Haakarm 18-182 met COH-bak in te lage tunnel gereden - Dordrecht 16-06-2010

Auteur Topic: Haakarm 18-182 met COH-bak in te lage tunnel gereden - Dordrecht 16-06-2010  (gelezen 14633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik ken de regionaal Ctd een beetje

Ah, is dat die ex-Zoetermeerder?


zeemeeuw

  • ambtenaar rampenbestrijding ZHZ
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
ik noem het gewoon de copi-bak. Ik heb er de week er voor nog in geoefend.  :'(
een ramp is pas een ramp als er een k voor staat


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
En jij denkt de de korpsleiding dit als excuus zal accepteren. :o Ik ken de regionaal Ctd een beetje, en die zal dit zeker niet als ongelukje kan gebeuren gevalletje behandelen. Je bent een professioneel hulpverlener( en geen oosteuropese ik ben onbekend in de stad vrachtwagen chauffeur) en zoals ik hier lees weet iedereen dat deze tunnel te laag is( lager dan de normale wettelijke 4 m) Dordrecht koopt zelfs zijn voertuigen op deze doorrijhoogte. In Papendrecht staat het speciaal in het voertuig vermeld lees ik hier. En nu zegt de chauffeur, ja sorry, foutje kan gebeuren, en rijdt een komplete Haakarmbak totalloss, met mogelijke extra schade aan het chassis.
Bij mij zou die chauffeur,( en de bijrijder) toch echt niet met zo'n simpel excuus wegkomen..... >:(

Voor alle duidelijkheid, dit incident en deze chauffeur komen uit mijn korps en weet dan ook al wat meer van de uitspraken die gedaan zijn van bovenaf.
Dat het niet zo simpel is als "foutje maar kan gebeuren" begrijpt iedereen maar wat wilde je er dan aan doen, chauffeur ontslaan????


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
"foutje maar kan gebeuren" begrijpt iedereen maar wat wilde je er dan aan doen, chauffeur ontslaan
Nee uiteraard niet, maar sommige reacties spreken hier over ach kan gebeuren, en jammer maar helaas. Denk dat jij ondertussen ook al weet dat het niet zo opgepakt zal worden. Net als de chauffeur van de Hoogwerker van Hoofddorp, denk dat die ook nog een vervelend gesprekje gaat krijgen, want hij veroorzaakt wel een hoop schade aan gemeente eigendommen.
Weet niet hoe het bij jullie is, maar ook als ambtenaar zijn er voldoende sancties die ze toe kunnen passen, als ze dat al zouden willen.
Ik hoop het niet, maar.......  :-X

Citaat
ach daar heb je nu verzekeringen voor geen probleem

Oja, de meest korpsen hebben hun voertuigen alleen WA verzekerd, omdat een all risk voor alle voertuigen veel te duur is. Dus zo'n bak totall loss is gewoon niet gedekt en moet uit het lopende budget komen.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Nee uiteraard niet, maar sommige reacties spreken hier over ach kan gebeuren, en jammer maar helaas. Denk dat jij ondertussen ook al weet dat het niet zo opgepakt zal worden. Net als de chauffeur van de Hoogwerker van Hoofddorp, denk dat die ook nog een vervelend gesprekje gaat krijgen, want hij veroorzaakt wel een hoop schade aan gemeente eigendommen.
Weet niet hoe het bij jullie is, maar ook als ambtenaar zijn er voldoende sancties die ze toe kunnen passen, als ze dat al zouden willen.
Ik hoop het niet, maar.......  :-X
 
Noem eens wat van die maatregelen die men zou kunnen treffen.
Citaat
Oja, de meest korpsen hebben hun voertuigen alleen WA verzekerd, omdat een all risk voor alle voertuigen veel te duur is. Dus zo'n bak totall loss is gewoon niet gedekt en moet uit het lopende budget komen.
Deze bak is niet van de gemeenten en dus ook niet van dit korps maar van het ministerie.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Voor alle duidelijkheid, dit incident en deze chauffeur komen uit mijn korps en weet dan ook al wat meer van de uitspraken die gedaan zijn van bovenaf.
Dat het niet zo simpel is als "foutje maar kan gebeuren" begrijpt iedereen maar wat wilde je er dan aan doen, chauffeur ontslaan????

Wens hem succes!! Helaas worden er aan alle kanten fouten gemaakt, sommige komen alleen wat rotter te voorschijn dan de andere.

Een spits kan drie opgelegde kansen missen en de winnende maken. Een keeper kan drie wereld saves maken en een bal doorlaten.....

Een fout kan gebeuren, misschien was het dom, maar het lijkt mij dat het niet bewust is (understatement). Zoals iedere brandweerman, zal ook jouw collega met de beste bedoelingen en intenties op weg naar het incident geweest zijn om mensen te helpen!!! Dat hij een foutje gemaakt heeft is lullig en rot..
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat