Haakarm 18-182 met COH-bak in te lage tunnel gereden - Dordrecht 16-06-2010

Auteur Topic: Haakarm 18-182 met COH-bak in te lage tunnel gereden - Dordrecht 16-06-2010  (gelezen 14635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Als je mijn link op google streetview bekijkt zie je dat het wel degelijk 2 tunnels zijn met een open ruimte er tussen.
Auto is door de eerste tunnel heen gereden en tussen de twee tunnels tot stilstand gekomen.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Als je mijn link op google streetview bekijkt zie je dat het wel degelijk 2 tunnels zijn met een open ruimte er tussen.
Auto is door de eerste tunnel heen gereden en tussen de twee tunnels tot stilstand gekomen.

Het zijn i.d.d. 2 tunnels alleen is het voertuig niet tussen de 2 tunnels tot stilstand gekomen,aangezien de de grote van het gat kleiner is als de lengte van het voertuig en in het onderstaande filmpje kun je ook zien dat het voertuig pas na het 2e deel van de tunnel op het schuine deel tot stilstand is gekomen.
 



jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Betaal je nu als brandweer ook gewoon zo'n enorm hoge boete voor het beschadigen van het viaduct (en de weg?) en het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid?


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
^-^  als brandweer hebben we bij Prio 1 vrijstelling van een aantal verkeersregels, o.a. de hoogte, gewicht en breedte begrenzing vallen daar dacht ik ook onder.
maar of het slim is om deze niet op te volgen  ::)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Betaal je nu als brandweer ook gewoon zo'n enorm hoge boete voor het beschadigen van het viaduct (en de weg?) en het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid?

Dat is Art.5 van de WVW (Wegenverkeerswet) en daar heeft geen enkele hulpdienst ontheffing voor, wel voor het RVV1990 (Reglement verkeersregels en verkeerstekens)
Maw door rood rijden,snelheid,inhaalverbod ed.
Denk dat het in deze casus bij een registratieset is gebleven.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Als je mijn link op google streetview bekijkt zie je dat het wel degelijk 2 tunnels zijn met een open ruimte er tussen.
Auto is door de eerste tunnel heen gereden en tussen de twee tunnels tot stilstand gekomen.
Is één tunnel, alleen het plafond is verdeeld in twee stukken.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
ach daar heb je nu verzekeringen voor geen probleem en kan gebeurde. Misschien hadden ze een leen/reserve haakarm voertuig die een andere hoogte had dan waar ze normaal mee rijden en dan kan dit het gevolg zijn
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
^-^  als brandweer hebben we bij Prio 1 vrijstelling van een aantal verkeersregels, o.a. de hoogte, gewicht en breedte begrenzing vallen daar dacht ik ook onder.
maar of het slim is om deze niet op te volgen  ::)

Ik kan me nog een brandweerkorps cq. BiZa bedenken die aangesproken zijn omdat de haakarmbakken te lang waren voor de voertuigen waar ze op stonden  byeorange
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
ach daar heb je nu verzekeringen voor geen probleem en kan gebeurde. Misschien hadden ze een leen/reserve haakarm voertuig die een andere hoogte had dan waar ze normaal mee rijden en dan kan dit het gevolg zijn
Het was geen leen voertuig, was een eigen voertuig met eigen bak.
Maar die dingen gebeuren gewoon.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
Maar die dingen gebeuren gewoon.
En jij denkt de de korpsleiding dit als excuus zal accepteren. :o Ik ken de regionaal Ctd een beetje, en die zal dit zeker niet als ongelukje kan gebeuren gevalletje behandelen. Je bent een professioneel hulpverlener( en geen oosteuropese ik ben onbekend in de stad vrachtwagen chauffeur) en zoals ik hier lees weet iedereen dat deze tunnel te laag is( lager dan de normale wettelijke 4 m) Dordrecht koopt zelfs zijn voertuigen op deze doorrijhoogte. In Papendrecht staat het speciaal in het voertuig vermeld lees ik hier. En nu zegt de chauffeur, ja sorry, foutje kan gebeuren, en rijdt een komplete Haakarmbak totalloss, met mogelijke extra schade aan het chassis.
Bij mij zou die chauffeur,( en de bijrijder) toch echt niet met zo'n simpel excuus wegkomen..... >:(
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar