Haakarm 18-182 met COH-bak in te lage tunnel gereden - Dordrecht 16-06-2010

Auteur Topic: Haakarm 18-182 met COH-bak in te lage tunnel gereden - Dordrecht 16-06-2010  (gelezen 14982 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het leek mij ook onwaarschijnlijk hoor, maar:
- Sirenes maken een hoop herrie, zeker in een tunnel(bak). Het zou kunnen dat de chauffeur de klap daardoor niet hoort.

Je meent dit echt he?  ::)


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Brandweerchauffeur van een haakarmchassis, en dan een tunnel nemen met een hoogte beperking van 3.4 m.  123zlaap 123zlaap, De meeste haakarmbakken zijn inclusief chassis beduidend hoger dan die 3.40 m. dus eigenlijk weet je al zodra je met een haakarmchassis gaat rijden dat je moet opletten op hoogte beperkingen.
Gelukkig in dit geval alleen materiele schade, en nog lang commentaar van je collega´s in de wacht ;D
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
In principe geld hier in dordt dat een brandweervoertuig onder deze tunnel door moet kunnen echter............op die enkele uitzondering na.
Kan zijn dat dit een chauffeur was die net als herbezetting was opgeroepen en niet vaak of nooit met dit voertuig heeft gereden, zou zomaar kunnen door een gebrek aan personeel omdat alles en iedereen al ingezet was.

Weet het (nog) niet zeker natuurlijk maar dit zou heel goed kunnen.
Hoe dan ook, als chauffeur zijnde zal je je behoorlijk klote voelen in zo,n geval.


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Enkele niet relevante postings verwijderd.  :'(


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Jij gelooft ook in sinterklaas ofniet? ;D
als je zo die tunnel in rijd, nou reken maar dat de chauffeur zowat tegen de voorruit aan heeft gezeten.

Je meent dit echt he?  ::)

Tja, het wordt een beetje welles-nietes zo, terwijl we geen van allen in die HA zaten...  Laat ik het erbij houden dat soms de meest krankzinnige dingen soms ook daadwerkelijk gebeuren en we ze daarom nooit (helemaal) moeten uitsluiten. Inmiddels hebben we natuurlijk al uitgesloten dat de chauffeur het aanvankelijk niet gemerkt heeft.

Ondertussen ontgaat mij nog steeds waarom die HA op verschillende foto's en fimpjes andersom staat dan op andere foto's. Want wat Maarten. eerder al zei:

Citaat
En je gaat niet met een bak die aan gort is omrijden om vervolgens weer voor de tunnelbuis te gaan staan...


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Als ik naar het filmpje kijk, staat de Vrachtwagen zelf aan de ene kant van de tunnel en zijn ze in de verte aan de andere kant van de tunnel de rotzooi aan het opruimen. Volgens mij is de chauffeur alleen door gereden tot hij uit de tunnel was.

In het filmpje op 0:21, zie je de vrachtwagen staan en in de tunnelbuis zie je autos staan, hierna wordt er  ingezoomd en zie je brandweermannen de rommel in een bak gooien.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Ik durf te zeggen dat de kans groot is dat het chassis op z'n donder heeft gehad, dat de aandrijving scheef loopt etc.. Dit is een harde klap en het is echt niet zo dat de wagen zelf "niks heeft".

Mwa, 'n chauffeur hier heeft min of meer hetzelfde gedaan, ook met een haakarmbak alleen dan geladen met oud ijzer. Die is daardoor de complete container verloren (was eraf geslagen en was steviger dan de bevestigingspunten), maar de wagen zelf had niks (alleen het haakarmsysteem had wat mankementjes). Die dingen kunnen heel wat hebben...
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Het antwoord waarom de auto de ene keer voor en de andere na de tunnel staat is simpel.
Het zijn twee tunnels achter elkaar.  ;D

klik hier voor google maps


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Het antwoord waarom de auto de ene keer voor en de andere na de tunnel staat is simpel.
Het zijn twee tunnels achter elkaar.  ;D

klik hier voor google maps
Zo simpel is het antwoord niet.
De haakarm is er gewoon in gereden, in de tunnel het plafond geraakt maar wel de tunnel weer uit gekomen door wellicht de snelheid.
Als de situatie op de foto verschillend is is er dus simpelweg met het voertuig gereden, voertuig moest immers ook weer de plaast van het incident verlaten en terug keren naar de kazerne.

Het zijn ook geen twee tunnels maar er zit wel een verlaging in het plafond ergens halverwegen maar de tunnel heeft maar 1 ingang en 1 uitgang, gewoon 1 tunnel dus.

We hebben hier in dordt twee tunnels waar het geregeld fout gaat en dan praat je alles bij elkaar over tientallen keren in de loop der jaren, deze chauffeur is dus echt niet de enige die deze fout maakt.