik ben blij dat ik op een HBO-V zit en heb niet het gevoel dat ik verpest wordt door een stelletje tunnelkijkers. Naar mijn idee is ieder beroep binnen de zorg noodzakelijk. mbo of hbo.

Groetjes, Björn

ikke

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 12 maart 2005, 20:31:55
mij hoor je niet zeggen dat mbo-er's dommer zijn dan hbo-ers. ik wordt alleen af en toe een behoorlijk beetje onpasselijk van de hbo-ers die min of meer worden opgeleid, en daar kunnen ze dus zelf weinig aan doen, met het idee dat de afdelingen niet zonder hun kunnen en dat zij er zijn om beleid te maken want tja  die mbo-er die kan dat niet. terwijl je juist in de praktijk geen verschil merkt in het vak. dat was met het oude systeem al zo en dat is met het nieuwe nog zo. het vak gaat over hoe je met mensen omgaat en ze verzorgd, niet hoe goed je een protocol schrijft en als je dat niet ziet ben je de term verpleegkundige niet waard.

lees even je eigen berichten na ;)